Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه مراکش خواست، در ارتباط با ابهامات استقبال اسپانیا از رهبر پولیساریو که موجب بروز بحران دیپلماتیک میان دو کشور شده، تحقیقات انجام شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فواد یزوغ، مدیرکل امور سیاسی در وزارت خارجه مراکش گفت، برای روشن شدن تمامی ابهامات این مساله باید یک تحقیقات شفاف انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، این تحقیقات ممکن است بسیاری از مسائل از جمله تبانی و دخالت چهار ژنرال را روشن کند.

وزیر خارجه مراکش پیش از این در پی بروز تنش میان رباط و مادرید بابت استقبال این کشور از ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو اعلام کرد، کشورش ادبیات و مواضع دوگانه اسپانیا را نمی پذیرد.

روابط مادرید و رباط اخیرا به شدت وخیم شده است. مراکش همسایه شمالی خود اسپانیا را به مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا متهم می‌کند که حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخت. این روابط با پذیرش رهبر پولیساریو که برای درمان بیماری کرونا با هویت جعلی وارد اسپانیا شد، وخیم‌تر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسپانيا مراكش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری معا، پارلمان عربی آغاز تحقیقات فوری و مستقل درمورد کشف گور‌های جمعی در محوطه بیمارستان‌های شفا و ناصر در غزه پس از عقب نشینی نظامیان اشغالگر از برخی مناطق نوار غزه را خواستار شد.
پارلمان عربی از جامعه جهانی، سازمان‌های حقوق بشری، سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست همه تدابیر و اقدامات قانونی لازم را برای بازخواست و مجازات رژیم اشغالگر به خاطر ارتکاب جنایت‌ها و کشتار‌ها علیه ساکنان غزه اتخاذ کنند.
پارلمان عربی افزود: بر اساس معیار‌های حقوق بین الملل و قوانین بین المللی حقوق بشر باید اقدامات لازم درباره این کشتار‌ها و جنایت‌ها انجام گیرد و پرونده عاملان و مسئولان این جنایت‌ها به عنوان جنایتکاران جنگی به دادگاه ارجاع تا عدالت درباره آنان اجرا شود.
این پارلمان در ادامه اعلام کرد که میزان و حجم گسترده کشتار‌ها و جنایت‌های هولناک رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه کودکان، زنان و افراد سالمند در نوار غزه تردید‌ها و سئوالات جدی را درباره توانایی نظام بین الملل و سازمان ملل در مورد محافظت از غیر نظامیان مطرح می‌کند به ویژه اینکه جنایت‌های رژیم اشغالگر جنایات جنگی، ضد انسانی، نسل کشی است و همه قوانین و قطعنامه‌ها در حمایت از غیر نظامیان در زمان جنگ را نقض می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • وزیر خارجه اردن: حماس آتش جنگ غزه را روشن نکرد
  • فیلم/ انتظار رهبر چین برای استقبال از بلینکن
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب
  • شاعر سلام فرمانده به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت
  • از هند تا ایران؛ استقبال شاعران از غزل رهبر انقلاب
  • نوسروده حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • نوسروده حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد در استقبال از غزل رهبر