Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، گام بلند یاران «حاج قاسم» و صحنه وفاق و همدلی ایران اسلامی، برای عبور از موج کرونا است و تا تحقق اهداف سلامت همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، اسفند ۹۸ که ویروس ناشناخته کرونا وارد کشور شد، تصاویری از عدم توانایی کشورها در مهار بیماری مخابره می‌شد به‌طوری‌که موجی از اضطراب‌ها و نگرانی‌ها در بین مردم من‌باب چگونگی مقابله با این بیماری به وجود آمده بود، اما کمتر از یک ماه با هماهنگی و اقدامات جهادی در فروردین سال ۹۹ طرح بسیج ملی مقابله با کرونا به جهت مراقبت از تک‌تک خانوارهای ایرانی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح بسیج ملی آن‌چنان نتیجه‌بخش بود که در اواخر اردیبهشت ۹۹ بسیاری از بخش‌های بستری بیماران کرونایی سراسر کشور خالی شد؛طرحی که دیگر کشورهای جهان خواهان دریافت جزئیات آن برای مقابله با این بیماری شدند.

شاید در بحبوحه این بیماری آنچه در بسیاری از کشورها ازجمله ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آمریکا به‌عنوان مدعیان مدیریت و قدرت نمایان بود وضعیت اسفناک بیماران در پیاده‌روها و خیابان‌ها و هجوم مردم به فروشگاه‌های مواد غذایی و تخلیه شدن آن‌ها بود.

بسیج ملی برای مقابله با کرونا

موردی که حتی یک ساعت هم در شهرها و کشور عزیزمان ایران شاهد آن نبودیم. چراکه طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در گام‌های ابتدایی تا امروز که گام پنجم آن در حال اجرا است برای کلیه موارد از پیشگیری، درمان نظارت و تحویل بسته‌های حمایتی به خانوارهای متضرر از کرونا از برنامه‌ریزی‌های مدون برخوردار بود.

علی زینی وند مسئول طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: گام چهارم و پنجمِ بسیج ملی مقابله با کرونا بانام طرح شهید سلیمانی با محوریت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان و با مشارکت بیش از ۳ هزار نفر از نیروهای داوطلب بسیج، هلال‌احمر و سفیران سلامت در سطح بیش از ۱۰۰۰ واحد بهداشتی استان اعم از مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت به شیوه محله و خانواده محور اجرا شد و هم‌اکنون ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح هزار و ۴۰ تیم رهگیری برای پیگیری و شناسایی زودهنگام مبتلایان، ۱۴۶ تیم مراقبت در منزل به‌منظور مراقبت و درمان مبتلایان به کرونا در منزل و تقویت روند درمان سرپایی و ۲۳۲ تیم نظارتی جهت نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اصناف، ادارات، کارگاه‌ها و کارخانجات تشکیل شد.

توزیع بسته‌‎های معیشتی بین نیازمندان

مسئول طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: همچنین با کمک تیم‌های حمایتی بسیج بیش از ۵۰ هزار سبد معیشتی، بهداشتی بین گروه‌های آسیب‌پذیر و خانواده‌های دارای بیمار مبتلابه کرونا توزیع شد.

وی با اشاره به محقق شدن اهداف چشمگیر و مهم اجرای فاز اول این طرح در استان لرستان، تصریح کرد: کاهش ۶۸ درصدی مبتلایان، کاهش ۷۸ درصدی موارد بستری و کاهش ۹۳ درصدی مرگ‌ومیر و افزایش سه برابری نمونه‌گیری از افراد مشکوک، از دستاوردهای مهم این طرح به شمار می‌رود.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: بیماریابی زودهنگام موجب کاهش ۴۸ درصدی کشندگی در اسفندماه و میانگین مرگ‌و میر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را به ۱٫۵۹ درصد کاهش داد و این آمار در حالی است که درصد کشندگی در جهان ۱٫۲ و در ایران ۲٫۶ درصد می‌باشد.

مسئول طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونای جهش‌یافته انگلیسی در ایام تعطیلات عید نوروز و تشدید موارد بستری و مرگ‌ومیر، بیان کرد: در گام پنجم طرح عظیم شهید سلیمانی علاوه بر فعالیت تیم‌های حمایتی، نظارتی، مراقبتی، واکسیناسیون نیز به‌عنوان مرحله‌ای مهم در حال اجرا است و تاکنون بیش از ۵۱ هزار و ۲۳۶ دُز واکسن تزریق‌شده است و روزانه بالغ‌بر ۷۵ دُز واکسن تزریق می‌شود و امید که با تلاش پرسنل بهداشت و مشارکت ارگان‌های مربوطه و همراهی مردم در هفته‌های اخیر شاهد کاهش چشمگیر ابتلا، بستری و مرگ میر در استان باشیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی لرستان طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا بسیج ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) گفت: در مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم هستیم و انسان را در مدار تعالیم و سنت‌های الهی قرار دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین امین‌رضا کمالی امروز در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و گرامیداشت هفته کار و بسیج کارگری در ستاد سپاه انصارالرضا(ع)، گفت: در ایام هفته عقیدتی سیاسی بسیج و هفته کار و بسیج کارگری قرار داریم که یاد شهید استاد مرتضی مطهری، شهید شاخص هفته عقیدتی سیاسی بسیج و استاد متفکر و همچنین شهید برونسی شهید شاخص هفته کار و بسیج کارگری را گرامی می‌داریم.

وی بیان کرد: به تعبیر امام راحل(ره)، هنر مجموعه عقیدتی سیاسی این است که دل‌ها را به سوی خدا حرکت و تعالی بخشد، عقیدتی سیاسی مجموعه‌ای در نمایندگی ولی فقیه در سپاه این است که کار آن تعمیق معنویت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) گفت: مباحث آموزشی که در مجموعه عقیدتی سیاسی تدریس می‌شود با مباحث آموزشی دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی متفاوت است و به فرموده استاد  مطهری، در آموزش‌های مجموعه عقیدتی سیاسی به دنبال الهی شدن انسان‌ها و ارجاع دادن بندگان خدا به معنویت و جایگاه اصلی خودشان هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ما باید به سمت تعالی فکری و روحی حرکت کند، گفت: ما در مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم هستیم و اینکه انسان را در مدار تعالیم و سنت‌های الهی قرار دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: در هر میدانی ما به پیروزی رسیدیم قدرت و عنایت پروردگار باعث و علت اصلی این موفقیت‌ها بوده است که لازم است این جایگاه بالایی که امروز در جهان به واسطه معنویت به دستم آوردیم را قدر بدانیم و شاکر خداوند باشیم.

کمالی ادامه داد: مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه به دنبال نهادینه کردن معنویت و تقوای الهی در بین کارکنان سپاه است و حرکت بر مدار تفکر الهی و تکیه به نیروی ایمان است که در تمامی صحنه‌ها ما را به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: هنر شهید مطهری این بود که جریان‌ها و اندیشه‌های انحرافی که با تفکر اسلام و نیروی ایمان مردم مقابله می‌کرد را شناسایی و به مردم معرفی می‌کرد و با نحله‌های واحی و پوچ آن زمان مبارزه می‌کرد؛ بر ما ضروری است که امروز راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم و در شرایطی که شبیخون دشمنان اذهان ما و جوانان را هدف قرار داده با استفاده از تفکر ناب شهید مطهری و به کار بردن آن در جامعه در تله‌های انحرافی دشمنان گرفتار نشویم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: علملیات وعده صادق نشان داد که به واسطه حرکت سربازان اسلام در مدار تفکر الهی؛ با وجود تمام تدابیر امنیتی دشمن توانستیم رژیم صهیونیستی را شکست دهیم و این عملیات مقتدرانه و پیروزمندانه باعث تعجب جهان شد.

کمالی با بیان اینکه، عملیات «وعده صادق» تحقق وعده الهی به واسطه تکیه بر دو عنصر ایمان و عمل صالح بود، گفت: مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه به دنبال نهادینه کردن این دو عنصر مهم در بین کارکنان سپاه و بسیجیان است.

انتهای پیام/102/

دیگر خبرها

  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان