Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینقلی قوانلو با اشاره به اینکه روزانه تا ۳۵۰ هزار تن مرغ در مازندران نیاز داریم گفت: عرضه مرغ در اختیار جهاد کشاورزی است اگر به ما بدهند قول می‌دهیم یک ریال گرانی اتفاق نیفتد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینقلی قوانلو در گفت و گو با خبرنگار بلاغ درباره افزایش دوباره قیمت مرغ در بازار، با اشاره به اینکه افزایش قیمت مرغ به‌دلیل عرضه و تقاضا است، اظهار کرد: وقتی جوجه ریزی کاهش پیدا می کند 45 روز تا دو ماه بعد عرضه مرغ گرم خود را نشان می‌دهد، اگر به اندازه نیاز تولید داشته باشیم نباید گرانی اتفاق بیفتد چون نهاده‌ها به اندازه کافی توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه وقتی عرضه کم می‌شود تخلفات نیز اتفاق می‌افتد، بیان کرد: عرضه در اختیار جهاد کشاورزی است و ما روزانه تا 350 هزار تن مرغ نیاز داریم اگر به ما بدهند ما قول می‌دهیم یک ریال گرانی اتفاق نیفتد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، خاطرنشان کرد: کمبود در جوجه یک روزه به‌دلیل کمبود مرغ لاین است که به صورت واردات انجام می‌شود، حدود 6 ماه قبل آمریکا تحویل مرغ لاین به ایران را تحریم کرد اما بیشتر از سه هفته طول نکشید اما این سه هفته باعث شد که تاثیرش را امروز بعد از 6 ماه در کمبود تولید شاهد باشیم.
 
قوانلو تصریح کرد: بعد از تحریم‌های آمریکا به‌دنبال مرغ آرین رفتیم، وقتی آمریکا دید ما داریم با مرغ آرین تولید می‌کنیم و به ضرر تولید کنندگان مرغ لاین کشورهای اروپایی است که ما از آنجا وارد می‌کنیم دوباره تحریم را برداشتند.
 
وی تاکید کرد: این تحریم سه هفته‌ای باعث شد که حدود هشت درصد کاهش تولید داشته باشیم که با نظارت بیشتر و حضور در بازار در حال کنترل هستیم اما اگر مرغ به اندازه نیاز استان داده شود هیچ گرانی اتفاق نمی‌افتد.
 
قوانلو با بیان اینکه سال قبل 168 میلیارد تومان مجموع پرونده‌های ما در حوزه تجارت بود که به سازمان تعزیرات ارسال شد که نسبت به سال قبل 123 درصد رشد داشته است، افزود: این نظارت‌ها باعث شد که در سال قبل کمترین تورم استانی را بعد از استان مرکزی در کشور داشتیم اما بازهم راضی کننده نیست.
 
وی درباره عرضه روغن و افزایش قیمت آن نیز، گفت: در عرضه روغن مشکل خاصی نداریم شاید در یک زمانی روغن سرخ کردنی کم باشد اما مازندران جزو استان‌های برتر کشور از نظر روغن است، اما افزایش روغن اتفاق افتاده ولی رسما به ما اعلام نشده است.
 
قوانلو بیان کرد: حدود 30 درصد قیمت روغن خام افزایش یافته است که به دلیل افزایش 20 درصدی قیمت جهانی روغن خام و همچنین افزایش کرایه حمل است که با وجود این افزایش‌ها همچنان روغن با ارز 4200 تومانی در حال عرضه است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره قیمت نان و زمزمه‌های افزایش قیمت، اظهار کرد: با اینکه نانواها حق دارند چون هزینه کارگر و هزینه‌های سوخت و موارد دیگر افزایش پیدا کرده است اما هنوز قیمت نان افزایش پیدا نکرده است، اتحادیه درخواست افزایش را داده و سازمان حمایت در حال محاسبه است که بعد از محاسبه ما آماده می‌کنیم برای کارگروه تنظیم بازار استان، تازه به شرطی که تنظیم بازار کشور این اجازه را صادر کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش قیمت گرانی اتفاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۵ هزار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۸ میلیون تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان و سکه یک‌ گرمی ۷ میلیون تومان تعیین شده است.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۳۸ میلیون
نیم سکه بهار آزادی ۲۴میلیون
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون
سکه یک گرمی ۷میلیون
طلای ۱۸ عیار ۳میلیون و ۵۲۵ هزار

کد خبر 848343 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳