Web Analytics Made Easy - Statcounter

سبحان نظری در گفت‌‌وگو با ‌خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ‌در پاسخ به این سؤال که آیا برآوردی داشته‌اید، از  ابتدای شیوع کرونا چه میزان زیان به شرکت‌‌های ریلی وارد شده است؟ ‌اظهار داشت: برآورد میزان ضرر و زیان شرکت‌های ریلی از کرونا نیازمند محاسبات پیچیده و تجمیع اطلاعات از سوی شرکت‌های ریلی است و هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم، اما اگر بخواهیم برآورد کلان داشته باشیم، در سال ۱۳۹۹ شرکت‌های حمل و نقل ریلی نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان درآمد از دست رفته، به دلیل کرونا احصا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تسهیلات کرونایی شرکت‌‌های ریلی در پیچ‌و‌خم تشریفات بانکی

وی در پاسخ به این سؤال که شرکت‌‌های ریلی تاکنون چه میزان تسهیلات حمایتی کرونا‌ دریافت کرده‌اند؟ گفت: مصوب شد، برای جبران بخشی از زیان‌ها و کمک مالی به این شرکت‌های زبان دیده از کرونا، تسهیلاتی اختصاص یابد، در این راستا مقرر شد، مبلغ ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌ها پرداخت شود که آن هم متاسفانه تا هفته‌ای که گذشت، کمتر از یک چهارم آن، معادل ۲۳۰ میلیارد تومان پرداخت شد و مابقی در پیچ و خم تشریفات بانکی برای پرداخت مانده است.

* مصوبه فروش ۵۰ درصد ظرفیت قطار کماکان اجرا می‌شود

دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی در تشریح رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در بخش سفرهای ریلی، توضیح داد: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و پس از تصویب و ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، شرکت‌های حمل و نقل ریلی موظف شدند که قطارها را با ظرفیت ۵۰ درصدی اعزام کنند تا فاصله اجتماعی رعایت شود و کماکان فروش ۵۰ درصد ظرفیت قطارها به دقت رعایت می‌شود و در یک کوپه‌ چهار نفره، اگر مسافران خانواده نباشند، فقط ۵۰ درصد ظرفیت فروخته می‌شود.

نظری ادامه داد: از سوی دیگر سیستم فروش بلیت قطار، اینترنتی است و کد ملی مسافر هنگام تهیه بلیت دریافت می‌شود، مسافر‌ اگر تست کرونا داده باشد و در فاصله مشکوک به ناقل بودن، تقاضای بلیت قطار داشته باشند، اگر تست کرونای آنها مثبت بوده باشد‌، برای این مسافران بلیت صادر نمی‌شود، همچنین در زمان پذیرش مسافر و سوار شدن بر قطار هم این موضوع مجدداً چک می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی افزود: سال گذشته قبل از اینکه این چک‌ها به صورت خودکار انجام شود، چند صد نفر از مسافران که تست کرونا مثبت داشتند‌، از پای قطار برگردانده شدند و سفر آنها لغو شد.

وی تأکید کرد: سطح رعایت استانداردهای مقابله با کرونا‌ در بخش حمل و نقل ریلی انصافاً در حد بالایی قرار دارد، نظافت و ضدعفونی قطارها مدام در حال انجام است، تغذیه مسافران با استانداردهای بهداشتی فراهم می‌شود و مهمانداران قطار ها هم کنترل رعایت مصوبات مقابله با کرونا را انجام می‌دهند، ضمن آنکه از نظر نظارت بر عملکرد مهمانداران نیز از سویی متولی امور به دقت در حال انجام است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: دبیر انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی شرکت ریلی تسهیلات حمایتی کرونا وام حمایتی شرکت راه آهن شرکت های حمل و نقل ریلی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست

تین نیوز

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: امکان خرید بلیت نیم بها از سامانه های حمل ونقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید فراهم شده ‎است.​

به گزارش تین نیوز به نقل  از ایرنا؛ فاطمه عباسی افزود: ۱۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید شناسایی شده اند که می توانند بلیت نیم بها از سامانه های حمل و نقل ریلی و هوایی به صورت افتتاح حساب بانکی و ارائه سماکارت را بخرند.

وی با بیان اینکه این اقدام در اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان انجام شده است، اظهار داشت: براساس این بند از قانون، استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه های حمل و نقل ریلی و اتوبوس رانی درون شهری دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه های برون شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی نیم بها است. وزارت مکلف است جهت اجرای این تبصره نسبت به پیش بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه سالانه بودجه منظور کند.

عباسی تصریح کرد: نیم بها شدن بلیط حمل و نقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید در اجرای تفاهم نامه چهارجانبه سازمان بهزیستی کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک پارسیان طی سال گذشته عملیاتی شد.

امکان خرید بلیت نیم بها از سامانه های حمل ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید

علی محمدقادری رئیس سازمان بهزیستی کشور پیش از این درباره این تفاهم نامه گفته بود که این تفاهم نامه یک ائتلاف جدی بین دستگاه های متولی است. وظیفه ای که مسوولیت دولت ها بود اما سال ها روی زمین گذاشته شده بود امروز توسط دولت سیزدهم انجام شد تا افراد دچار معلولیت شدید بتوانند بلیت اتوبوس درون شهری را رایگان دریافت و دیگر بلیت های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بین شهری را به شکل نیم بها خریداری کنند.​

با امضای تفاهم نامه بین وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، مبلغ ۲ میلیون تومان برای خرید بلیت های حمل ونقل هوایی، زمینی و ریلی به صورت نیم بها به حساب افراد دچار معلولیت شدید واریز خواهد شد. بانک پارسیان در این طرح فقط عاملیت را پذیرفته و از بسترهای مجازی استفاده می کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • راه آهن: کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت ما سوءاستفاده کرد
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • راه‌آهن:کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن‌نیت ما سوء استفاده کرد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس