Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گمرک به مدیران کل گمرکات بندی اعلام کرد، ظرف مهلت ۳ روز با مراجعه به سازمان بنادر و دریانوردی بندر فوق، نسبت به احصاء مشخصات صاحبان کالا‌های اساسی اقدام نمایید. این افراد باید نسبت به تعیین تکلیف و ترخیص کالا‌های خود در اسرع وقت اقدام نمایند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد جمال ارونقی در مکاتبه‌ای با مدیر کل گمرک بندر امام خمینی اعلام کرد، آمار‌های اصله حاکی از ان است که ۸۷۰ تن کالای اساسی شامل: ۶۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۵۱ تن گندم؛ ۱.۷۶۷.۲۴۸ تن ذرت؛ ۲۷۶.۱۵۶ تن جو؛ ۶۶۸.۲۰۴ تن سویا؛ ۱۳.۶۲۲ تن برنج؛ ۱۶۶.۴۴۷ تن شکر؛ ۱۸۰.۷۱۶ تن روغن خام و ۳۰۲.۵۲۶ تن دانه‌های روغنی مجموعاً به میزان ۳.۴۳۷.۸۷۰ تن کالای اساسی که اکثراً مشمول دریافت ارز ترجیحی ۴۲۰۰۰ ریالی می‌باشند در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است. همچنین ۱۰ فروند کشتی حاوی ۲۵۷.۴۰۴ تن دانه‌های روغنی، ذرت، سویا، گندم و روغن خام درکنار اسکله موجود بوده و ۱۲ فروند کشتی حاوی ۷۱۸.۴۷۹ تن سویا، ذرت، گندم، جو و دانه‌های روغنی منتظر در لنگرگاه می‌باشند.

مقتضی است دستور فرمایید:

ظرف مهلت ۳ روز یعنی تا تاریخ ۳/۳/۱۴۰۰ با مراجعه به سازمان بنادر و دریانوردی بندر فوق، نسبت به احصاء مشخصات صاحبان کالا‌های اساسی که اقلام مربوطه در بندر مزبور تخلیه شده است اقدام و لیست مربوطه به تفکیک نوع کالا و نام صاحب کالا و مشخصات مربوطه جمع بندی و نسخه‌ای از آن به این حوزۀ معاونت ارسال شود؛
از تاریخ ۳/۳/۱۴۰۰ لغایت ۵/۳/۱۴۰۰ نسبت به اخذ شمارۀ ثبت سفارش کالا‌های اساسی تخلیه شده در بندر مذکور از صاحبان کالا اقدام و نسخه‌ای از آن تحویل این حوزۀ معاونت جهت ارائه به ستاد تنظیم بازار و سایر مراجع مربوطه شود؛
با توجه به اینکه وفق بند (۳) تصمیمات جلسۀ ۲۱۹ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ ۳۱/۱/۱۴۰۰ و کارگروه مربوطه، درخصوص «رفع مشکل رسوب کالا‌های اساسی در بنادر و گمرکات کشور بویژه بندر امام خمینی (ره)» که به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است، مقرر گردیده "گمرک جمهوری اسلامی ایران طی فراخوان، به همه متقاضیانی که تمایل دارند از رویۀ اعتباری استفاده کنند، اعلام نماید تا درخواست خود را به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه نمایند و آن بانک نیز به فوریت، ظرف سه روز کاری از زمان اعلام نسبت به موافقت با درخواست آنان اقدام نماید. " روز ۸/۳/۱۴۰۰ طی نامۀ کتبی و رسمی به کلیۀ صاحبان کالا‌های اساسی با رونوشت به این حوزۀ معاونت، مفاد مصوبه فوق ابلاغ و صرفاً تا تاریخ ۱۳/۳/۱۴۰۰ فرصت داده شود نتیجه مراجعه به بانک مرکزی را به آن گمرک اعلام نمایند؛
با توجه به مستند به مفاد بند (۴)) تصمیمات جلسۀ ۲۱۹ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ ۳۱/۱/۱۴۰۰ و کارگروه مربوطه که به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است و مفاد بند (۷) دستور دوم تصمیمات یکصدوسی و هشتمین جلسۀ کارگروه تنظیم بازار ابلاغی طی نامۀ شمارۀ ۶۴۶۲۲/۶۰ مورخ ۲۹/۲/۱۴۰۰، با توجه به افزایش موجودی کالا‌های اساسی در بنادر کشور، گمرک جمهوری اسلامی ایران مجاز گردیده است نسبت به ترخیص ۹۰ درصدی کالا‌های اساسی با درخواست و اخذ تعهد از صاحب کالا (واردکننده) و نیز مجوز وزارت جهاد کشاورزی برای کالا‌های ذرت، کنجاله، جو و دانه‌های روغنی (با عرضه در سامانه بازارگاه) و برای کالا‌های روغن و گندم با مجوز شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام نماید، در ابلاغیۀ روز ۸/۳/۱۴۰۰ ارسالی به موضوع فوق نیز اشاره گردد و خاطرنشان شود، ترخیص قطعی کل کالا منوط به اخذ و ارائه اعلامیۀ تأمین ارز یا کد رهگیری بانک خواهد بود.
در نامۀ ارسالی متضمن موارد فوق تصریح گردد با توجه به تسهیلات و مصوبات ابلاغی لازم است صاحبان کالا‌های اساسی بقید فوریت نسبت به تعیین تکلیف و ترخیص کالا‌های خود در اسرع وقت اقدام نموده و در صورت داشتن معاذیر موجه، مراتب را بصورت مکتوب به آن گمرک یا گمرک ایران اعلام نمایند. بدیهی است در صورت عدم اقدام توسط صاحبان کالا در مهلت اعلامی، وفق مقررات اقدام خواهد شد.
مفاد بند (۷) دستور دوم تصمیمات یکصدوسی و هشتمین جلسۀ کارگروه تنظیم بازار، ابلاغی طی نامۀ شمارۀ ۶۴۶۲۲/۶۰ مورخ ۲۹/۲/۱۴۰۰ وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع ترخیص ۹۰% کالا‌های اساسی بدون کدرهگیری بانک، از تاریخ ابلاغ این بخشنامه (۱/۳/۱۴۰۰) لازم الاجراء بوده و شایسته است ضمن اطلاع رسانی فوری اقدام لازم در این خصوص صورت پذیرد و نتیجه اقدامات صورت پذیرفته بصورت روزانه به اینجانب منعکس گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کالاهای اساسی رسوبی در گمرکات جمال ارونقی صاحبان کالاهای اساسی ترخیص کالا صاحبان کالا های اساسی جمهوری اسلامی ایران دانه های روغنی ۳ ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بر اساس مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن خام در فهرست کالاهای مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قرار گرفت.

بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن به فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ اضافه شد.

در فهرست قبلی انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟

در فهرست قبلی برنج و روغن از فهرست کالاهای مشمول ارز ترجیحی حذف شده بود که با پیگیری مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی دوباره مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی شد.

بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی سالانه ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که واردات این دو محصول با ارز ارزان باعث تعادل قیمت آنها در بازار می‌شود که اختصاص ارز گرانتر امکان داشت قیمت ها را در بازار بالاتر ببرد.

کشور سالانه حدود یک میلیون تن برنج وارد می‌کند و ۹۰ درصد نیاز روغن را از طریق واردات تامین می‌کند.

کد خبر 849594 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی روغن برنج کالاهای اساسی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور