Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:27:30 GMT

تعرفه سنجش نوآموزان در سال جاری اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۲۷۶۱

تعرفه سنجش نوآموزان در سال جاری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای سنجش سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تشریح جزئیات سنجش شایستگی‌های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری که با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت انجام می‌شود پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید جواد حسینی در این نشست گفت: در برنامه سنجش سال جاری نوآموزان بدو ورود به دبستان در ۴ مولفه شامل تعادل ایستا و پویا، هماهنگی بینایی حرکتی، چابکی و استقامت عضلانی به پیشنهاد معاونت تربیت بدنی به عنوان طرح سنجش شایستگی های حرکتی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۵۰۰ نوآموز ۶ تا ۷ سال در هر استان در این طرح ارزیابی خواهند شد، گفت: از این تعداد در هر استان ۲۵۰ دختر و ۲۵۰ پسر خواهند بود و هم چنین از هر ۲۵۰ نوآموز دختر یا پسر ۱۵۰ نفر شهری و ۱۰۰ نفر روستایی هستند.

حسینی گفت: پیش بینی می‌شود به دلیل عدم مراجعه برخی نوآموزان پیش دبستانی در سال گذشته، تعداد نوآموزان مراجعه‌کننده به پایگاه‌های سنجش در سال جاری ۴۰۰ هزار نفر افزایش داشته باشد. تعرفه سنجش برای نوآموزان در سال جاری ۵۰ هزار تومان و تست مجدد ۳۰ هزار تومان است و هزینه تست جهش تحصیلی ۱۵۰ هزار تومان می باشد. حدود ۵ درصد دانش‌آموزان رایگان، ۱۰ درصد نیم‌بها و تمامی دانش‌آموزان عشایر هم به شکل رایگان سنجش خواهند شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری دو نوع پایگاه الف و ب وجود دارد که در پایگاه‌های نوع الف روزانه ۳۲ تا ۳۶ نفر سنجش خواهند شد، گفت: در پایگاه های الف ۳ آزماینده تحصیلی حضور دارند و تعداد پایگاه های الف ۶۱۸ پایگاه در کشور است. پیش بینی می شود ۴۰۰ پایگاه نیز مانند سال گذشته به صورت ۲ شیفت فعالیت داشته باشند.

معاون وزیر با بیان اینکه امسال با دو آزمون جدید برنامه سنجش انجام خواهد شد، گفت: این برنامه از خرداد ماه آغاز خواهد شد و ۲ برنامه سنجش شایستگی های حرکتی و غربالگری مشکلات ویژه یاد گیری به آن اضافه شده است.

کد خبر 5218350 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: سنجش نو آموزان وزارت آموزش و پرورش محمدمجتبی حسینی شهرداری تهران شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه میراث فرهنگی تهران کاهش جمعیت واکسن کرونا افزایش جمعیت ویروس کرونا پیش بینی وضعیت هوا فرزند آوری انتخابات 1400 کیفیت هوای تهران برنامه سنجش سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است

ایسنا/کردستان رییس کل دادگستری کردستان ضمن تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های محکومین به قصاص در استان گفت: قضات باید در صدور قرار تامین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی روز شنبه(۸ اردیبهشت) در نشست مشترک شورای معاونین دادگستری استان با روسای دادگستری و دادستانهای حوزه های قضایی تابعه استان در سنندج اظهار کرد: مدیران قضایی استان در سال جاری باید حضور پررنگ تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: ضروری است تا در سال جاری قضات در جهت مختومه نمودن پرونده های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بر استفاده بیشتر از ظرفیت صلح یاران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی تاکید کرد و افزود: مدیران قضایی استان در سال جاری باید حضور پررنگ تری در میان مردم داشته باشند و بصورت مستمر ضمن حضور در مساجد و اماکن مذهبی، درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال ‌جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: مسئولین قضایی استان باید در جهت تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه های عملیاتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیتهای دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان بر تکریم مراجعین به دستگاه قضایی تاکید و تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

در این جلسه، اعضای شورای معاونین دادگستری استان و روسای دادگستری و دادستان های حوزه های قضایی تابعه استان به بیان برنامه های حوزه های تحت تصدی خود پرداختند و مصوباتی هم به تصویب رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی