Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسباب بازی یکی از وسایل کودکان است که طبق نتایج تحقیقات تاریخ‌دانان، استفاده کودکان از این لوازم به دوره‌های ما قبل تاریخ بر می‌گردد. در گذشته کودکان از سنگ، خاک و گل برای سرگرمی استفاده می‌کردند، همچنین قدیمی‌ترین عروسک کشف شده در جهان به زمان بابلی‌ها باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در این گزارش یک فهرست ۱۰ عددی از گران‌ترین اسباب بازی‌های ساخته شده به دست انسان را دسته‌بندی کرده‌ایم که این  وسایل سرگرم کننده تا میلیون‌ها دلار ارزش گذاری شده‌اند.

۱۰. Diamond Barbie or Stefano Canturi Barbie ($۳۰۲. ۵۰۰)

تقریبا تمام دختر بچه‌ها در جهان به عروسک‌های باربی علاقه‌مند هستند، اما این مورد که گران‌ترین باربی فروخته شده در جهان است، بیش از ۳۰۲ هزار دلار می‌ارزد. البته ارزش این عروسک ۲ هزار و ۵۰۰ دلار است و ۳۰۰ هزار دلار مابقی مربوط به الماسی است که در گردنبند این عروسک به کار برده شده است.

تمام هزینه فروش این عروسک صرف تحقیقات در زمینه نوعی سرطان شد.

۹. Gold Rocking Horse ($۶۰۰.۰۰۰)

ممکن است کودکان زیادی را دیده باشیم که اسباب بازی اسب متحرک دارند، اما قطعا هیچ کودکی را ندیده‌ایم که سوار بر یک اسب متحرک ۲۶ کیلویی آن هم از جنس طلای ۲۴ عیار باشد!

این اسباب بازی توسط یک طراح ژاپنی ساخته شده و به یکی از شاهزادگان این کشور اهدا شده است. این اسب در نهایت در سال ۲۰۱۶ به قیمت ۶۰۰ هزار دلار توسط یک زوج خواننده معروف آمریکایی خریداری شد و به فرزندشان رسید.

۸. The Masterpiece Rubik’s Cube ($۱.۵ million)


مکعب روبیک در سال ۱۹۷۴ توسط یک طراح مجارستانی به بازار‌های جهانی عرضه شد که ذهن تمام جهان را درگیر خود کرد، اما گران‌ترین مکعب روبیکی که تا امروز تولید شده، یک و نیم میلیون دلار ارزش دارد.

در این مکعب به طور خالص از ۱۸۵ قیراط سنگ گران بها استفاده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به آماتیست، زمرد و یاقوت اشاره کرد.

۷. Golden Monopoly ($۲ million)

مونوپولی یک بازی هیجان انگیز است که طرفداران زیادی دارد و مسابقات جهانی آن البته به صورت غیر رسمی برگزار می‌شود. تمام بازیکنان حرفه‌ای مونوپولی آرزو این را دارند که حداقل یک مرتبه در تخته ۲ میلیون دلاری بازی کنند.

صفحه این تخته ۲ میلیون دلاری تماما از جنس طلا است که با جواهرات گران بها تزئین شده به طوری که در هر مهره آن و حتی در نقطه‌های تاس که نشان دهنده عدد هستند، جواهر به کار رفته است.

۶. Louis Vuitton Steiff Teddy Bear ($۲.۱ million)

عروسک خرس ۲.۱ میلیون دلاری توسط یک آلمانی خوش ذوق طراحی شده است که یک ست کامل از لباس شرکت معروف لویی ویتون را به تن  و ست کامل سفر این شرکت را همراه خود دارد.

البته که این عروسک توانست تبلیغ خوبی برای شرکت لویی ویتون باشد، اما در نهایت توسط فردی کره‌ای در حراجی کشور موراکو به قیمت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروخته شد.

۵. Shimansky Soccer Ball ($۲.۵۹ million)

فردی آفریقایی به نام Shimansky به افتخار جام جهانی ۲۰۱۰ توپی را طراحی کرد و از ۶ هزار و ۶۲۰ الماس سفید و ۲ هزار و ۶۴۰ الماس مشکی استفاده کرد. اگر چه این توپ یک توپ فوتبال است، اما تاکنون هیچ بازیکنی پایش به آن نرسیده است.

۴. Model Car Lamborghini Aventador ($۴.۶ million)


یک لامبورگینی اونتادور در ایالات‌های آمریکا حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار قیمت دارد که تقریبا یکی از لوکس‌ترین ماشین‌ها در جهان شناخته می‌شود. اما در این میان یک طراح آلمانی ماکتی از این خودرو را در ابعاد ۸/۱ طراحی کرده که ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار قیمت دارد، یعنی شما با این هزینه تقریبا ۱۰ دستگاه از این خودرو را می‌توانید بخرید!

۳. Madame Alexander Eloise ($۵ million)

اگر شما ۵ میلیون دلار پول داشته باشید با آن چه کاری انجام می‌دهید؟ ماشین یا خانه می‌خرید، یک کسب وکار جدید راه اندازی می‌کنید یا یک عروسک می‌خرید.

شاید عجیب به نظر برسد، اما این اتفاق در جهان رقم خورده و فردی ۵ میلیون دلار برای خرید یک عروسک که ۶ الماس گرانبها در آن استفاده شده و لباس‌های برند معروف دیور را به تن کرده، هزینه کرده است.

۲. L’Oiseiur ($۶.۲۵ million)

بر خلاف اسباب بازی‌های قبلی، این اسباب بازی از جواهر یا لباس خاصی برای میلیون دلاری شدن استفاده نکرده است؛ بلکه خاص بودن آن به نحوه عملکردش برمی‌گردد. این اسباب بازی حرکت‌هایی از خود دارد که بدون استفاده از هیچ باتری یا انرژی دیگری انجام می‌گیرد و موتور آن کاملا مکانیکی است. در مجموع بیش از ۱۵ هزار ساعت برای طراحی و ساخت این وسیله زمان صرف شده است.

۱. Astolat Dollhouse Castle ($۸.۵ million)

شهر کوچک و فوق العاده جذاب ساخته شده از یک دنیای انیمیشنی، در سایه توجه زیاد به جزئیات در ساخت، تا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ارزش گذاری شده است.

خلاقیت، مهندسی و معماری حرف اول را در ساخت این اسباب بازی می‌زند به طوری که ۷ طبقه، ۲۹ اتاق، استخر، مجموعه ورزشی، زیر زمین، اسلحه خانه، راهرو و راه پله در آن طراحی شده است که بین ۳۷۰ تا ۴۰۰ کیلو گرم وزن دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عجیب ترین ها عجیب و غریب اسباب بازی اسباب بازی میلیون دلاری میلیون دلار هزار دلار گران ترین توسط یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید کیهان را شاکی کرد /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند

به گزارش خبرگزارش خبرآنلاین، روزنامه کیهان نوشت:

درحالی‌که این روزها یکی از افراد نزدیک به عبدالحمید همراه با خانواده خود در یکی از هتل‌های گران‌قیمت تهران اقامت داشته و علاوه‌بر استفاده از امکانات لاکچری در مراکز خرید سوپر لوکس پرسه می‌زند ارسال کمک‌های مردمی به‌حساب مولوی پرحاشیه شهر زاهدان غیرقابل‌قبول بوده و نشان از بی‌درایتی مسئولان برگزاری مسابقه(گلریزان) و متولیان آن است.

۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902893

دیگر خبرها

  • ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید کیهان را شاکی کرد /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)
  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است
  • سقوط کمد جان پسر بچه ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد جان پسر ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول