Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب هفته سی و هشتم و پایانی مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز یکشنبه از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه ۱۰ دیدار به طور همزمان برگزار می‌شود.

پیش از این تکلیف قهرمان و سه تیم سقوط کننده فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ مشخص شده است. منچسترسیتی با اقتدار کامل فاتح این دوره از رقابت‌ها شده است و تیم‌های فولام، وست برومویچ و شفیلد یونایتد از هفته‌ها قبل به لیگ دسته پایین‌تر یا همان چمپیونشیپ سقوط کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر نایب قهرمانی منچستریونایتد نیز قطعی شده و این تیم به همراه منچسترسیتی جواز حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است.

حالا امشب در هفته آخر تکلیف ۲ سهمیه باقی مانده انگلیس در لیگ قهرمانان، رقابت‌های لیگ اروپا و همینطور کنفرانس اروپا مشخص خواهد شد.

به عبارت دیگر بازی‌های تعدادی از تیم‌ها در هفته آخر لیگ برتر انگلیس تشریفاتی محسوب می‌شوند، اما برای ۶ تیم سوم تا نهم جدول از اهمیت خاصی برخوردار است و مسافران رقابت‌های مختلف اروپایی مشخص خواهند شد.

دیدار‌های مهم هفته آخر عبارت‌اند از؛
لسترسیتی- تاتنهام
وستهام – ساوتهمپتون
آرسنال – برایتون
استون ویلا – چلسی
منچسترسیتی – اورتون
لیورپول - کریستال پالاس

لسترسیتی - تاتنهام

این دیدار برای هر ۲ تیم مهم است و قطعا هر ۲ با هدف پیروزی گام به این مسابقه در ورزشگاه کینگ پاور خواهند گذاشت. لستر با ۶۶ امتیاز از ۳۷ بازی در رتبه پنجم ایستاده و تاتنهام با ۵۹ امتیاز رتبه هفتم را در اختیار دارد.

لسترسیتی که تا هفته‌های گذشته بین رتبه‌های سوم و چهارم در رفت و آمد بود و جواز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان را در چنگ خود داشت. لستری‌ها با باخت بد موقع هفته قبل برابر چلسی و پیروزی لیورپول برابر برنلی، به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به لیورپول به رده پنجم سقوط کردند.

لستر حالا برای اینکه سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد باید ابتدا از سد تاتنهام بگذرد و سپس چشم انتظار نتیجه لیورپول بماند و امیدوار باشد که قرمز‌ها برابر کریستال‌پالاس امتیاز از دست بدهند.

البته با توجه به جدول رده بندی و قهرمانی لسترسیتی در جام حذفی حضور این تیم در رقابت‌های لیگ اروپا قطعی شده است.

در طرف دیگر میدان تاتنهام نیز برای آنکه بتواند در لیگ اروپا حضور داشته باشد باید برابر لسترسیتی به پیروزی برسد و امیدوار باشد که وستهام در دیدار برابر ساوتهمپتون شکست بخورد.

وستهام - ساوتهمپتون

وستهام با ۶۲ امتیاز در رتبه ششم و ساوتهمپتون با ۴۳ امتیاز در رتبه چهاردهم جدول قرار دارند.

این دیدار برای ساوتهمپتون دیداری تشریفاتی است و در بهترین حالت فقط می‌تواند جایگاه این تیم را ۲ رتبه بهبود ببخشد، اما برای وستهام بسیار حائز اهمیت است. این تیم که با هدایت دیوید مویس پدیده این فصل از رقابت‌های لیگ جزیره بود در صورت پیروزی در این دیدار و یا حتی با کسب نتیجه مساوی می‌تواند جایگاه ششمی خود را تثبیت کند و راهی رقابت‌های لیگ اروپا شود.

آرسنال - برایتون

آرسنال که برخلاف فصل گذشته در این فصل دستش از جام خالی ماند حالا با ۵۸ امتیاز در رتبه نهم جدول ایستاده و برایتون با ۴۱ امتیاز در رتبه شانزدهم قرار دارد.

توپچی‌ها برای آنکه بتوانند جواز حضور در رقابت‌های اروپایی را کسب کنند باید در این دیدار پیروز شوند و چشم به نتایج دیدار‌های تاتنهام و اورتون داشته باشند.

آرسنال با قرار گرفتن در رتبه هشتم می‌تواند راهی لیگ تازه تاسیس کنفرانس اروپا شود. این لیگ از فصل آینده برای اولین بار با حضور ۱۸۴ تیم اروپایی آغاز خواهد شد و همه کشور‌های عضو یوفا در آن شرکت خواهند داشت.

برایتون هم در صورت پیروزی در این دیدار و در بهترین حالت می‌تواند به رتبه دوازدهم صعود کند.

استون ویلا - چلسی

استون ویلا با ۵۲ امتیاز در رتبه یازدهم و چلسی با ۶۷ امتیاز از ۳۷ بازی در رتبه سوم جدول قرار دارد.

برای تیم میزبان یعنی استون ویلا این بازی دیداری تشریفاتی خواهد بود. این تیم حتی در صورت پیروزی برابر شاگردان توماس توخل در رتبه یازدهم باقی خواهد ماند، اما برای چلسی شاید مهمترین دیدار فصل باشد.

آبی‌های لندن برای آن که بتوانند حضور خود را در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان قطعی کنند، باید در این بازی پیروز شوند. البته آن‌ها با نتیجه مساوی هم در صورت اینکه تیم‌های چهارم پنجم جدول برابر حریفانشان امتیاز از دست بدهند، می‌توانند در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشند.

منچسترسیتی - اورتون

منچسترسیتی با ۸۳ امتیاز از ۳۷ بازی در صدر جدول قرار دارد و اورتون با ۵۹ امتیاز در رتبه هشتم قرار دارد.
شکست من سیتی در این دیدار باعث تغییر جایگاه این تیم نخواهد شد، اما اورتون در صورت پیروزی در این بازی و به شرط اینکه تاتنهام امتیاز از دست بدهد به رتبه هفتم صعود خواهد کرد و می‌تواند جواز حضور در رقابت‌های لیگ اروپا را به دست آورد.

لیورپول - کریستال پالاس

لیورپول که تا هفته‌های قبل از جمع ۴ تیم برتر فاصله گرفته بود هفته گذشته موفق شد با پیروزی ۳ بر صفر برابر تیم برنلی با ۶۶ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به لسترسیتی به رده چهارم صعود کند و حالا سرنوشتش برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا در دست خودش است.

کریستال پالاس از ۳۷ بازی ۴۴ امتیاز کسب کرده و در رتبه ۱۳ قرار دارد و در صورت پیروزی در این دیدار فقط می‌تواند یک رتبه در جدول بالا‌تر بیاید.

بیشتر بخوانید

برترین تیم ماه لیگ برتر فوتبال انگلیس انتخاب شد + عکس منچستریونایتد یک – لسترسیتی ۲/ روباه‌ها قهرمانی را به من‌سیتی هدیه کردند زحمت زیاد جهانبخش برای حضور در ترکیب ثابت برایتون

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش لیگ جزیره منچسترسیتی جواز حضور در رقابت صورت پیروزی رقابت های لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا رقابت های لیگ امتیاز در رتبه کریستال پالاس ۳۷ بازی لیگ برتر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد

دیدار‌های رفت مرحله نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا برگزار شد و تیم‌های المپیاکوس یونان و فیورنتینای ایتالیا نیمی از راه صعود به فینال را پیمودند.

تیم استون ویلای انگلیس در ورزشگاه ویلاپارک میزبان المپیاکوس یونان بود که با نتیجه چهار بر دو شکست خورد. المپیاکوس برابر استون ویلا که تنها نماینده فوتبال انگلستان در رقابت‌های اروپایی این فصل و شگفتی ساز لیگ برتر انگلیس است دست به کار بزرگی زد. ایوب الکعبی ستاره این بازی بود و با هت‌تریک خود برد شیرینی را برای نماینده یونان در انگلستان رقم زد و حالا یونانی‌ها با امید‌های بیشتری در خانه به فینال لیگ کنفرانس اروپا می‌اندیشند. البته داگلاس لوئیز هم در دقیقه ۸۴ پنالتی استون ویلا را از دست داد تا این بازی با شاهکار المپیاکوس به پایان برسد.

در دیگر مسابقه، فیورنتینا در فلورانس مهمانش کلوب بروژ را با نتیجه سه بر دو شکست داد. این دیدار در حالی که تا دقایق پایانی با نتیجه تساوی ۲-۲ دنبال می‌شد و به نظر می‌رسید فیورنتینا برد در این بازی حساس در آرتمیو فرانکی را از دست داده است، اما امبالا انزولا در دقیقه ۹۱ موفق به گلزنی برای بنفش‌ها شد. گلی که در بلژیک و دیدار برگشت خیلی به آنها کمک خواهد کرد. البته کلوب بروژ از دقیقه ۶۱، ۱۰ نفره شد.

  باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد
  • سومین شکست متوالی تاتنهام و کسب ۳ امتیاز شیرین چلسی در خانه
  • فولاد برای بقا در لیگ برتر به دنبال کسب امتیاز در 5 بازی پایانی
  • گلایه امری از لیگ برتر: جلوی رویای تیم‌ها را می‌گیرند!
  • امری: سطح بالای لیگ برتر مانع موفقیت تیم‌های انگلیسی در اروپا است
  • ائتلاف سرخابی‌های تراکتور علیه استقلال/ پرسپولیس برمی‌گردد؟
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| پیکان دقیقه 90 چپ شد/شمس آذر با برد باخت به استقلال را فراموش کرد
  • فولاد میزبان آلومینیوم
  • شرط برگزاری پیکان - استقلال در ورزشگاه آزادی
  • شمس آذر - پیکان؛ مصاف جوان سازها/ آغاز حساس‌ترین هفته فوتبالی