Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه نحوه واگذاری اموال، تاسیسات، ماشین آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب، ضمن اصلاح این لایحه، با جزئیات آن با ۱۷۳ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس ماده واحده اصلاح شده این لایحه «به دولت اجازه داده می‌شود مالکیت اموال، تأسیسات، ماشین‌آلات و هرگونه مایملک مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب را که از متولیان قبلی تأمین و توزیع آب در اختیار و تصرف شرکت‌های آب و فاضلاب استانی قرار گرفته یا خواهد گرفت، با رعایت نیات واقفین در خصوص اموال موقوفه به این شرکت‌ها واگذار کند. در این موارد شرکت‌های آب و فاضلاب استانی به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار تلقی می‌شوند و مواد (۳۲) و (۳۳) قانون برنامه و بودجه مصوب ۱۳۵۱/۱۲/۱۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن در مورد آن‌ها قابل اجرا است.

ارزش اموال و دارایی‌های انتقال یافته به شرکت‌های آب و فاضلاب استانی از متولیان قبلی و همچنین از محل طرح‌های عمرانی غیرانتفاعی و نیز مبلغ حاصل از اجرای ماده (۳۳) قانون مذکور در مورد طرح‌های عمرانی انتفاعی که به شرکت‌های آب و فاضلاب استانی منتقل شده یا می‌شود، مالیات آن‌ها با نرخ صفر محاسبه می‌شود و معادل ارزش آن‌ها به حساب اندوخته سرمایه‌ای شرکت مربوط منظور می‌شود و قابل تقسیم بین صاحبان سهام نیست.

در صورتی که بخشی از اموال و تأسیسات مذکور رفع نیاز گردد و توسط شرکت مربوط به فروش رسد معادل ارزش فروش باید صرف ایجاد تأسیسات جدید و بهسازی تاسیسات موجود با اولویت روستایی شود. آیین نامه اجرایی این قانون حداکثر ظرف سه (۳) ماه پس از تاریخ لازم الاجرا شدن آن با پیشنهاد وزارت نیرو به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صحن علنی مجلس یازدهم آبفا فاضلاب شهری شرکت های آب و فاضلاب استانی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مجتبی قهرمانی اعلام کرد: در راستای اجرای دستورالعمل رئیس قوه قضاییه در خصوص ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال نگهداری و ترخیص وسایل‌نقلیه و تأکید ایشان بر لزوم تعیین‌تکلیف وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های سراسر کشور با هدف حفظ حقوق شهروندی و حمایت از اموال و مالکیت شهروندان و بیت‌المال، مزایده فروش یکهزار و 366 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های استان هرمزگان برگزار می‌شود. علاوه بر خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی، تعداد قابل توجهی انواع کالاهای دیگر نیز در این مزایده فروخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مزایده در خصوص وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های زرون، نود، قائم، یاسر، دریا و گامبرون شهر بندرعباس، پارکینگ شهرداری فین، پارکینگ بندرلنگه، پارکینگ‌های آنامیس و مکران شهرستان میناب، پارکینگ المهدی شهرستان جاسک و پارکینگ طاها شهرستان حاجی آباد به صورت حراج حضوری انجام می شود و عموم مردم می توانند، امروز و فردا، نهم و دهم اردیبهشت ماه 1403 از ساعت 8:30 تا 12 با مراجعه به این پارکینگ‌ها از جزئیات مزایده مطلع شوند و از وسایل نقلیه موجود بازدید کنند. در خصوص وسایل نقلیه موضوع این مزایده پس از طی مراحل قانونی، حکم قطعی قضایی صادر شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از تخریب و تضییع اموال توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان تأکید کرد: دستگاه قضایی از هیچ کوششی برای حفاظت از اموال عمومی و خصوصی، فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است