Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: بهبودیافتگان کرونا به منظور بازگشت عملکرد قلب و ریه به میزان قبل از بیماری باید به کمک فیزیوتراپی، ورزش‌های هوازی انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا، خانم عاصفه عباس‌زاده افزود: بهبود یافتگان کرونا به میزان غیر مبتلایان این بیماری باید ضوابط و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: برخی از اخبار زرد (غیرمعتبر) بهبودیافتگان کرونا را به دلیل ترشح آنتی‌بادی در بدن مصون از ابتلای مجددا می‌داند؛ در حالی که بهبودیافتگان کرونا در صورت ابتلای مجدد عمدتا نوع شدیدتری از بیماری را تجربه می‌کنند.
به گفته این متخصص، شماری از مراجعان به مراکز بهداشت و درمان نیز بعد از گذشت بیش از یک سال از شیوع این بیماری، همچنان این تصور غلط (عدم ابتلای مجدد به کرونا) را مطرح می‌کنند.
وی یادآور شد: بهبودیافتگان کرونا به منظور بازگشت عملکرد قلب و ریه به میزان قبل از بیماری باید به کمک فیزیوتراپی، ورزش‌های هوازی انجام دهند، این مساله عمدتا در ویزیت (مراجعه) آخر بیمار نیز توسط پزشک معالج مطرح می‌شود و بیمار باید حداقل یک ساعت در طول شبانه‌روز را به ورزش اختصاص دهد.
خانم عباس‌زاده ادامه داد: به تدریج طول دوره (مدت زمان) ورزش و سپس سرعت تحرک نیز افزایش می‌یابد و به میزانی خواهد رسید که از 80 درصد ضربان قلب متناسب با سن و جنس بیمار هر روز (حداقل نیم ساعت) استفاده شود.
به گفته این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، ورزش هوازی می‌تواند از شدت وضعیت بیماری کرونا در صورت ابتلای مجدد به کرونا، جلوگیری کند.
بیمار مبتلا به کرونا 2 روز قبل از آغاز نخستین علامت بیماری را منتقل می‌کند
خانم عباس‌زاده در ادامه با اشاره به ناقلان بی‌علامت افزود: این اشخاص فاقد علائم بالینی بیماری بوده و گاه به دلیل علائم خفیف بیماری، تست پی سی آر آن‌ها نیز منفی می‌شود، اما می‌توانند مبتلا و ناقل بی‌علامت باشند.
وی اضافه کرد: این اشخاص حداقل به مدت 2 هفته از تمامی ترشحات بدن ریزش ویروس داشته و آلودگی را منتقل می‌کنند. بیمار مبتلا به کرونا با علائم بالینی بیماری هم 2 روز قبل از شروع اولین علامت بیماری، می‌تواند ویروس را انتقال دهد.
ویروس کرونا عامل بیماری کرونا از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز همه‌گیری جهانی این بیماری را تأیید کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ورزش هوازی بهبودیافتگان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، تحقیقات جدید ژنتیکی اکنون افرادی را که ممکن است آسیب پذیرترین وضعیت را در این رابطه داشته باشند نشان می‌دهد.

تیمی در دانشگاه کالیفرنیا، اطلاعات ژنتیکی ۸۰۰ بیمار پارکینسونی را که در مرکز کشاورزی آن ایالت، زندگی و کار می‌کنند، بررسی کردند.

محققان خاطرنشان کردند که بسیاری از این افراد حداقل یک دهه قبل از ابتلاء به این بیماری در معرض ۱۰ آفت کش مورد استفاده در محصولات پنبه قرار داشتند و برخی از بیماران تا سال ۱۹۷۴ در معرض این بیماری بودند.

آن‌ها انواع ژن‌های مرتبط با لیزوزوم‌ها، بخش‌هایی از سلول‌ها که ضایعات سلولی را تجزیه می‌کنند، تقویت کردند.

دکتر «برنت فوگل»، استاد نورولوژی و ژنتیک انسانی، توضیح داد که اختلال در عملکرد لیزوزومی مدت‌هاست با ظهور پارکینسون مرتبط است.

این مطالعه نشان داد که انواع مرتبط با فرآیندهای لیزوزومی در بیمارانی که مدت طولانی در معرض آفت کش‌ها قرار داشتند بیشتر بود.

به نظر می‌رسد که این گونه‌های ژنی با عملکرد مناسب پروتئین تداخل داشته باشند. به گفته محققان، این نشان می‌دهد که دفع نابهنجار ضایعات در سلول می‌تواند یکی از دلایل زمینه‌ای پارکینسون باشد که در کنار قرار گرفتن طولانی در معرض آفت کش‌ها رخ می‌دهد.

همانطور که ترکیبات سمی- از جمله پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین، که مدت‌ها با پارکینسون مرتبط است- در سلول‌های مغز ساخته می‌شوند، می‌توانند در آنچه که به نام اجسام لویی در بافت‌ها شناخته می‌شوند، نیز تشکیل شوند. محققان خاطرنشان کردند که تجمع جسم لویی یکی از مشخصه‌های پارکینسون در مغز است.

فوگل در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «این مطالعه از این فرضیه حمایت می‌کند که استعداد ژنتیکی ناشی از تغییرات جزئی در ژن‌هایی است که با عملکرد لیزوزومی مرتبط هستند.»

وی افزود: «به صورت روزانه، این گونه‌ها تأثیر زیادی ندارند. اما تحت استرس مناسب، مانند قرار گرفتن در معرض برخی آفت کش‌ها، ممکن است از بین بروند و به مرور زمان منجر به ابتلاء به بیماری پارکینسون شوند. به این حالت تعامل ژن-محیط زیست گفته می شود».

فوگل گفت: «داده‌هایی برای بسیاری از اختلالات رایج وجود دارد که نشان می‌دهد تأثیرات محیطی بر توسعه این بیماری‌ها تأثیر می‌گذارد، اما ما هنوز راه خوبی برای اندازه‌گیری این تأثیر یا تعیین اینکه چه کسی به‌طور خاص در معرض خطر است، نداریم».

کد خبر 6090455

دیگر خبرها

  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت سعید صادقی از بیماری
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بازگشت نیازمند پس از غیبت در ۲+۵ مسابقه