Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@17:17:12 GMT

بیت کوین؛ بازاری که هر روز و هر ساعت فعال است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۳۹۹۶

به گزارش بورس تابناک، در اولین ساعات روز یک شنبه ۲۳ می سال ۲۰۲۱ میلادی  ارزش هر بیت کوین در بازار به ۳۸ هزار و ۳۲۲ دلار رسید. در این روز ارزش بیت کوین در فاصله قیمتی ۳۶ هزار دلار تا ۳۸ هزار دلار نوسان کرد.

افت ارزش بیت کوین به دنبال ممنوعیت فعالیت در بازار رمز ارزها در چین اتفاق افتاد. در این روز هر اتریوم با قیمت ۲ هزار و ۳۳۸ دلار مبادله شد که ۴ درصد پایین تر از قیمت روز قبل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روز هر داج کوین به قیمت ۳۴ سنت به فروش رسید که ۵ درصد از روز قبل پایین تر بود و نسبت به هفته قبل بالغ بر ۲۹ درصد تنزل ارزش را تجربه کرد. ممنوعیت مبادله رمز ارز ها توسط دولت چین و طرح کنگره آمریکا برای قانون مندسازی بازار رمز ارز ها عامل اصلی افت ارزش بازار بود.

تلویزیون دولتی چین در روز گذشته در بیانیه ای به نقل از دولت اعلام کرد:« از این پس بیت کوین ابزاری برای سرمایه گذاری و وسیله ای برای ممانعت از مواجهه با ریسک نیست. از نظر دولت امروزه بیت کوین ابزاری  برای سفته بازی و اختلال در بازار پول کشور است و با فعالیت در این بازار مقابله خواهد شد.»

در ادامه این بیانیه در مورد عدم وجود قوانین مدون برای فعالیت در بازار بیت کوین نیز صحبت و تاکید شد: «بیت کوین در سالهای اخیر وسیله ای برای مبادله و تجارت در بازار سیاه، پولشویی، قاچاق، شرط بندی و حتی فعالیت در بازار مواد مخدر بوده است و از انجا که امکان نظارت بر فعالیت در این بازار وجود ندارد، دولت چین در نظر دارد با این بازار مقابله کند.»

سیاست وضع شده در چین که تاکید زیادی روی بیت کوین داشت، باعث شد تا ارزش اتریوم هم به شدت تنزل پیدا کند و قیمتی که انتظار می رود در نیمه دوم امسال تجربه شود، ظرف چند روز محقق شود.

 در روز گذشته دولت هنگ کنگ هم قانون تازه ای برای فعالیت در بازار رمز ارزها ایجاد کرد و فعالیت در این بازار برای افرادی که به صورت حرفه ای در این عرصه کار نمی کنند ممنوع کرد. طبق این قانون بازارهای رمز ارزها باید با مجوز دولت کار کنند و در صورتیکه بازاری این مجوز را نداشته باشد، نخواهد توانست در مبادله رمز ارزها در داخل هنگ کنگ فعالیت کند.

 در کشور ترکیه هم قوانینی برای فعالیت در این عرصه وضع کرده است و این سیاستها هم روی بازار رمز ارزها تاثیر زیادی داشت. نکته مهم در مورد بازار رمز ارزها این است که این بازار ۲۴ ساعته فعال است و حتی در روزهای شنبه و یک شنبه یعنی روزهای تعطیل بازارهای مالی در غرب هم به فعالیت خود ادامه می دهد به همین دلیل اخبار و سیاستها تاثیر زیادی روی این بازار دارد.

 

منبع: بازار

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه بیت کوین داج کوین رمزارز اتریوم نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه بازار رمز رمز ارزها بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور گفت: ۶۹ پروانه فعالیت و بهره برداری معدن در این شهرستان صادر شده است که از این تعداد فقط ۲۵ معدن، معادل ۴۰ درصد فعال و بقیه راکد هستند.
مسعود اکبری باقرآباد گفت: مشکل اصلی رکود در فعالیت معادن نیشابور مربوط به سرمایه در گردش است.

او افزود: لازم است تامین نقدینگی و سرمایه در گردش معادن راکد شهرستان با تسهیلات بانکی تامین شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابورگفت: معادن فعال این شهرستان شامل مس، شن، سنگ مرمر، سنگ لاشه و معادن کوچک فیروزه است.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • فعالیت سامانه بارشی فعال در خوزستان از چهارشنبه
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟