Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@23:03:04 GMT

تصاویر/بهار گل های محمدی در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۴۳۲۴

تصاویر/بهار گل های محمدی در چهارمحال و بختیاری

برداشت گل محمدی در گلستان های شهر چلیچه استان چهار محال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گل محمدی با نام علمی "Rosa damascena" از مهم‌ترین انواع گل‌های رز در دنیا و از مشهورترین گیاهان در تاریخ باغبانی است. این گل به علت داشتن رایحه فوق‌العاده و تنوع ارقام، در بسیاری از مناطق دنیا کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانیان از نخستین کسانی هستند که از گذشته‌های دور به ویژگی‌های خوراکی و درمانی گل محمدی پی برده‌اند.گلهای صورتی خوشرنگ با ۳۲ گلبرگ صورتی مشابه و یکدست در اوایل صبح شروع به ظاهر شدن می‌نمایند. زمان باز شدن گل‌های گل محمدی در اوایل اردیبهشت تا اوایل تیرماه می‌باشد. و در هر منطقه مدت زمان باز شدن گل‌ها ۳۰-۲۰ روز طول می‌کشد. دوام گل حداکثر یک روز بوده و بعد از آن رنگ صورتی خوشرنگ گلبرگ‌ها به سفید می‌گراید و با اندک نسیمی گلبرگ‌ها پرپر شده و می‌ریزند.در حال حاضر حدود ۶۰۰ هکتار از مزارع گل محمدی در چلیچه استان چهارمحال و بختیاری زیر کشت گل محمدی قرار دارد که به لحاظ شرایط اقلیمی استان از ارزش بالایی برخوردار می‌باشد و با توجه به اینکه کاشت محصول نیاز به آب کمی داشته و در زمین‌های شیب دار قابل کشت می‌باشد، علاوه بر اشتغال‌زایی، از سودهی بالایی نیز برخوردار است.

ط

منبع: دانا

کلیدواژه: گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین کمترین میزان بارش‌ها با ۸ میلیمتر در ایل بگی گزارش شد.

بیشتر بخوانید

افزایش شدت بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: با افزایش ناپایداری‌ها برای دوشنبه و سه شنبه در بیشتر مناطق استان به خصوص غرب و جنوب استان رگبار باران همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • «گل‌غلتان» آیینی زیبا با عطر مدهوش‌کننده گل محمدی
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری