Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جهادی حضرت محسن ابن علی (ع) متشکل از بچه های مسجد پیامبر اعظم (ع) روستای گز سردی رودبار جنوب است که در سال ۹۸ با هدف رفع محرومیت زدایی راه اندازی شده و تاکنون چتر حمایتی خود را بالای سر محرومین قرار داده است.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: مساجد از صدر اسلام تاکنون علاوه بر این که مکانی معنوی برای انجام امور عبادی بوده و همواره پایگاهی برای خدمت رسانی به مردم به ویژه محرومین هستند و امروزه برای پیشبرد و تحقق برنامه های خود، دارای ارکان از جمله هیئت امنا، کانون های فرهنگی هنری، پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران هستند که حول محور امام جماعت مسجد فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




در این روزها که کرونا در سطح کشور فراگیر شده و مشکلاتی را برای آحاد جامعه به وجود آورده، مساجد به ندای رهبری مبنی بر کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا و محرومین، لبیک گفته اند و در همین راستا شاهد هستیم که با محوریت امام جماعت و همدلی و همراهی ارکان مسجد، بُعد اجتماعی فعالیت های آنها نمود پیشتری پیدا کرده است.


برخی از مساجد کار را فراتر از کمک به اهالی محله پیش برده و فعالیت ها و برنامه های خدمت رسانی خود را گسترش داده اند و در مناطق مختلف در حال کمک به محرومین هستند و برای تحقق این مهم اقدام به راه اندازی گروه جهادی کرده اند.
 

 جهادگران مخلص عضو گروه های جهادی که همگی از بچه های مسجد هستند با کمترین امکانات اما با سعی و تلاش و بدون کوچکترین توقعی پا به عرصه خدمت رسانی به محرومین گذاشته و در این راه از هیچ کمکی دریغ نمی کنند.


فعالیت های گروه های جهادی از ابتکار عمل خاصی برخوردار بوده و در واقع به عدالت اجتماعی کمک می کنند و اقدامات ارزشمند این گروه ها نقش موثری در محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار دارد.


گروه جهادی حضرت محسن ابن علی (ع) یکی از گروه های جهادی فعال در جنوب کرمان است که از دل مسجد پیامبر اعظم (ص) و با مشارکت بچه های مسجد شکل گرفته و با عزم و همتی جهادی و از طریق راه اندازی مرکز خیریه در حال انجام فعالیت های اجتماعی و محرومیت زدایی در رودبار جنوب و بخش جازموزیان است.


بنابر این گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان با امام جماعت مسجد پیامبر اعظم (ص) و یکی از جهادگران گروه جهادی حضرت محسن ابن علی (ع) رودبار جنوب گفت و گو کرد.


حجت الاسلام «محسن سهرابی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: باتوجه به مشکلات و کمبود هایی که در رودبار جنوب و بخش جازموزیان وجود دارد با همفکری ارکان مسجد از جمله حجت الاسلام محمد حیدری تصمیم گرفتیم برای حل مشکلات مردم منطقه قدم برداریم و در همین راستا سال ۹۸ گروه جهادی حضرت محسن ابن علی (ع) را راه اندازی کردیم.

 

 

 

 




امام جماعت مسجد پیامبر اعظم (ص) روستای گز سردی رودبار جنوب افزود: یکی از عمده مشکلات مردم منطقه اشتغال، معیشت و مباحث فرهنگی است که از بدو تاسیس تاکنون در زمینه های اشتغال زایی، بهبود معیشت مردم، مسائل فرهنگی، عمرانی و درمانی کارهایی را انجام داده ایم.

 

 

 



وی بیان کرد: حوزه فعالیت گروه جهادی حضرت محسن ابن علی (ع) شامل مناطق محروم جنوب کشور اعم از جنوب کرمان (بخش جازموریان و رودبار جنوب)، شرق کرمان (فهرج و ریگان) و همچنین مناطق محروم سیستان و بلوچستان است.

 

 

 


 
حجت الاسلام سهرابی ابراز کرد: در بحث اشتغالزایی تاکنون با حمایت های مالی این گروه جهادی زمینه اشتغال قریب ۱۰ خانواده فراهم شده است و برای بهبود معیشت خانواده های نیازمند نیز تاکنون بیش از ۴ هزار سبد غذایی، بیش از ۳ هزار کیسه آرد، ذبح ۳۰۰ راس گوسفند و توزیع گوشت قربانی و همچنین ۱۰ هزار پرس غذای نذری توزیع شده است.

 

 

 




این جهادگر جنوب کرمانی ادامه داد: همچنین برای کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند تاکنون بیش از ۷۵۰ جفت کفش، ۱۰۰ عدد کیف، ۲۰۰ بسته لوازم التحریر، ۴ عدد تخته وایت برد تهیه شده و در اختیار دانش آموزان و مدارس سطح رودبار جنوب قرار داده شده است.


وی اضافه کرد: علاوه بر این نیز در بحث کمک به آغاز زندگی مشترک زوج های جوان بی بضاعت تاکنون کمک هزینه خرید جهیزیه به مبلغ ۳ میلیون تومان به نوعروسان بی بضاعت اهدا شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی یکی از اقدامات خودجوش بچه های مسجدی گروه جهادی حضرت محسن ابن علی (ع) را کمک به مردم سیل زده و زلزله‌زده برشمرد و افزود: به دنبال وقوع زلزله در سی سخت علاوه بر این که بچه های جهادگر گروه به کمک آنها شتافتند ۲۰۰ عدد پتو و نیز ۲۰ میلیون تومان وجه نقد جمع آوری کرده و به زلزله زدگان این منطقه اهدا کردند.


مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) روستای گز سردی رودبار جنوب اظهار کرد: در بحث عمرانی نیز تاکنون در ساخت و تکمیل ۵ باب منزل مسکونی نیازمندان و همچنین در ساخت  ۳۳ کیلومتر سیل بند در رودبار جنوب و بخش جازموریان مشارکت داشته ایم.


وی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات گروه جهادی حضرت محسن ابن علی (ع) حمایت از بیماران نیازمند است که در همین راستا تاکنون کمک هزینه چند بیمار بی بضاعت به مبلغ ۲۰ میلیون تومان تامین و پرداخت شده است.


حجت الاسلام سهرابی ابراز کرد: در مباحث فرهنگی نیز برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی را در دستور کار قرار داده ایم و به همین منظور علاوه بر برپایی مجالس عزای اهل بیت (ع)، سوگواره برگزار کرده ایم و در اعیاد نیز جشن برپا شده است.


این جهادگر جنوب کرمانی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزش سبک زندگی اسلامی و قرآن کریم از سایر فعالیت های این گروه جهادی است.



وی در خاتمه ضمن تشکر از کلیه خیرین و بچه ها مسجدی عضو گروه جهادی حضرت محسن ابن علی (ع)، تاکید کرد: کلیه این اقدامات جهادی با جلب کمک های مردمی و به دست جهادگران پر  تلاش این گروه جهادی و با هدف محرومیت زدایی انجام شده است.

 

گروه های جهادی که از دل مساجد شکل گرفته و به صورت خودجوش با هدف محرومیت زدایی پا به عرصه خدمت رسانی گذاشته اند به دنبال ایجاد عدالت و نشاط اجتماعی و امیدآفرینی هستند و آثار آن در مناطقی که فعالیت دارند مشهود است.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهادگران جهاد گروه های جهادی گروه جهادی مسجد پیامبر اعظم گروه های جهادی محرومیت زدایی بچه های مسجد رودبار جنوب حجت الاسلام جنوب کرمان امام جماعت راه اندازی خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب
  • باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان