Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان در شرایطی که شهرداری آبادان تا مدتی پبش اجازه دفن درگذشتگان مبتلا به کرونا را در آرامستان این شهر نمی‌داد و پیکر درگذشته در آرامستانی خارج از شهر دفن می‌شد، اکنون بعد از صدور مجوز دفن این بیماران در آرامستان شهر، بنا به گفته برخی شهروندان، هر قبر برای دفن درگذشتگان کرونایی ۱۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد که نسبت به قیمت معمول این منطقه، بسیار بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان واشنگ یک شهروند آبادانی در گفت‌وگو با ایسنا، در این خصوص اظهار کرد: چند روز پیش پدرم فوت شد و برای خرید قبر به آرامستان بهشت رضا(ع) آبادان مراجعه کردیم. در گواهی فوت علت مرگ سکته قلبی عنوان شده اما در خطای پایین‌تر علت مرگ را کرونا عنوان کرده بودند بنابراین اقدامات برای متوفی کرونا انجام شد.

وی افزود: بابت یک قبر برای جسد یک فرد مبتلا به کرونا ۱۸ میلیون تومان از ما دریافت کردند. البته روز اولی که برای خرید قبر به آرامستان مراجعه کردم قیمت قبر را ۲۰ تا ۲۱ میلیون تومان عنوان کردند.

این شهروند آبادانی با گلایه‌مندی از وضعیت عدم هماهنگی در انجام غسل متوفیان، گفت: بر اساس مصوبات ستاد کرونا در آبادان، خانواده شخصی که بر اثر کرونا فوت شده موظف هستند با تعهد کتبی در فرمانداری آبادان، جسد متوفی را ساعت ۴ الی ۶ صبح از سردخانه بیمارستان تحویل بگیرند و نهایتا تا ساعت ۷:۳۰ صبح بدون شلوغی و ازدحام و تجمع، مراسم خاکسپاری به پایان برسد اما با در بسته آرامستان مواجه شدیم.

واشنگ بیان کرد: همچنین برای غسل اجساد آقایان تنها یک نفر در غسالخانه فعالیت می‌کرد و تا ساعت ۱۰ معطل بودیم. برای جابه‌جایی و کفن جسد، خانواده متوفی باید با حضور در غسالخانه به آن شخص کمک می‌کردند.

کاظم کعبی، مدیر سازمان آرامستان شهرداری آبادان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص علت قیمت بالای فروش قبر برای دفن اجساد متوفیان بر اثر کرونا، اظهار کرد: اخذ این مبلغ بابت قبر، هیچ ارتباطی به کرونا ندارد و قیمت این قطعه آرامستان بالا است. تنها در این قطعه شرایط برای دفن اجساد کرونایی مهیا است و متاسفانه قیمت قبرهای این قطعه بالا است.

وی افزود: به مدت شش تا هفت ماه اجازه ندادیم که جسد مبتلایان به کرونا در این آرامستان دفن شود و همه اموات در آرامستان خضر که خارج از شهر است، دفن شدند اما بسیاری از خانواده‌ها اصرار داشتند، اموات‌شان در این آرامستان دفن شوند، در نتیجه با اخذ رضایت‌نامه از خانواده، قبر به متقاضیان فروخته می‌شود ولی مردم می‌توانند همچنان اجساد متوفیان بر اثر کرونا را در قبرستان خضر دفن کنند.

مدیر سازمان آرامستان شهرداری آبادان بیان کرد: تاکنون تنها شاید دو سه نفر همان قیمت ۱۸ میلیون تومان را پرداخت کرده‌اند و مابقی افراد با دستور شهردار، دفتر امام جمعه، شورای شهر یا فرمانداری، قبر را زیر قیمت خریداری کرده‌اند.

وی افزود: با شهرداری مکاتبه کردیم تا شورای شهر نرخی برای قبرهای این قطعه تعیین کند و امیدواریم قیمت این قبرها کاهش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا آبادان استانی شهرستانها میلیون تومان برای دفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا