Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:15:04 GMT

جایزه خلاقیت در سینما به محمد احسانی رسید

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۴۷۸۰

جایزه خلاقیت در سینما به محمد احسانی رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمد احسانی که این روزها آخرین مراحل تولید مستند «وقتی که دارکوب‌ها می‌روند» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را پشت سر می‌گذارد، موفق به کسب جایزه خلاقیت در بخش سینما از سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جایزه که در حوزه صلح و محیط زیست در سطح کشورهای اسلامی به محمد احسانی به نمایندگی از ایران تعلق گرفته است بخشی از جوایز سالانه خلاقیت و ابتکار این سازمان است که به برگزیدگان از میان کشورهای اسلامی اهدا می‌شود.

محمد احسانی در این جوایز فرهنگی در بخش فیلم، جایزه نخست خلاقیت سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است.

آیسسکو یا سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که در مه ۱۹۷۹ تأسیس شد. مقر آن در رباط در مراکش قرار دارد و ۵۷ کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند.

این سازمانی تخصصی تحت حمایت سازمان همکاری اسلامی (OIC) فعالیت می‌کند و در زمینه‌های آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات در کشورهای اسلامی و به منظور حمایت و تقویت روابط بین کشورهای عضو به فعالیت مشغول است.

مستندهای چون «روزگاری هامون»، «کارون»، «دود»، «بانوی ارومیا»، «گنبد مینا»، «تبریز: تصاویر دنیای فراموش شده»، «ایدز ایران»، «رخش بر نقش» از جمله فیلم‌های محمد احسانی است که بخشی از آن به محیط زیست می‌پردازند.

کد خبر 5218464 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سینمای مستند محمد احسانی حضور هنر ایران در جهان فیلم سینمایی سینمای مستند سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر تئاتر ایران حضور هنر ایران در جهان برنامه تلویزیونی فیلم مستند شبکه دو سیما صدا و سیما انتخابات 1400 فیلم کوتاه ویروس کرونا رادیو سلامت کارگردان تئاتر محمد احسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مهر، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، فیلم «اقیانوس پشت پنجره» ساخته بابک نبی زاده به مناسبت روز خلیج فارس به‌صورت همزمان در شانزده منطقه از استان هرمزگان، اکران می شود.

این فیلم، در هفته ملی خلیج فارس روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷، به صورت رایگان و همزمان در سالن های مراکز کانون پرورش فکری استان هرمزگان اکران خواهد شد. پس از اکران، تماشاگران در فضای اسکای روم ارتباط تصویری با کارگردان و عوامل اجرایی خواهند داشت.

«اقیانوس پشت پنجره» در آخرین حضور بین المللی خود موفق به دریافت «جایزه بزرگ بهترین فیلم کودک» از جشنواره «لکنو» هند شده است و پیش از این نیز جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره کودک و نوجوان اصفهان (۱۳۹۸)، جایزه صلح جهانی کنوانسیون حقوق بشر(۲۰۲۰)، جایزه هیات داوران یونیسف از جشنواره کوک اصفهان (۲۰۲۰)، جایزه بهترین فیلم کودک جشنواره سانفرانسیسکو (۲۰۲۰)، بهترین فیلم کودک و نوجوان زیروپلاس روسیه (۲۰۲۱)، جایزه بهترین فیلم کودک کینولاب لهستان (۲۰۲۲) را کسب کرده است.

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» داستان کودکان بومی و نیازمند جزیره ای زیبا و کوچک را روایت می کند که می خواهند با کارناوالی که تدارک دیده اند، با موسیقی سنتی و رقص و نمایش‌های آیینی، جزیره خود را به توریست‌های خارجی معرفی کنند و از این طریق درآمدی داشته باشند.

این فیلم، در تابستان سال ۱۳۹۸ در جزیره های قشم و هنگام ساخته شد و عوامل آن عبارتند از بازیگران: محمد آزادی، حدیثه کرمی، جعفر قاسمی، ایوب رحیمی، مهران مظفری، غلام رنجبر، سید طاهر عزیزپور، بهرام کمیجانی، نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده، تهیه کننده: سید جلال چاوشیان، مجری طرح: محمد رضا کریمی صارمی، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، آهنگساز: محمد فرشته نژاد، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، تدوین: کاوه ایمانی، مدیر تولید: مهدی مددکار، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، صدابردار: جعفر علیان، عکس: مصطفی مهدوی، علی اکبر اسماعیلی، صداگذار: مهزیار یزدانی نیا، برنامه ریز: محمد حمیدی، دستیار اول کارگردان: حامد نوبری، منشی صحنه: نرگس مولوی، تصحیح رنگ و نور: علی شهریاری، گریم: داریوش صالحیان. هاشم جوری، پخش بین الملل: فاطمه محسنی، مدیر روابط عمومی: حمید حسین زاده.

کد خبر 6093073 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • حضور محبی در فهرست نامزدهای بهترین بازیکن لیگ برتر روسیه
  • اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟