Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در بازدید از سایت پسماند محمدآباد گفت: حفاظت از محیط زیست یکی از مهمترین دغدغه های بشر و حق و تکلیف همگانی است لذا افزایش آگاهی و حساسیت مردمی نسبت به مسائل زیست محیطی راهکاری مناسب جهت تغییر الگوهای رفتاری و ترویج فرهنگ غنی زیست محیطی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان قزوین در خصوص اقدامات صورت گرفته در کارگروه مدیریت پسماند سایت محمد آباد گفت: فعال شدن کارخانه بازیافت، نصب دوربین با نظارت اداره محیط زیست جهت کنترل ورود و خروج ماشین های حامل زباله، فراهم نمودن امکانات بهداشتی برای کارگران، فنس کشی اطراف سایت، ایجاد فضای سبز، حفر چند حلقه چاه و جمع اوری زباله ها از سطح سایت از جمله اقدامات صورت گرفته طی چند ماهه گذشته بوده است. 

وی با تاکید بر لزوم به روز رسانی دستگاه بازیافت زباله در سایت محمدآباد، گفت: این امرباید با آخرین فناوری روز بوده و به گونه‌ای صورت گیرد که محصول آن قابل فروش باشد تا با وجود حدود 700 تن طلای سیاه که روزانه وارد این سایت می‌شود، درصدد درآمد زایی و جبران هزینه های صورت گرفته از طریق مرتبط با خود زباله و پسماند ها انجام شود، اما تا تحقق این امر باید همه شهرداری ها به تناسب زباله تحویلی در تامین هزینه سایت سهیم باشند و مدیریت هم با شهرداری مرکز استان اعمال گردد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی همچنین به ضرورت آزمایش آب‌های زیرزمینی مجاور سایت پسماند محمدآباد اشاره کرد و گفت: آزمایش مجدد آب‌های زیرزمینی باید توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای انجام شود.

مقام ارشد قضایی استان اجرای طرح تفکیک از مبدأ زباله را راهکار اساسی حل مشکلات سایت محمدآباد دانست و یادآور شد: افرادی که در سطح شهر برای ارتزاق خود اقدام به جمع‌آوری و تفکیک زباله می‌کنند، باید شناسایی و برای اجرای این کار ساماندهی شوند.

وی با تاکید بر لزوم بررسی و صحت‌سنجی قراردادهای پیمانکاری سایت محمدآباد توسط سازمان بازرسی افزود: با وجود اینکه اصل بر صحت است، اما شبهاتی درباره برخی از قراردادهای منعقده  از جهت انطباق با قوانین وجود دارد که باید با حضور کارشناس بازرسی کل استان مورد بررسی و پایش قرار گیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین رئیس کل دادگستری استان قزوین سایت پسماند محمدآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان

یکی از فعالان حوزه کارآفرینی "علوم کشاورزی"، "زیست فناوری"، "نانو" و "علوم زیست پزشکی" را از جمله حوزه های مستعد برای توسعه نوآوری و مقوله کارآفرینی و دانش بنیانی در کشور می‌داند که می‌توان در قالب پایان نامه‌های دانشگاهی اقدام به کارآفرینی در قشر دانشجویان کرد.

مهیار رفیعی فعال کارآفرینی کشور در حوزه‌های کشاورزی و زیست فناوری و دارو در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: موضوع کارآفرینی و دانش بنیان از مهمترین رویکردهای حال حاضر کشور است که با در نظر گرفتن راهبردی بودن این حوزه، نیاز است تا چنین موضوعاتی مورد توجه سازمان‌های ذیربط و مراکز علمی قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر دانشجویان آن طور که باید از بحث کارآفرینی و دانش بنیان اطلاعی ندارند و بیشتر آنها از مراحل و روال صحیح ارائه ایده تا دانش بنیان شدن، ناآگاه هستند.

رفیعی یکی از راه حل‌های پیش رو برای گسترش و پیشرفت دانش بنیانی و توسعه کارآفرینی در بین دانشجویان را تشویق آنها به سمت نوآوری و ایده‌های نوآورانه در راستای برطرف کردن نیازهای اساسی کشور دانست و یادآور شد: این امر باید از سوی دانشگاه‌ها و در قالب حمایت از پایان نامه‌ها صورت گیرد.

این فعال حوزه کارآفرینی تاکید کرد: از سوی دیگر برای ترویج کارآفرینی در کشور نیاز است تا ایجاد هسته‌های فناور خلاق و روال صحیح شکل گیری آنها به عنوان یکی از سنجه‌های مهم برای پایش وضعیت دانش بنیانی کشور مورد نظر قرار گیرد. عدم توجه به شکل گیری هسته‌های فناور و عدم حمایت آنها موجب خواهد شد که کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپی با موفقیت همراه نباشد.

وی "علوم کشاورزی"، "زیست فناوری"، "نانو" و "علوم زیست پزشکی" را از جمله حوزه‌های مستعد برای توسعه نوآوری و مقوله کارآفرینی و دانش بنیانی در کشور عنوان کرد و یادآور شد: در همین راستا باید تعاملات بین سازمانی بیشتر شود ضمن آنکه به دانشگاه‌ها به عنوان نیروی محرکه تولیدملی و دانش بنیان باید نگاه ویژه صورت گیرد تا شاهد رونق کارآفرینی و دانش بنیان در سطح کشور باشیم ضمن آنکه فعالیت هم راستا و همگام دستگاه‌های ذی‌ربط نیز می‌تواند نقش چشمگیری در اعتلا دانش بنیانی و رونق تولید ملی داشته باشد.

رفیعی تاکید کرد: بطور حتم حمایت از موضوع کارآفرینی و دانش بنیان موجب پیشرفت کشور در اکثر زمینه‌ها، رونق اقتصاد ملی و خودکفایی در تولید محصولات راهبردی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز