Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بنظر می‌رسد قطع برق در خراسان رضوی ولو با اطلاع رسانی قبلی، معضلات لاینحلی برای دانش آموزان و دانشجویان، بیماران کرونایی و لوازم خانگی ایجاد کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهدمقدس، حدود دو روز است که اطلاعیه‌هایی مبنی بر قطع برق در برخی مناطق مشهدمقدس در  میان شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری می‌چرخد و از روز گذشته نیز برخی مناطق این قطعی برق را تجربه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این میان چندین مسئله سبب شده تا نگرانی از بابت قطعی برق ولو با هماهنگی و اطلاع رسانی قبلی مضاعف شود که در این میان امتحانات میان ترم و پایان ترم آنلاین دانش آموزان و دانشجویان یکی از آنهاست.

همچنین خانواده‌هایی هستند که از بیماران کرونایی خود در منزل نگهداری می‌کنند و این بیماران به دستگاه‌های اکسیژنی متصل هستند که با برق کار می‌کنند و قطعی برق می‌تواند مشکلات و مصائبی را برای آنان ایجاد کند و به نوعی نفس بیمارشان را به شماره می‌اندازد.

روزهای گرم تابستان و هوای گرم این روزهای مشهد مقدس را نیز به این سیاهه مشکلات اضافه کنید که البته قطعاً در قیاس با دو مشکل نخست قابل تحمل‌تر است اما می‌تواند در فهرست قرار گیرد.

عباس آذری؛ معاون بهره برداری و نگهداشت توزیع برق مشهد مقدس و سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: کمبود تولید در کنار افزایش مصرف علت اصلی قطع شدن برق مشترکین است؛ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با افزایش 23درصدی مصرف برق مواجه هستیم.

وی افزود: خاموشی برق در سراسر کشور به صورت سراسری انجام می‌شود، حتی در شهر اهواز با دمای 45 درجه ناچار به خاموشی و قطع برق شده‌اند.

معاون بهره برداری و نگهداشت توزیع برق مشهد مقدس و سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی با بیان اینکه قطعی برق هیچ خسارتی به لوازم خانگی وارد نمی‌کند، گفت: قطعی لحظه‌ای برق خسارتی به لوازم خانگی نمی‌رساند و اطلاع رسانی در زمینه زمان قطعی هم صورت گرفته است.

آذری خاطرنشان کرد: درباره اطلاع رسانی خاموشی از طریق پیامک نیز اقداماتی انجام شده و مشترکینی که اپلیکیشن "برق من" را دریافت و نصب نمایند، می‌توانند از این امکان بهره مند شوند.

وی درباره مشکلات برخی بیمارانی که با دستگاه اکسیژن تنفس می‌کنند، اظهار داشت: توصیه ما به این بیماران و خانواده‌هایشان این است که طبق زمان اعلام خاموشی، برنامه ریزی لازم درباره انتقال بیمار خود به مکان دیگری را انجام دهند تا خدای نکرده به مشکلی برنخورند؛ فعلا کار دیگری جز توصیه و اطلاع رسانی از دست ما برنمی‌آید.

معاون بهره برداری و نگهداشت توزیع برق مشهد و سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی درباره امتحانات آنلاین دانش آموزان و دانشجویان هم افزود: توصیه ما به کسانی که در خردادماه و شرایط کنونی آزمون آنلاین دارند، استفاده از تبلت و رایانه همراهی است که نیاز به شارژ نداشته باشد و همچنین برای بحث شبکه نیز می‌توانند از اینترنت سیم‌کارت استفاده کنند.

آذری در پایان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی‌های لازم از طریق شبکه‌های اجتماعی و صداوسیما در خصوص زمان بندی قطع برق انجام شده است، گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم تا در مصرف برق صرفه جویی نمایند تا این مسئله را در کنار یکدیگر مدیریت نماییم.

تداوم قطع برق و خاموشی در آذربایجان شرقی/ شرکت برق: تولید و مصرف توازن نداردگسترش دامنه قطع پراکنده برق در استان های شمالی و تهران/ درخواست مردم برای اعلام زمان قطع برقتصمیم توانیر به قطع برق جایگاههای CNG غیرکارشناسی است

نکات سخنگوی شرکت برق خراسان رضوی در این زمینه قطعاً موارد قابل تاملی است اما بنظر می‌رسد در حوزه راهکارها همچنان با مشکلاتی روبرو هستیم به ویژه مصائبی که از این زاویه ممکن است دامنگیر دانش آموزان و دانشجویان و همچنین بیماران کرونایی شود و ما تنها به جدول زمانبندی قطعی برق بسنده کرده‌ایم.

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان و دانشجویان بیماران کرونایی برق خراسان رضوی اطلاع رسانی قطعی برق قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.

به گزارش مشرق، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: در پی انتشار فیلم پلمب بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می‌رساند؛ پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ و حضور مأمور پلیس در بیمارستان، محرز شد درب مشترک دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است؛ البته هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.

پلیس هر گونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح نمی‌داند.

دیگر خبرها

  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان