Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@16:58:15 GMT

شرکت حسابداری چیست و چه کارهایی انجام می دهد؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۵۰۳۳

شرکت حسابداری چیست و چه کارهایی انجام می دهد؟

شرکت حسابداری چیست؟ وظایف و کارهایی یه یک موسسه حسابداری انجام می دهد چیست؟ در این مطلب بصورت کامل به معرفی شرکت حسابداری و مزایای استفاده از خدمات آنها می پردازیم. - اخبار بازار -

امروزه در کسب و کارهای تازه تاسیس مهمترین نکته تخصص گرایی می باشد. در هر کسب و کاری برای اینکه سریع تر به نتایج بهینه برسید بهتر است هر امری را به متخصص آن واگذار کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارهای مدیریتی، امور مالی، حقوقی، حسابداری و ... همگی برای پیشبرد به افرادی نیاز دارند که تخصص آن را داشته باشند. در همین راستا بسیاری از مدیران شرکت ها ممکن است برای انجام امور مالی از  شرکت حسابداری  کمک بگیرند و حل و فصل مسائل مالی را به این شرکت ها می سپارند.

مهم‌ترین مسئله در کسب ‌وکارهای نوین، تخصص گرایی است. اگر از مباحث حاشیه ای بگذریم بایستی این نکته را در نظر داشته باشیم که در شرایطی می توان نتایج سریع‌تر و بهتری به دست آورد که بتوان انجام هر کاری را نوعی از تخصص به‌حساب آورد. به عبارتی دیگر انجام هر کاری را به دست متخصص آن سپرد. شرکت و کارخانجات در عصر حاضر به این نتیجه رسیده اند که چند نفر نمی توانند تمام تخصص های یک مجموعه را انجام دهند و باید نیروهایی از بیرون مجموعه بخشی از امورات را بر عهده بگیرند.

شرکت حسابداری چیست؟

شرکت حسابداری چیست و چه وظایفی را بر عهده دارد؟ در شرکت و کسب و کارهایی که مسائل و امور مالی شرکت زیاد و در عین حال پیچیده است. مدیران سعی می کنند از روش های بهتر و تخصصی تر برای حل پیچیدگی ها و قوانین مالی استفاده کنند. در این خصوص دو راه حل وجود دارد یا شرکت مدیران مالی استخدام کند و یا اینکه از خدمات شرکت حسابداری بهره ببرد.

این شرکت ها متخصص در انجام امور مالی، مالیاتی و حسابداری انواع شرکت ها و کسب و کارها می باشد و خدماتی از قبیل گزارش های تفصیلی، اظهارنامه مالیاتی، ارزش افزوده و ... انجام می دهند و در قبال هر خدمتی که انجام می دهند از شرکت حقوق دریافت می کنند.

برای انجام امور مالی شرکت باید به تمام اسناد مالی دسترسی داشته باشد و مسئولیت آن ها را بر عهده بگیرد و اگر در مدت زمان انجام کار مشکلی برای اسناد پیش بیاید باید عواقب این سهل انگاری ها را بر عهده بگیرد. شرکت هایی که به صورت تخصصی و حرفه ای خدمات حسابداری را انجام می دهند باعث می شود که امور مالی شرکت ساماندهی شود و درصد خطاها در این خصوص به کاهش حداکثری برسد.

 

کارهای شرکت‌ حسابداری چیست؟

شرکت حسابداری از لحاظ انجام کار و خدمات به بخش های مختلفی تقسیم بندی می شود. کار این شرکت از دو بعد مختلف قابل تقسیم بندی است. بعد اول نوع ارائه خدمات از مشاوره تا حسابرسی و بعد دوم همه خدمات حسابداری در یک پکیج می باشد.

شرکت‌های حسابداری از بُعد نوع ارائه خدمات؛ از خدمات مشاوره تا حسابرسی

برخی از شرکت فقط در زمینه ارائه مشاوره فعالیت می کنند. این خدمات می تواند در مورد حسابرسی شرکت، دادرسی مالیاتی، ارائه خدمات حسابداری، انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری متناسب به کسب و کار و ... می باشد. شرکت هایی که این قبیل خدمات را ارائه می کنند. این گونه خدمات برای شرکت هایی که مدیر مالی و حسابداری دارند و برای اینکه خدمات به نحو احسنت انجام شوند از شرکت های مشاور کمک می گیرند و از دانش تخصصی افراد برای بهبود انجام این امورات استفاده می کنند.دومین مورد از شرکت های خدماتی، مجموعه هایی هست که در قالب نظارت مستمر خدمات خود را ارائه می دهند. این شرکت های حسابداری با نظارت کامل بر روی امور حسابداری یک شرکت به طور مستمر اسناد و صورت های مالی را زیر نظر قرار می دهند. خدمات این شرکت علاوه بر نظارت می تواند مشاوره هم باشد و معمولا قراردادهای یکساله یا چندماهه منعقد می کنند و معمولا پیگیر اظهارنامه مالیاتی هم هستند‌کار دسته سوم شرکت های حسابداری ارائه مجموعه کاملی از خدمات به مشتریان می باشد. کسب و کارها می تواند تمام امور مالی خود را به این شرکت ها بسپارند. در برخی مواقع کسب و کارها ها می تواند یک نیروی تمام وقت و یا نیمه وقت متخصص از شرکت استخدام کنند و تمام امور مالی مربوط به مجموعه را در خارج از مجموعه انجام دهند. تمام اموراتی که مرتبط با حسابداری و امور مالی است از مشاوره و نظارت گرفته تا اموری از قبیل نصب نرم افزار و اجرای آن تماما در این شرکت ها انجام می شود.

انواع شرکت‌ حسابداری از بُعد نوع خدمات

در پاره از مواقع ممکن است کار شرکت حسابداری در بردارنده خدمات تخصصی باشد و یا اینکه بخشی از خدمات را انجام دهد. به طور کلی کار حسابداری به 3 بخش تقسیم می شود:

بخش اول، خدمات حسابداری و مالی:

این بخش در بردارنده خدماتی از قبیل امور پرسنلی و اداری، تهیه صورت‌های مالی و بستن حساب‌ها، کنترل و تجزیه و تحلیل حساب‌ها، تهیه ترازنامه و دفاتر قانونی می باشد.

بخش دوم، خدمات مالیاتی:

کار این بخش شامل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی، تنظیم و ثبت گزارش فصلی، ثبت اظهارنامه ارزش‌افزوده و سایر خدمات مرتبط با امور مالیاتی می باشد.

بخش سوم، خدمات اداری و پرسنلی حسابداری:

در این بخش بیشتر کارهایی انجام می شود که شامل ثبت‌نام بیمه‌ای و تهیه و ارسال لیست بیمه، تنظیم و انعقاد انواع قرارداد های کارکنان، حضور و غیاب کارمندان، تهیه و ثبت و تنظیم کارکرد کارکنان، کارت زنی، محاسبه اضافه‌کاری و تعطیلات، پرداخت حقوق و مزایا و انجام امور کارگزینی می باشد.

معرفی شرکت حسابداری معتبر و باسابقه درخشان

دلیل انتخاب شرکت حسابداری در بسیاری از کسب و کارها کاهش میزان خطا در امور مالی می باشد. البته هر شرکتی نمی توانند تمام امورات حسابداری را به صورت بی نقص انجام دهد و تمام این موارد به اعتبار و کیفیت خدمات شرکت برمیگردد. دادن مسئولیت انجام امورات حسابداری به شرکت در واقع خیال صاحبان کار را از بابت مسائل مالی راحت می کند. در این راستا شرکت حسابداری اقتصاد قرن ( www.ithce.ir ) یک مجموعه کامل و متخصص در زمینه انجام امورات حسابداری و حسابرسی انواع شرکت های سهامی عام، سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تعاونی، کسب و کارهای نوپا، کارخانجات و موسسات است. این شرکت در شهرهای تهران و کرج تمام خدمات مالی از قبیل:

تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتیمالیات بر ارزش افزوده، تنظیم دفاتر قانونیثبت اسنادطراحی کدینگ و تهیه صورت های مالیترجمه و تبدیل صورت های مالی (انگلیسی- فارسی)ارائه ی گزارش های محاسباتی و مالی از روی اسناد ناقصو سایر خدمات و امور حسابداری و حسابرسی.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت حسابداری چیست اظهارنامه مالیاتی خدمات حسابداری صورت های مالی کسب و کارها شرکت ها انجام امور بر عهده تمام امور امور مالی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر سلمانی صبح پنج شنبه در چهارمین جلسۀ منطقه‌ای «تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی» در اهر گفت: والدین شهدا نیازمند دریافت خدمات سلامت با اقتضای سن، بیماری و وضعیت جسمی خود هستند و باید ترتیبی اتخاذ کنیم که این خدمت، مبتنی بر شرایط روزِ این اعضای بزرگوار جامعۀ ایثارگری باشد و مسئول جمع آوری و پایش مستمر اطلاعات حوزۀ سلامت و همچنین تأمین نیازمندی‌های دارویی، درمانی و تجهیزات پزشکی والدین شهدا رؤسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات سلامت ایثارگران با اهتمام ویژه ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران متحول شده و ارتقا یافته است، تاکید کرد: هم اکنون هیچ محدودیتی در تأمین نیازمندی‌های توانبخشی و تجهیزات پزشکیِ والدین بزرگوار شهدا نداریم ضمن اینکه اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حق پرستاری و یا پرداخت هزینه‌های درمان آنان تا ریال آخر، تأمین است و لذا کوچک‌ترین کوتاهی در ارائۀ مطلوب این خدمات به پدران و مادران شهدا به هیچ وجه پذیرفته نخواهد شد.

وی گفت: در ارتباط با درمان و تأمین تجهیزات پزشکی و توانبخشیِ والدین شهدا با هیچ کس تعارف نداریم. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ها هر چقدر هم مشغلۀ کاری داشته باشند، باید وقتی را اختصاص دهند تا اطلاعاتشان از وضعیت جسمانی والدین شهدا و سلامت آنان را به روز و کامل کنند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی عنوان کرد: اگر شاهد وضعیت نامطلوبِ درمانی پدران و مادران بزرگوار شهدا باشیم و یا گزارشی در این ارتباط واصل شود، با رؤسای بنیاد شهید شهرستان‌های مسئول، بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

سلمانی یادآوری کرد: والدین بزرگوار شهدا پا به سن گذاشته اند و در شرایطی که هر روز وجود تعدادی از آنان را از دست می‌دهیم، باید برای تأمین نیازمندی درمانی این گنج‌های گرانبها برنامۀ دقیقی داشته باشیم، مخصوصاً که در حال حاضر از نظر اعتباری و یا تجهیزات پزشکیِ مورد نیاز، هیچ مشکلی نداریم.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در بخش ابتدایی این جلسه نیز گفت: امروز توفیق پیدا کردیم تا به خدمت همکاران مان در منطقه ارسباران و دیار ستارخان برسیم. پارسال هر هفته به یک شهرستان سفر داشتیم و امسال، همکاران در شورای معاونین اداره کل برنامه ریزی کردند تا سفرهای شهرستانی در قالب برگزاری نشست‌های منطقه‌ای پیش بینی شود تا در بازه‌های زمانی کوتاه، زود به زود سفر داشته باشیم و به تنها یک سفر در طول سال قناعت نکنیم چون با این روش این امکان ایجاد می‌شود که دست کم هر فصل، یک بار با همکاران تجدید دیدار داشته باشیم.

سلمانی با بیان اینکه هدف از نشست‌های منطقه‌ای، تبادل اطلاعات و استفاده از نقطه نظرات همکاران است، اظهار کرد: بنیاد شهید خدماتی به خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران ارائه می‌کند اما گاهاً این خدمات در زمان مقرر به دستشان نمی‌رسد. در چنین شرایطی شاهد شکل گیری نارضایتی‌هایی هستیم که ما در ستاد استانی درصددیم از رهگذر این نشست‌ها، به بحث با یکدیگر بپردازیم تا این چالش و چالش‌های دیگر مرتفع شود.

وی ادامه داد: نتیجۀ آسیب شناسیِ سه نشست منطقه ایِ برگزار شده نشان می‌دهد خدمات رسانی هایِ با تأخیر و به وجود آمدن نارضایتی‌ها، دو علت اصلی دارد؛ نخست اینکه رؤسا و کارشناسان بنیاد شهرستان‌ها دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی را مطالعه نمی‌کنند و دوم این که با همکاران ستاد استانی تعامل ندارند تا لااقل بواسطۀ این تعامل، ضعفِ ناآشنایی با مفاد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها پوشش داده شود.

وی ادامه داد: در نشست‌های منطقه‌ای به دنبال محاکمه و یا مچگیری نیستیم بلکه می‌خواهیم مشکلات را حل و فصل کنیم.

در چهارمین جلسۀ منطقه‌ای «تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزۀ معاونت تعاون» که در اهر به انجام رسید، سرپرست بنیاد شهید استان، معاون تعاون این اداره کل و رؤسای ادارات این معاونت به هم اندیشی با رؤسا و کارشناسانِ متناظر در ادارات بنیاد شهید شهرستان‌های اهر و کلیبر پرداخته و راه‌های بهبود و تحول خدمت رسانی در سال ۱۴۰۳ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پیش تر، نخستین جلسه از این سلسله جلسات به میزبانی ستاد استانی اداره کل بنیاد شهید آذربایجان شرقی و با حضور مسئولان بنیاد شهید تبریز، دومین جلسه به میزبانی بناب و با حضور مسئولان ادارات بنیاد شهید شهرستان‌های مراغه، ملکان و بناب و سومین جلسه به میزبانی سراب و با حضور مسئولان ادارات بنیاد شهید شهرستان‌های بستان آباد، هریس وسراب برگزار شده بود و قرار است این جلسات منطقه‌ای به صورت هفتگی در شهرستان‌های دیگر استان تداوم داشته باشد.

کد خبر 6094812

دیگر خبرها

  • استخدام ۲۰۲ نفر نیروی در دهیاری‌های استان بوشهر
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود