Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@08:36:36 GMT

کلم‌های پیچ در پیچ سیاسی!

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۵۲۵۸

ما با یک پنهان‌کاری و دغل بازی عجیب مواجه هستیم. آدم‌هایی با رفتارهای کلم گونه، پیچیده در لفافه‌های تزویر، که استاد استفاده ابزاری و پنهان‌کاری هستند و اهداف واقعی خود را که در ساده‌انگارانه‌ترین احتمال، کسب قدرت سیاسی، ارتقای طبقه اجتماعی و ثروت اندوزی است، مخفی می‌سازند. خبرگزاری میزان - خلیل همایی‌راد  تحلیل‌گر ارشد مسائل سیاسی - کمتر از یک ماه به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این که کدام یک از کاندیدا‌ها تایید صلاحیت شوند و کدام یک موفق به کسب بیشترین آرای ملت گردند، ناپیداست.   نامشخص بودن مانیفست جناح‌های سیاسی در دهه‌های گذشته و عدم شفافیت آن ها، طیفی جدید را در سپهر سیاسی ایران به وجود آورده که گاهی با راست و گاهی با چپ بوده اند و در سال‌های اخیر پوشش دیگری تحت عنوان دفاع مقدس هم به آن اضافه شده است.   ما با یک پنهانکاری و دغل بازی عجیب مواجه هستیم. آدم‌هایی با رفتار‌های کلم گونه، پیچیده در لفافه‌های تزویر، که استاد استفاده ابزاری و پنهانکاری هستند و اهداف واقعی خود را که در ساده انگارانه‌ترین احتمال، کسب قدرت سیاسی، ارتقای طبقه اجتماعی و ثروت اندوزی است، مخفی می‌سازند.   ما افرادی داریم که در دفاع مقدس حضور داشته و پس از پایان جنگ، به کار اقتصادی مبتنی بر رانت روی آورده و یا خارج نشین شده و پس از کسب ثروت، به قصد قدرت طلبی و تغییر طبقه اجتماعی خود، از نیرو‌های ایثارگر و رزمنده و بسیجی استفاده ابزاری کرده و، چون به مقام رسیده، به آن‌ها پشت کرده‌اند.   ما کسانی را می‌شناسیم که هر جا توانسته از حاج قاسم مایه گذاشته و در عین حال، خود را به مرحوم هاشمی چسبانده و پس از درگذشت وی، به کانون‌های دیگرِ قدرت وصل شده و بعد از شهادت حاج قاسم، بدترین ضربه را به بدنه نیرو‌های ایثارگر و دفاع مقدس زده است و اگر گرانی‌های افسارگسیخته را، بدترین عامل رویگردانی اکثریت مردم از سیاست و کاهش مشارکت آن‌ها در انتخابات بدانیم، سازمان تحت مدیریت آنها، متهم اصلی وضعیت کنونی است.   بدون تردید چنین افرادی در دولت سیزدهم نیز خود را به کانون‌های قدرت متصل می‌کنند. این آفتی است که نه تنها ریاست جمهوری آینده، بلکه آینده نظام را تهدید می‌کند. تهدیدی که کاندیدا‌های ریاست جمهوری، از حالا باید به فکر پیشگیری باشند و کابینه خود را به شرکت سهامی تبدیل نسازند و تکلیف خود را با این طبقه پیچیده و بازیگران پنهانکار عرصه سیاست روشن کنند.   انتهای پیام/ برچسب ها: انتخابات حاج قاسم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر با همکاری دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این نشست عبدالهادی فقهی زاده دکترای علوم قرآن و حدیث و هیأت علمی دانشگاه تهران که از برگزار کنندگان همایش ملی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم و ظرفیت‌های اجتماعی آن در ایران معاصر» است به ایراد سخنرانی بپردازد و دبیر علمی نشست حجت‌الاسلام حسین صدیقی است.

زمان برگزاری شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6087573 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام/ از رابطه با یک پورن استار تا خارج کردن اسناد طبقه شده
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر