Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک سمیعی روز یکشنبه در نشست خبری، گفت: از ۲۵ هزار تست در روز به ۵۸ هزار تست رسیدیم. در ارتباط با تست های تشخیص سریع نیز به روزانه از ۱۱۰ هزار مورد بالاتر رفت.

وی با عنوان این مطلب که نیروی انسانی کافی برای شیفت های متعدد آزمایشگاهی نیاز داریم، افزود: در استفاده از آنتی ژن کووید ۱۹ موفق تر بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمیعی با اشاره به جهش های ویروس کرونا که مشاهده می شود، تاکید کرد: سه مرکز آزمایشگاهی داریم که مسئول بررسی ویروس های جهش یافته در کشور هستند.

وی ادامه داد: در صدد توسعه این برنامه هستیم، زیرا تغییرات ویروس بیشتر شده است.

سمیعی گفت: کیت ها برای بیش از یک هدف در کشور طراحی شده اند.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت افزود: در زمینه تاثیر واکسیناسیون در زنجیره انتقال ویروس هنوز تجربیات ما کافی نیست.

وی در مورد ویروس انگلیسی و تشخیص آن در آزمایشگاه های کشور، گفت: بعضی از تغییرات در ویروس با آزمایش پی سی آر، شدنی نیست و یا راحت نیست. باید روش دیگری را به کار برد.

سمیعی افزود: بعضی از کیت ها این توانایی را برای غربالگری دارند.

وی ادامه داد: الان امکان تشخیص موتاسیون ها را داریم.

سمیعی افزود: بررسی های ما نشان می دهد که شکایت های آزمایشگاهی از سمت خود آزمایشگاه ها است که از نیروی انسانی خودشان گلایه دارند.

وی گفت: هر جایی منافع در جواب آزمایش ها وجود داشته باشد، دچار مشکل می شویم.

سمیعی در مورد هزینه های تست کرونا در کشور، افزود: در حال حاضر آزمایش کووید ۱۹ با استفاده از کیت های تولید داخل حدود ۳۵۰ هزار تومان در بخش خصوصی و حدود ۲۵۰ هزار تومان در بخش دولتی است.

وی ادامه داد: البته در مراکز دولتی دستور وزیر بهداشت را عمل می کنیم و مردم مشمول پرداخت نیستند.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر کیت های تشخیص سریع در مراکز درمانی وجود دارد و این احتمال هست برای افزایش موارد تشخیص، این کیت ها به داروخانه ها برود.

سمیعی گفت: البته خیلی دوست نداریم این اتفاق بیافتد.

کد خبر 5218505

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمایشگاه ویروس کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزایش جمعیت علیرضا زالی شیوع کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا زایمان واکسیناسیون درمان ناباروری اهدای عضو سازمان نظام پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران؛ سید محمود تارا، نایب رئیس کارگروه سلامت دیجیتال فرهنگستان علوم پزشکی ایران و مسئول پنل پیش نیازهای شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع تر بهبود بخشند. اهمیت آن ها در دنیای امروزی این است که این فناوری ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده ای از فناوری های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما  در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه های اندکی وجود دارند که پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیازهای اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، فناوری‌های پردازش داده قدرتمند، استانداردهای امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم های مشترک با کادر بالینی شروع کننده نخستین فعالیت هاست.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیازها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیازهای ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آن ها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزارهای پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکارهای هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

به گزارش قدس آنلاین بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران روزهای ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها