Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: در این جشنواره درمجموع ۱۲۱ اثر در قالب ۹۷ اثر در بخش استانی و ۲۴ اثر در بخش ملی به دهمین دوره جشنواره فیلم اردیبهشت استان هرمزگان ارسال شده است.

رضا کمالی زرکانی افزود: از ۹۷ اثر رسیده در بخش استانی، ۴۹ اثر دربخش فیلم داستانی، ۳۱ فیلم مستند، ۱۱ پویانمایی و ۶ فیلم تجربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:با همکاری وحمایت بی‌سابقه سینماگران هرمزگان توانستیم به رکورد بی‌سابقه تولید ۹۷ اثر در بخش استانی دست پیدا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه بخش ملی جشنواره فیلم اردیبهشت که با موضوع خلیج‌فارس برگزارمی شود، گفت: در این بخش نیز ۲۴ اثر دریافت شده که شامل ۱۲ فیلم از هرمزگان، ۸ فیلم از بوشهر، ۳ فیلم از خوزستان و یک فیلم از تهران است.

کمالی زرکانی افزود: این مسوول فرهنگی با قدردانی از مطالبه هنرمندان هرمزگان در احیای مجدد این جشنواره پس از ۶ سال تعویق گفت: احیای این جشنواره در شرایط کنونی اقتصادی جامعه امری ستودنی است و نشان‌دهنده اولویت سینما به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین هنر‌های استان است.

انتخاب داوران جشنواره اردیبهشت

مصیب داوری دبیر اجرایی دهمین جشنواره فیلم اردیبهشت  نیز از مشخص شدن داوران این دوره جشنواره خبرداد.

مصیب داوری افزود: تورج اصلانی، امید خوش نطر و حسن نقاشی سه داور دهمین دوره جشنواره فیلم اردی‌بهشت  هستند.

او  با بیان اینکه تورج اصلانی فارغ التحصیل کارگردانی از دانشگاه سوره و عنوان جوانترین مدیر فیلمبرداری سینمای ایران را در سال ۱۳۷۹ با فیلم سینمایی خواب سفید را یدک می کشد، تصریح کرد: اصلانی مدیر فیلمبرداری بیش از ۵۰ فیلم سینمایی در ایران، کردستان عراق و ترکیه، سخنگوی انجمن فیلمبرداران سینمای ایران، عضو مجمع صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران و برنده و کاندید جشنواره های متعدد بین المللی و داخلی را در کارنامه دارد.

داوری با اشاره به اینکه امید خوش نظر دانش آموختۀ رشتۀ کارگردانی انیمیشن از مدرسه عالی هنر لوتسرن سوئیس و تأسیس انجمن دانشجویی «خانۀ انیمیشن» در سال ۱۳۸۳ در دانشکده‌ی صدا و سیما از فعالیت‌های اولیه ی او در زمینه‌ی انیمیشن است، گفت: خوش نظر علاوه بر داوری در چندین جشنوارۀ فیلم داخلی و خارجی، برگزاری بخش‌های ویژه‌ی معرفی سینمای انیمیشن ایران در اروپا را در این جشنواره‌ها به عهده داشته است. از جمله فعالیت‌های دیگر او، ارائۀ مقاله‌های تخصصی و برگزاری Workshop‌ در پاره‌ای از کنفرانس‌های بین‌المللی انیمیشن است.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره فیلم اردیبهشت با بیان اینکه حسن نقاشی دانش آموخته مدرسه سینما تئاتر و کارشناسی ادبیات دراماتیک از دانشگاه آزاد و عضو هیات مدیره ی انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند است، افزود: وی علاوه بر مدرس مستندسازی و ساخت مستندهای فراوان و پخش در شبکه های سیما موفق شده جوایز متعددی در جشنواره های بین المللی و داخلی کسب کند.

جشنواره فیلم اردیبهشت از سوم تا ششم خرداد بصورت غیر حضوری برگزار می شود.

انتهای پیام/ا

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فیلم اردیبهشت جشنواره فیلم اردیبهشت ی انیمیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بزرگ دشت غذا در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، جشنواره بزرگ دشت غذا به همت شهرداری منطقه ۱۸ تهران و انجمن آشپزان و سر آشپزان پایتخت در بوستان قائم تدارک دیده شده بود. در این رویداد غذا‌های بومی و محلی اقوام مختلف داوری و ۲۳ برگزیده انتخاب شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره بزرگ دشت غذا در پایتخت
  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان
  • اوج ناهماهنگی در ایران؛ چرا ناگهان پنج کنسرت لغو شد؟
  • «ایران‌ اکسپو» ۵ کنسرت تهران را لغو کرد
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • صفحه نخست روزنامه‌های هرمزگان ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان – 8 اردیبهشت