Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان و متخصصان آی‌تی در سازمان‌ها و دستگاه‌های دارای زیرساخت حیاتی، با اعمال بر ۲۰۰  ترمیم‌ امنیتی، راه نفوذ مهاجمان سایبری را به شبکه‌های سازمانی مسدود می‌کنند. 

به‌گزارش ایسنا، از آنجا که در سال‌های اخیر موارد متعددی از سوءاستفاده هکرهای مستقل و مهاجمان با پشتوانه دولتی از آسیب‌پذیری‌های بخصوص VMware برای یافتن دسترسی به شبکه‌های سازمانی دیده شده است، کارشناسان مرکز مدیریت راهبردی افتا، همه متخصصان و کارشناسان IT سازمان‌ها و دستگاه‌های دارای زیر ساخت حیاتی را توصیه اکید می‌کنند تا در کمترین زمان ممکن و  با اولویت، وصله‌های مربوط به ۱۱ شرکت فناورانه معروف جهان،  را در سیستم‌ها و شبکه‌های خود اعمال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌روزرسانی‌ها و توصیه‌نامه‌های امنیتی برای برخی محصولات ۱۱ شرکت بزرگ فناوری در جهان است که محصولات آنان در داخل کشور ما نیز در حال استفاده است. این شرکت‌ها شامل مایکروسافت، سیسکو، وی‌اِم‌وِیر، بیت‌دیفندر، سونیک‌وال، جونیپر نت‌ورکز، اس‌آپ، سامبا، وردپرس، دروپال و اگزیم هستند که به‌روزرسانی‌ها و توصیه‌نامه‌های امنیتی را در اردیبهشت ماه۱۴۰۰،  برای برخی محصولات خود ارائه کرده‌اند.

این شرکت‌های بزرگ فناوری تولیدکننده محصولات فناورانه، سخت‌افزارهای شبکه، تجهیزات مخابراتی، نرم‌افزارهای رایانه‌ای، مجازی‌سازی و سازمانی، امنیت شبکه، محافظت از داده، سیستم مدیریت محتوا، خدمات بانکداری و صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند. وصله‌های امنیتی اعلام‌شده این ۱۱ شرکت، قادر است آسیب‌پذیری‌های بحرانی، مهم و با درجه حساسیت میانه را ترمیم کند. 

مهاجمان سایبری توانسته‌اند قبل از اعمال این ترمیم‌ها، با نفوذ به شبکه‌های سازمانی در بسیاری از کشورها،  کد از راه دور روی سرورهای آسیب‌پذیر اجرا، کد Exploit در برخی وب‌سایت تزریق و کاربران را به آن‌ها هدایت، کنترل دستگاه‌ها، سیستم‌های آسیب‌پذیر و سایت‌های تحت مدیریت سامانه‌های قربانی شده را در اختیار گرفته و دسترسی شبکه‌ای پیدا کنند.

اطلاعات فنی این آسیب پذیری‌ها، گزارش‌های هریک از ۱۱ شرکت‌ فناوری، جزئیات وصله‌های امنیتی توصیه‌شده، شیوه‌های ارتقای محصولات و ضدویروس‌ها و لینک‌های دسترسی یه اطلاعیه‌های امنیتی شرکت‌های یادشده در پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راهبردی افتا منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وصله امنیتی شرکت ها ۱۱ شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از تک کرانچ، در چهارم مارس، مأموریت هم‌سواری «ترنسپورتر ۱۰» (Transporter-10) شرکت اسپیس‌ایکس از پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ کالیفرنیا پرتاب شد و دو ماهواره متعلق به شبکه هابل را به مدار زمین فرستاد. این ماهواره‌ها اکنون موفق به انجام کاری به ظاهر غیرممکن شده‌اند: برقراری ارتباط بلوتوث با زمین از فاصله بیش از ۳۷۰ مایلی (۶۰۰ کیلومتری).

شبکه هابل که در سال ۲۰۲۱ توسط الکس هارو، بن وایلد، و جان کیم تأسیس شد، با چالشی سخت روبرو بود، زیرا ارتباطات بلوتوث معروف به این هستند که حتی وقتی کاربران در یک اتاق هستند نیز ممکن است قطع شوند. وایلد، بنیان‌گذار شرکت دیگری که با اینترنت اشیاء (IoT) سروکار دارد، وقتی برای نخستین بار با این مفهوم آشنا شد، شگفت‌زده شد. با این حال، از طریق تجربیات خود با دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا ء، به این نتیجه رسید که این دستگاه‌ها بسیار انرژی‌بر و گران هستند از این رو برای ارتباط جهانی مناسب نیستند.

راه‌حل این مشکل در ارتباطات کم مصرف بلوتوث نهفته است که هابل به تازگی آن را به نمایش گذاشته است. هارو، مدیرعامل هابل، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: با نشان دادن اینکه ما می‌توانیم سیگنال‌ها را مستقیماً از تراشه‌های بلوتوث ارسال کنیم و آن‌ها را در فضا و از فاصله بیش از ۶۰۰ کیلومتری دریافت کنیم، هزاران شکاک که ادعا می‌کردند آنچه ما در تلاش برای انجام آن هستیم غیرممکن است را رد کرده‌ایم.

این فناوری چگونه کار می‌کند؟

هابل به هیچ وجه فناوری بلوتوث را دوباره اختراع نمی‌کند. در عوض، ماهواره‌های آن با تراشه‌های بلوتوث ۳.۵ میلی‌متری موجود در بازار که تنها یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت کرده‌اند، ارتباط برقرار می‌کنند. این به‌روزرسانی به تراشه‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از توان کم، از جمله یک ماهواره در حال چرخش در فضا، ارتباط برقرار کنند.

آنتن آرایه‌ فازی ماهواره، که مانند یک ذره‌بین عمل می‌کند، می‌تواند سیگنال‌های کم‌قدرت را از تراشه‌های روی زمین دریافت کند. محققان همچنین مجبور بودند مشکلات مربوط به داپلر و عدم تطابق فرکانس‌ها در ارتباطات را حل کند، زیرا داده‌ها بین اشیاء که با سرعت‌های بالا در حال حرکت بودند، مبادله می‌شدند.

این شرکت ادعا می‌کند که مشکل ارتباط جهانی را با کاهش ۲۰ برابری مصرف باتری و کاهش ۵۰ برابری هزینه‌های عملیاتی حل کرده است. شرکت قصد دارد یک میلیارد دستگاه در سراسر جهان را متصل کند و با فناوری خود صنایع مختلف را متحول سازد.

هارو افزود: مأموریت ما برای ساخت نخستین شبکه واقعاً جهانی، مقرون‌به‌صرفه و کارآمد پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. 

هابل اعلام کرده است که هم اکنون با مشتریان آزمایشی در زمینه دستگاه‌های مصرفی، ساخت و ساز و زیرساخت، زنجیره تأمین و لجستیک، کشاورزی، نفت و گاز، و دفاع همکاری می‌کند.

راه پیش رو

اواخر سال جاری، هابل قصد دارد تا سومین ماهواره خود را در یک مأموریت ترنسپورتر دیگر به فضا پرتاب کند و در ماه‌های بعد با پرتاب چهارمین ماهواره، مجموعه بتا خود را تکمیل کند. تا اواخر ۲۰۲۵ تا اوایل ۲۰۲۶، این استارتاپ برنامه‌ریزی کرده است تا ۳۲ ماهواره را یکجا به فضا پرتاب کند تا مجموعه تولیدی خود را کامل کند.

هنگامی که این مجموعه آماده شود، امکان برقراری ارتباط بلوتوث با ماهواره هابل را حداقل ۸ بار در روز فراهم می‌آورد. با افزایش مقیاس مجموعه، هابل مشتاق است تا در خدماتی مانند نظارت بر خاک یا حتی مواردی که نیاز به پوشش مداوم دارند مشارکت کند.

وایلد در اطلاعیه مطبوعاتی گفت: با فروش سالانه نزدیک به ۵ میلیارد دستگاه بلوتوث، شبکه ما این ظرفیت را دارد تا با فراهم آوردن ارتباط جهانی قابل دسترس، کم‌مصرف و مقرون‌به‌صرفه، تأثیر قابل‌توجهی بر روی زمینه‌های متعدد داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • ترمیم ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در یزد
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • «رخنه» سریالی درباره امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد