Web Analytics Made Easy - Statcounter

الله داد با اشاره به رشد بی سابقه مصرف برق در استان گفت: در استان مرکزی مصرف برق رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمد الله داد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد بی سابقه مصرف برق در استان گفت: در استان مرکزی رشد ۲۵ درصدی مصرف برق را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

الله داد اظهار کرد: در این شرایط ضرورت مدیریت مصرف برق بیشتر از گذشته به ویژه در فصل گرم احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان پیک مصرف ۸۵۰ مگاوات برق در استان مصرف می شود افزود: در حالی که میزان برق تولیدی که در اختیار شرکت توزیع قرار می گیرد ۷۰۰ مگاوات است چیزی حدود ۱۶۰ مگاوات برق در زمان پیک مصرف کم داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: میزان افزاش برق در زمان پیک مصرف به اندازه ای است که با خاموش کردن لامپ ها نمی توان آن را جبران کرد هر چند صرفه جویی در مصرف لازم است.

الله داد اظهار کرد: برای جبران کمبود برق مصرفی استان جلساتی را با مدیران صنعتی استان مرکزی برای مدیریت مصرف برق داشته ایم.

وی افزود: در صورتی که اگر صنایع بزرگ در برنامه‌های مدیریت مصرف مشارکت نداشته باشند و صرفه‌جویی لازم صورت نگیرد، به طور قطع  خاموشی در استان مرکزی اعمال می‌شود البته بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تعطیلی یک روز در هفته برای صنایع برنامه ریزی شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵ درصد مصرف برق استان در حوزه تولید است، افزود: اگر بتوان این مصرف را با تعامل مدیریت کرد، قطعا مشکلات کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه شرایط سختی را در ۴ ماه پیش رو داریم اضافه کرد: در صورتی که صنایع همکاری های لازم را نداشته باشند مجبور هستیم برای جبران کمبود خاموشی های را در سطح استان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی  وجود رمز ارزها را یکی از چالش های پیشروی صنعت برق عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال گذشته تا به امروز ۱۵ هزار دستگاه ماینر در سطح استان شناسایی و جمع آوری شده اند که این دستگاه ها در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، خانگی و حتی مطب داندان پزشکی و .. شناسایی شده اند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود بیش از مواردی که شناسایی شده دستگاه ماینر در استان فعال باشد که در این خصوص نیاز است مردم در معرفی افرادی که از این دستگاه ها استفاده می کنند شرکت توزیع برق را کمک کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، از پرداخت بیش از  یک میلیارد ریال پاداش به گزارش کنندگان مزارع غیرمجاز رمز ارز در استان خبر داد و گفت: این پاداش ها بر اساس تعداد ماینر های که فرد استفاده می کند متغیر است و تا ۲۰ میلیون تومان هم پرداخت می شود.

 الله داد با اشاره به آثار مخرب استخراج غیرمجاز رمزارزها عنوان کرد: برای استخراج بیت کوین دستگاه‌های استخراج به صورت شبانه‌روزی باید روشن باشند، بنابراین مقدار برق مصرفی و میزان تحمیل آن به شبکه بیش از حد بوده و فشار زیادی را به شبکه توزیع برق وارد می کند .

وی، افزود: مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق اطلاع رسانی مردمی، نظارت مراکز پایش صنعت برق و از طریق کنتورهای هوشمند و همچنین رصد دستگاه قضایی و انتظامی شناسایی می شوند.

الله داد با اشاره به اینکه هزینه تولید هر کیلو وات برق هزار دلار است بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی ساخت نیروگاه های جدید نیاز به اعتبارات زیادی دارد که فعلا امکان پذیر نیست.

وی یادآور شد: توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر می تواند در کاهش مصرف برق موثر باشد که به دلیل شرایط تحریمی و بالا رفتن قیمت دلار تامین تجهیزاتشان سخت شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی استان مرکزی برق در استان مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن اردکانی در گردهمایی مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان تهران افزود: متوسط بارندگی‌های تهران سالانه ۲۸۰ میلیمتر است، اما در چهار سال اخیر این میزان بین ۱۹۰ تا ۲۱۰ میلیمتر در نوسان بوده است.

مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه داد: سالانه بین ۱.۵ تا ۴ درصد نیز به شمار مشترکان شرکت آبفای استان تهران افزوده می‌شود و در چنین شرایطی، چاره‌ای جز مدیریت مصرف وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: البته تنش آبی موجب غفلت شرکت آبفای استان از انجام برنامه‌ها و پروژه‌های زیربنایی و اثرگذار نشده است و همان‌طور که در ابتدای امسال بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه در این استان به مرحله بهره‌برداری رسید، تلاش خواهیم کرد تا پایان امسال نیز شهروندان و ساکنان استان تهران از مزایا و خدمات ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه جدید برخوردار شوند.

اردکانی گفت: خادمان مردم در شرکت آب و فاضلاب استان تهران همه توان و تلاش خود را برای تأمین و توزیع مناسب آب به کار گرفته‌اند؛ اما آنچه که در نهایت موجب ثمردهی این تلاش‌ها خواهد شد، همراهی و مشارکت مردم در مدیریت مصرف است.

تهرانی‌ها چقدر از آب شرب کشور را مصرف می‌کنند؟ | نمای مصرف آب در پایتخت

مدیرعامل آبفای استان تهران آب را حیاتی‌ترین کالای زندگی دانست و با اشاره به تنش آبی و خشکسالی‌های چند سال اخیر، پیشنهاد داد: پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب در دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: کمبود منابع آبی چالشی‌ترین موضوع کشور و مدیریت مصرف آب اولویت نخست شرکت‌های آب و فاضلاب برای گذر از این چالش محسوب می‌شود که یکی از مولفه‌های اثربخش در مدیریت مصرف، اقدام‌های فرهنگی است.

اردکانی با بیان اینکه قوانین و مقررات و قیمت‌گذاری آب و استفاده از تجهیزات و ابزار کاهنده مصرف سایر مولفه‌های مدیریت مصرف را شامل می‌شوند، گفت: در این زمینه باتوجه‌به قوانین و امکانات موجود، اقدام‌های لازم صورت می‌گیرد؛ اما در حوزه فرهنگی به فعالیت‌ها و اقدام‌های فراگیری نیاز است که همکاری و کمک روابط‌عمومی دستگاه‌ها و رسانه‌ها در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود.

به گفته وی، وزارت نیرو و شرکت‌های آب و فاضلاب در چهار سال اخیر که خشکسالی بر کشور سایه انداخته است، تلاش‌های زیادی را برای تأمین آب انجام داده‌اند و اگرچه سقایی مردم وظیفه و افتخار شرکت‌های آب و فاضلاب است؛ اما همکاری‌های فرابخشی برای انجام این وظیفه از روی اخلاص است و این تلاش چنانچه با کار مضاعف و مشارکت جمعی همراه شود، توفیق و برکت فراوانی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران به اشاره به شمار بالای کارمندان دستگاه‌های اجرایی و نهادها، افزود: روابط‌عمومی این دستگاه‌ها می‌توانند در کمک به مدیریت مصرف آب، پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب را در بین کارمندان و خانواده‌های آنان راه‌اندازی کنند و همچنین به مدیران ارشد دستگاه‌های خود پیشنهاد دهند تا یک شهردار آب برای پایش و مراقبت از تأسیسات و جلوگیری از هدررفت آب انتخاب کنند.

تامین آب تهران در چه شرایطی به مشکل می خورد؟

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های گسترده روابط‌عمومی شرکت آبفای استان تهران در سال گذشته و به‌ویژه راه‌اندازی پویش‌های آب بهتر است یا ثروت و تهران، شهر حساس به آب، افزود: این فعالیت‌ها در مدت کوتاهی موردتوجه مخاطبان قرار گرفته و دامنه آن از استان تهران فراتر رفته و به سایر استان‌ها نیز تسری یافته است.

کد خبر 848697 برچسب‌ها وزارت نیرو خبر مهم آبفا - آب و فاضلاب تهران

دیگر خبرها

  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • تشریح اقدامات سال ۱۴۰۲ بسیج سازندگی استان مرکزی
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید