Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مهمترین تخلف در حوزه آزمایشگاه‌ها بعد از کرونا فروش تست منفی برای برخی افراد از جمله مسافران پرواز‌ها بوده است

به گزارش «تابناک»، سیامک سمیعی در نشست آنلاین خبری آنلاین با اصحاب رسانه افزود: از زمان شروع اپیدمی کرونا در کشور آزمایشگاه‌ها تشخیص طبی در بخش دولتی و خصوصی کار بزرگی انجام دادند، تاکنون حدود ۱۵ میلیون تست کرونا انجام داده اند و جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین شکایتی که از این مجموعه مطرح شده از طرف خود مسئولان فنی آزمایشگاه‌ها بوده مبنی بر اینکه برخی از کارکنان آن‌ها جواب تست منفی فروخته اند و این کارکنان را اخراج کرده اند.

وی گفت: گاهی در برخی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام افرادی تبلیغ می‌کنند که تست منفی یا مثبت کرونا می‌فروشند، اما مسئولان فنی آزمایشگاه‌ها خودشان با این مسائل برخورد کرده‌اند، زیرا نمی‌خواهند اعتبار آزمایشگاه آن‌ها زیر سوال برود.

سمیعی افزود: مهمترین جایی که افراد به دنبال جواب تست منفی هستند برای مسافران پرواز‌ها به خصوص پرواز‌های خارجی است. برای شرکت‌های هواپیمایی مهم این نیست که جواب تست درست باشد. مهم این است که تست منفی باشد و با توجه به اینکه افراد هزینه زیادی را برای پرواز‌های خارجی پرداخت می‌کنند اگر یکی از همراهان آن‌ها تست مثبت داشته باشد، تکلیف آن‌ها هم نامعلوم می‌شود بنابراین به دنبال خرید جواب تست منفی هستند.

وی ادامه داد: نظارت و مدیریت این مساله برای وزارت بهداشت سخت است. اگر در موارد جواب تست اشکال داشته باشد با تکرار آزمایش می‌توان مشکل را حل کرد، اما چون برای مسافران پرواز‌ها زمان زیادی نداریم. رفع این چالش مشکل است. یک نمونه آن سفر تیم فوتبال بود و هر جایی که منافعی در داشتن تست مثبت یا منفی کرونا باشد امکان این نوع تخلفات وجود دارد. متاسفانه در این حوزه خیلی موفق نبودیم.

سمیعی در پاسخ به پرسشی درباره هزینه تست کرونا در بخش دولتی و خصوصی گفت: هزینه تست کرونا در بخش دولتی ۲۵۰ هزار تومان و در بخش خصوصی ۳۵۰ هزار تومان است. البته وزیر بهداشت دستور داده برای موارد و افراد مشکوکی که از سیستم وزارت بهداشت به آزمایشگاه‌های دولتی ارجاع می‌شوند، هزینه تست گرفته نشود و آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت بر اساس دستور وزیر عمل می‌کنند.

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش دیگری درباره امکان توزیع و فروش تست‌های سریع در داروخان‌ها گفت: در این مورد چند چالش وجود دارد. اول اینکه نمونه گرفتن برای افراد عادی کار سختی است، زیرا سواپ نمونه گیری باید به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه با قسمت انتهایی بینی نزدیک حلق تماس داشته باشد تا به ترشحات آغشته شود و البته در مورد تست سریع باید میزان درگیری ویروس بیشتر باشد تا نتیجه دقیق باشد.

وی گفت: اگر این مسائل رعایت شود بعد از ۲۰ دقیقه با روشن شدن قسمت قرمز کیت نتیجه معلوم می‌شود، اما مساله دیگر این است که اگر فردی متوجه بیماری خود شد با نتیجه تست چه کار می‌کند بنابراین فعلا توزیع این کیت‌ها در داروخانه‌ها در دستور کار نیست، زیرا مطمئن نیستیم که هزینه آن بر دوش مردم به نفع آن‌ها باشد. فعلا از کیت‌های تشخیص سریع در مراکز بهداشتی درمانی استفاده می‌شود و ورود این تست‌ها باعث شد میزان تست‌های روزانه کرونا در کشور حدود ۶۰ درصد بیشتر شود که کمک بزرگی برای گسترش آزمایش کرونا در کشور بود.   تکمیل می‌شود...

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه ویروس کرونا تست سریع نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه مسافران پرواز وزارت بهداشت آزمایشگاه ها پرواز ها جواب تست تست منفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 6092852 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند