Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی را بعنوان شکوهمندترین رخداد و صحنه مقاومت، بصیرت، هوشمندی و آمادگی ملت ایران برای مقابله با تهدیدات و توطئه‌های دشمنان و تجربه غلبه بر سخت ترین چالش‌ها و مشکلات فراروی کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این بیانیه آمده است:

عملیات افتخار آفرین بیت المقدس و فتح الفتوح آزادسازی خرمشهر قهرمان از نقاط عطف دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران است که برای همیشه تاریخ نماد افتخار و منشاء عزت، عظمت و بالندگی ملت ایران و یادآور مقاومت، بصیرت، هوشمندی و هوشیاری آنان برابر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان این سرزمین خواهد بود.

این بیانیه می‌افزاید: آزادسازی خرمشهر در هنگامه ای رقم خورد که این قطعه از خاک مقدس ایران عزیز بیش از یک و نیم سال در اشغال متجاوزین ارتش بعثی صهیونیستی صدام بود، اما با پیروزی تاریخ ساز رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس در سوم خرداد ماه ۱۳۶۱ ، معادلات جنگ تحمیلی به نفع جمهوری اسلامی و رزمندگان اسلام تغییر یافت و حامیان صدام و جهانیان را به حیرت واداشت.

این بیانیه درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس و به ویژه حماسه آزادسازی خرمشهر را برای کشور جاودانه و برای نسل امروز ایرانی که درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی با نظام سلطه و استکبار است، آموزنده و الهام بخش قلمداد و تصریح کرده است: سهمگین ترین جنگ و تجاوز که با طراحی و حمایت همه جانبه اطلاعاتی، لجستیکی، مالی و رسانه ای استکبار جهانی به ویژه با چراغ سبز آمریکای شیطان علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران رقم خورد، تهدید بسیار بزرگی برای موجودیت انقلاب و استقلال کشور به شمار می‌رفت، امّا با الطاف الهی و به برکت درایت و ژرف اندیشی حضرت امام راحل (ره) و استقامت و پایداری عالمانه و حماسی مردم و ایثار ، فداکاری و شجاعت رزمندگان اسلام، از متن این تهدید سهمگین، یک "فرصت راهبردی" برای استحکام نظام و اثبات حقانیت ملت ایران و جهان گیر شدن پژواک پیام انقلاب اسلامی پدیدار گشت.

این بیانیه در پایان با تبریک فرخنده روز "آزادسازی خرمشهر" از چنگال تجاوزگران بین المللی به آحاد ملت شریف و انقلابی ایران و یادگاران و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس و تکریم مقام شامخ شهیدان وحماسه سازان این حادثه عظیم تاریخی و تاکید بر آمادگی‌های همه جانبه نیروهای مسلح و مدافعان انقلاب اسلامی برای رویارویی قاطعانه و سلحشورانه با هرگونه تهدید علیه استقلال، تمامیت ارضی و امنیت ملی و آرامش ملت و پیشرفت کشور تاکید کرده است:

ملت ایران یکپارچه و مصمم در سایه رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) ظرفیت‌های خود برای پیروزی در خرمشهرهای امروز و فردای میهن اسلامی را ارتقا بخشیده و انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ را یکی از خرمشهر‌های پیش رو می‌داند که با حضور پرشور و مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رای و انتخاب کاندیدای اصلح بار دیگر بدخواهان ایران اسلامی را مقهور بصیرت، عظمت و عمق آگاهی و زمان شناسی همیشگی خود نموده و به فضل الهی با عبور از مشکلات و چالشهای تحمیلی دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی، پیش روندگی کشور به سمت اهداف و آرمانهای بلندو والای شهیدان گرانقدر این سرزمین را تضمین خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فتح خرمشهر بیانیه آزادسازی خرمشهر دفاع مقدس ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان درس «آشنایی با دفاع مقدس» دانشگاه آزاد اسلامی یزد از باغ موزه دفاع مقدس یزد بازدید کردند.

در این بازدید که به همت امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی یزد صورت گرفت، جمعی از دانشجویان این دانشگاه در قالب درس «آشنایی با دفاع مقدس» به همراه استادان خود از باغ موزه دفاع مقدس استان یزد بازدید و کلاس درس خود را در آنجا برگزار کردند.

این بازدید با هدف آشنایی دانشجویان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از آثار و مواریث فرهنگی، تاریخی هشت سال دفاع مقدس با هدف جریان‌سازی فرهنگی، آشنایی نسل امروز با حماسه هشت سال دفاع مقدس و تقویت روحیه خودباوری و تقویت اقتدار ملی و هویت اسلامی ایرانی برگزار شد.

در این رویداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور استاد درس «آشنایی با دفاع مقدس» ضمن بازدید از تجهیزات و ادوات نظامی به کار گرفته شده در دوران هشت سال دفاع مقدس از تالار‌های باغ موزه دفاع مقدس در حضور کارشناسان هر تالار که خود از حماسه‌سازان دفاع مقدس هستند، بازدید کردند.

در این موزه با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال برای انتقال مفاهیم تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نقش مردم تلاش شده است.

به گزارش آنا، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یزد در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع کنار پارک آزادگان صفائیه احداث شد و شامل سه بخش محوطه، دو طبقه گالری نمایشگاهی و مفهومی و ساختمان اداری است.

زیربنای باغ موزه دفاع دفاع مقدس استان یزد با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا احداث شد که زیربنای ساختمان اصلی آن سه هزار و ۸۰۰ مترمربع است.

همچنین در گالری این مرکز، اسناد و مدارک و آثار حجمی از دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

استان یزد ۳ هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد، ۳۰۰ هزار بسیجی و افزون بر ۳۰ هزار رزمنده دارد که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند