Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی سیار از اساتید موسسه «شهرستان ادب» پیام رهبری به بهانه ده سالگی این مجموعه را یک جمع بندی از این ده سال و ترسیم افق آینده و روشن نمودن مسیر حرکت موسسه می داند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی سیار، شاعر و از اساتید موسسه فرهنگی «شهرستان ادب» به بهانه ده سالگی این موسسه در گفت و گو با خبرنگار دانا از شرح فعالیت ها و تاثیر این موسسه در حوزه شعر و داستان انقلاب گفت: «شهرستان ادب» جمعی دوستانه و فراگیری است که هم برای آموزش و استعدادیابی در زمینه شعر و داستان و هم تولید کتاب و رمان با انتشارات با کیفیت و هم در حوزه تولیدات موسیقیایی ده سالی است که از آغاز فعالیتش می گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوره شعر «آفتابگردان ها» از سراسر کشور شاعرانی که در آغاز این راه هستند، با حضور در این دوره ها و با استفاده از راهنمایی های پیشکسوتان و اساتید این حوزه ادامه راه می دهند که از دل این دوره ها، شهرستان ادب توانسته شاعران خوبی به جامعه شعر کشور معرفی کند؛ خیلی از شاعرانی که در این سال ها به خصوص در شب شعرهای رمضانی رهبری شعرخوانی کردند و درخشیدند، اکثرا هنرآموختگان دوره های شعر آفتابگردان ها بودند.

سیار درباره تولید رمان و کارگاه های داستان نویسی این موسسه گفت: در حوزه داستان هم ما با راه اندازی «مدرسه رمان» یک ایده تازه و متفاوتی را در پرورش داستان نویسان و معرفی رمان نویسان به جامعه ادبی کشور آغاز کردیم و امروزه بسیاری از جوایز ادبی مانند جایزه جلال و جایزه کتاب سال به فارغ التحصیلان «مدرسه رمان» تعلق می گیرد و به نظرم یک جریان تازه داستان نویسی در کشور شکل گرفته است.

وی درخصوص پیام ویژه رهبری به مناسبت ده سالگی این مجموعه گفت: ما در همه این سال ها از حمایت ها و دعای رهبر انقلاب و همین طور هدایت ها و ترسیم افق راه توسط ایشان بهره مند بودیم و ایشان به طور متناوب به این موسسه و محصولات آن لطف داشتند و امروز هم به مناسبت ده سالگی موسسه پیام دادند که در واقع یک جمع بندی از این ده سال و ترسیم افق آینده و مسیر حرکت موسسه را روشن می کند. همان طور که رهبری فرمودند، هم در گسترش کمی کارها و هم در عمق بخشی و بالا بردن تراز کیفی فعالیت ها و محصولات موسسه باید بتوانیم بهتر عمل کنیم.

متن پیام که امروز در حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر رونمایی شد به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
اولا ده سالگی شهرستان ادب مبارک باشد.
ثانیا از زحمات عزیزان و ملاحظة فهرست محصولات موسسه خرسند و متشکرم.
ثالثا استمرار تلاش‌ها و دقت در رعایت ملاحظات فنی و نیز ملاحظات ارزشی را از این عزیزان انتظار دارم.
رابعا در کنار گسترش کمی که البته مطلوبست، اعتلای کیفی حتما درخور توجه و اهتمام است.
این به کار شما و عمری که برای آن صرف شده معنا می‌دهد.
خامسا می‌دانید که سعی زیاد می‌شود برای واگرایی هنر و هنرمندان از مفاهیم انقلاب اسلامی، شمایید که باید این سعی شیطانی را باطل کنید.
نسل شما و شما جوانان آگاه و پرانگیزه باید در این جبهه نقش مدافع و مهاجم را ایفا کنید. برای شما عزیزان همیشه دعا می‌کنم.
والسلام علیکم
سیدعلی حسینی خامنه‌ای

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان ادب ده سالگی ده سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است

شیخ محمد عزیز حنیفی عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت استان فارس در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، تقریب و وحدت در زمان امام صادق(ع) را در بالاترین حد خود دانست و اظهار داشت: بزرگواران دین، همه در راه دین مبین اسلام گام برداشته اند؛ حقیقتاً این حرکت رضای الهی را در برداشت.

این عالم اهل ست تصریح کرد: هیچ اختلاف و تفرقه ای در زمان امام صادق(ع) وجود نداشت و به همین دلیل کسی از امام انتقاد نکرد و نتوانستند سخن و انتقادی به امام وارد کنند.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، بیان کرد: آنان خدا را در انجام امورات خود می دیدند؛ زیرا این مسیر اصلی رضای الهی است که موجب احترام و نصرت الهی خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: ایشان بابرکت بودند، اهل سنت نیز بر اساس روش و سیره آن بزرگواران حرکت کرده اند زیرا همان مسیر قرآن و سنت رسول الله(ص) است؛ کسانی که این مسیر را پیموده اند پیرو واقعی آنان خواهد بود و در مقابل، هر گونه حرکت و کج راهی موجب خسران و نابودی خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • چشم ایلام به آمدن شهید تازه تفحص شده روشن شد
  • حادثه رانندگی در شهر هوره
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا
  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • واکنش‌ها به درخشش رونالدو؛ او تا ۷۰ سالگی ادامه می‌دهد!