Web Analytics Made Easy - Statcounter

پتنت چاپ شده محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوع «زخم پوش»، در اداره ثبت اختراعات آمریکا ثبت شد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، ثریا قیم پور محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد مراحل این ثبت اختراع بین‌المللی گفت: برای ثبت این اختراع در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) در اواخر سال ۱۳۹۵ از طریق کانون پتنت ایران اقدام کردیم و پس از پیگیری‌ها، ۲۴ می ۲۰۱۸ با شماره US-۲۰۱۸-۰۱۴۰۷۳۸-A ۱ در USPTO برای چاپ مورد پذیرش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پس از طی مراحل داوری، سرانجام در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۱ با گرنت شدن آن موافقت شده و در نهایت، این اختراع در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۲۱ با شماره پتنت US ۱۰،۹۶۷،۰۹۵ B ۲ در USPTO ثبت شد.

قیم پور ادامه داد: در این طرح از انکپسوله کردن عصاره گیاهی در پلیمر طبیعی، ارزان قیمت و سازگار با پوست کتیرا جهت رهایش کنترل‌شده آن بر سطح زخم و همچنین افزایش طول عمر زخم پوش استفاده شده است.

به گفته محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از نوآوری‌های این اختراع میتوان به کاربرد نوعی عصاره گیاهی بدون عوارض جانبی برای اولین بار در نانوکپسول‌های قرار گرفته بر سطح پارچه پنبه‌ای اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این عصاره گیاهی، به تدریج بر روی زخم رها می‌شوند، افزود: در ساختار زخم پوش تهیه شده، از نانوذرات اکسید روی در راستای افزایش خاصیت ترمیم زخم استفاده شده است. روش مورد استفاده برای تهیه نانوذرات اکسید روی و نانوکپسول‌های حاوی عصاره گیاهی بر سطح بستر پنبهای، روشی سریع، ساده و مرقون به صرفه مبتنی بر بکارگیری امواج مافوق صوت است.

قیم پور تصریح کرد: نرخ مهاجرت سلولی ۱۰۰ درصد، سمیت سلولی بسیار کم، فعالیت ضد میکروبی ۱۰۰ درصد و عدم ایجاد حساسیت پوستی، قابلیت تولید آسان و در دسترس بودن مواد اولیه، قیمت ارزان، راحتی بیمار و کاهش هزینه‌های درمان به دلیل عدم نیاز به تعویض مکرر زخم پوش با توجه به رهایش کنترل شده دارو، از مهمترین ویژگی‌های زخم پوش تهیه شده است.

این پتنت، حاصل کار پایان‌نامه دکتری ثریا قیم پور است که مجید منتظر عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر استاد راهنمای این پروژه بوده است. از دستاورد‌های دیگر این پایان‌نامه که به عنوان پروژه برتر در سطح دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز انتخاب شده است، می‌توان به چاپ ۱۰ مقاله علمی در مجلات معتبر بین‌المللی از جمله Carbohydrate Polymer، Cellulose، Ultrasonics Sonochemistry، RSC Advances، International Journal of Biological Macromolecules و ... و شرکت در چندین کنفرانس ملی و بین‌المللی اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر زخم پوش پایان نامه های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر محقق دانشگاه عصاره گیاهی ثبت اختراع زخم پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران سحرابی نیک، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با طراحی و ساخت دستگاهی در زمینه تصفیه آب و هوا رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور در بخش اختراعات را از آن خود کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود