Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش گفت: در یکی از برنامه‌های هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای مصادف با سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور وزیر ورزش و جوانان و اعضای ستاد کنگره شهدای ورزش کشور از خانواده شهید والا مقام فقیهی جویباری شهید شاخص ورزش کشور در سال ۱۴۰۰ تجلیل و تکریم به‌عمل خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی پیرامون هفته ترویج فرهنگ پهلوانی اظهار کرد: در تقویم رسمی کشور روز ۱۷ شوال برابر با سالروز جنگ خندق و نبرد دلیرانه حضرت علی علیه السلام با عمرو عبدود به عنوان روز ترویج فرهنگ پهلوانی نام‌گذاری شده است چرا که حضرت علی علیه السلام در آن روز خاص نمایشی از پهلوانی ارائه داد و با پا گذاشتن روی نفس اماره نشان داد حتی در میدان جنگ هم بایستی مرام و منش و خصلت جوانمردی و پهلوانی را رعایت کرد که در این زمینه همان شعر معروف “از علی آموز اخلاص عمل” به عنوان الگوی ورزشکاران و جوانمردان در اذهان مردم تداعی می‌شود.

او ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی کشور آیین‌نامه ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای را مصوب و ابلاغ کرده است و در آن آیین‌نامه تکالیف راهبردی وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های مرتبط تعیین شده و هر دستگاهی بر اساس وظیفه و تکلیفی که بر عهده دارد باید همراهی و همکاری خود را در ترویج فرهنگ پهلوانی و گسترش ورزش زورخانه‌ای داشته باشد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش برنامه‌های هفته پهلوانی که از دوم تا هشتم خردادماه برگزار می‌شود را در دو بخش عمده ترویج ورزش زورخانه‌ای و ترویج فرهنگ پهلوانی دانست و در تشریح گسترش ورزش زورخانه‌ای گفت: با توجه به تاکیدی که مقامات ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمه الله علیه و حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب داشته‌اند این رشته هرچه بیشتر و گسترده‌تر باید تقویت شود.

وی ادامه داد: ضرورت احیای ورزش زورخانه‌ای و تقویت این ورزش به عنوان یک ورزش آیینی و ملی و فرهنگی با محوریت فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و مشارکت هیات‌های استانی مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان قرار دارد تا هرچه بیش‌تر شاهد رشد و گسترش ورزش زورخانه ای در ایران باشیم.

احمدی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ پهلوانی گفت: در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی با مشارکت همه فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی در استان‌ها، باشگاه‌های ورزشی، و لیگ‌های رشته های مختلف ورزشی برنامه‌های متنوعی انجام خواهد شد و نام‌گذاری روزها صورت گرفته و ابلاغ برنامه‌ها هم محقق شده است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان گفت: دستگاه‌ها و نهادهای همکار در برگزاری مراسم هفته پهلوانی؛ وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، وزارت کار، نیروهای مسلح، صدا و سیما، بسیج، و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها در برگزاری مراسم این هفته مشارکت خواهند داشت و در این بین برنامه‌های هر دستگاه‌ها برای مشارکت در ترویج فرهنگ پهلوانی نیز مشخص و ابلاغ شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در یکی از برنامه‌های این هفته مصادف با سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور وزیر ورزش و جوانان و اعضای ستاد کنگره شهدای ورزش کشور از خانواده شهید والا مقام فقیهی جویباری شهید شاخص ورزش کشور در سال ۱۴۰۰ تجلیل و تکریم بعمل خواهد امد.

عبدالحمید احمدی در پایان روز شمار و برنامه‌های فرهنگی هفته ترویج فرهنگ پهلوانی را مصادف با ۲ تا ۸ خردادماه به شرح زیر اعلام کرد:

دوم خردادماه – روز فرهنگ پهلوانی، دستگیری و مواسات مومنانه – تهیه بسته های معیشتی و توزیع بین نیازمندان و آسیب دیدگان از شیوع کرونا
سوم خردادماه – روز فرهنگ پهلوانی، ترویج ایثار و مقاومت – تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع)
چهارم خردادماه – روز فرهنگ پهلوانی،نواهای آیینی – تجلیل از مرشدان ورزش زورخانه‌ای
پنجم خردادماه – روز فرهنگ پهلوانی ،روحیه جوانمردی و دفاع از سلامت مردم _ تجلیل از کادر درمان حوزه سلامت (پزشکان و پرستاران)
ششم خردادماه – روز فرهنگ پهلوانی ،تکریم از جوانمردان و مجاهدان _ حضور در گلزار شهدای ورزشکار و غبار رویی مزار مطهر آنان – تجلیل از خانواده معظم شهدای ورزشکار
هفتم خردادماه – روز فرهنگ پهلوانی، اخلاص و عمل – تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان ورزش استان
هشتم خردادماه – روز فرهنگ پهلوانی،ترویج مرام و اخلاق جوانمردی _ اجرای مراسم ورزش باستانی در زورخانه های سراسر کشور و تجلیل از پهلوانان و قهرمانان ورزش زورخانه‌ای در هر استان.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: هفته ترویج فرهنگ پهلوانی وزیر ورزش و جوانان روز فرهنگ پهلوانی ورزش زورخانه ای شهدای ورزش ورزش کشور دستگاه ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی

 آیت الله عبادی در دیدار مسئول موسسه بینش مطهر کشور ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت علامه استاد آیت الله مطهری گفت: آثار شهید مطهری بیش از گذشته ترویج و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: اساتید باید به صورت کلاسیک آثار و اندیشه‌های استاد مطهری، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سایر شخصیت‌ها را در برنامه‌های کاری و درسی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مجلس و مسئولان فرهنگی وظیفه دارند تا آثار این استاد بزرگوار را در جزو برنامه‌های درسی قرار دهند. 

مسئول موسسه بینش مطهر کشور نیز با اشاره به اینکه امروز در کشور بیش از هزار نفر از اساتید و حوزه‌های علمی مورد تایید برای ترویج آثار و اندیشه‌های استاد مطهری در کشور فعالیت می‌کنند گفت: در این خصوص ۳۰ نفر از اساتید در خراسان جنوبی هستند که با هزار و ۲۰۰ دانش پژوه فعالیت می‌کنند.

هاشمی افزود: استفاده از کتاب‌های استاد مطهری و همچنین ۵ نفر از مراجع بزرگ کشور و بهره گیری از دیدگاه‌های آنان برای اقشار مختلف کودکان، نوجوانان و دانشجویان در برنامه کاری ما است.

وی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آثار شهید مطهری در مراکز فرهنگی نیز باید گسترش یابد و جزو برنامه‌های درسی آنان باشد که بنیان فکری افراد را تقویت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان لرستان
  • تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی در استان یزد
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود