Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای رزم زمینی سازمان صنایع دفاع با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت:

سوم خرداد را که یادآور مجاهدت های فرزندان این سرزمین است، یادآور شهدایی است که ما مدیون یکایک آنها هستیم، تبریک می گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز برای من روز غرورآفرین بود، اظهار داشت: علیرغم آشنایی که با مسائل دفاعی و امنیتی دارم، تصور نمی کردم که در حوزه دفاعی و امنیتی زمینی شاهد چنین تحول و تنوعی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه تولید قدرت یک زنجیره است، افزود: امروز این بخش از زنجیره قدرت که پایه و اساس کار است را مایه افتخار، امنیت و آرامش در کشور می دانم که با مجاهدت های خاموش شما برادران عزیز محقق شده است.

قالیباف تصریح کرد: ساخت این تجهیزات و امکانات برای دفاع از امت اسلام، دفاع از مظلومین و ایجاد بازدارندگی در برابر دشمن، مجاهدت است. اگر روزی دشمن چشم طمعی به این سرزمین داشته باشد با این تجهیزات بهترین دفاع را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پایه و اساس موفقیت ما در کشور در همه عرصه های دفاعی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اعتقاد به سنت های الهی است. سنت های الهی تغییر نمی کنند. منطق قرآن و اهل بیت منطق الهی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در طول دوران جنگ حسرت تجهیزاتی را داشتیم که امروز در این نمایشگاه می بینم. در کل جبهه جنوب شاید ۵۰ کلاش داشتیم. بچه ها با M1 می جنگیدند. حسرت خمپاره های مجهز داشتیم. در شب های عملیات محدودیت گلوله توپ داشتیم اما امروز با مجاهدت شما به چنین امکاناتی دست یافتیم. اگر در مسیر حق با اخلاص حرکت کنیم خداوند پیروزی جبهه حق را ضمانت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه حرکت ما باید مبتنی بر مردم باشد، تصریح کرد: امیر حاتمی اعلام کردند که این پیشرفت ها با تکیه بر توان جوانان و شرکت های دانش بنیان حاصل شده است. در آن زمان که خمپاره موجود نبود، همین تراشکارانی که سرسیلندر ماشین را میساختند تجهیزات توپ و تفنگ ساختند.

قالیباف گفت: تحولات عظیم در حوزه هوا فضا، پهپاد و صنایع در نقاطی محقق شد که به جوانان اعتماد کردیم، بهانه جویی نکرده و فرصت را در اختیار آنان قرار دادیم. اساس استحکام نظام اسلامی به صنعت و قدرت موشکی اش نیست بلکه به قلب یکایک مردم است. مردم باید باور داشته باشند که عمق استراتژیک ما قلب آنان است. همین باور است که موجب تحول ما در حوزه های مختلف می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هرجا که به خدا توکل نکردیم و به مردم باور نداشتیم، نتوانستیم شعار ما می توانیم را محقق کنیم. اما هر جا که به سنت های الهی و توان مردم ایمان داشتیم، توانستیم شعار ما می توانیم را محقق کنیم.

وی با اشاره به پیروزی رزمندگا ن جبهه مقاومت در غزه بیان کرد: در دهه ۶۰ میلادی کشورهای عربی بیشتر از ۵ روز نتوانستند در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند. امروز با وحدت مسلمانان در زیر سایه قرآن، علیرغم عادی سازی روابط برخی سران مرتجع منطقه با رژیم صهیونیستی، غزه توانست ۱۰ روز شجاعانه در برابر دشمن تا بن دندان مسلح مقاومت کند و دشمن را شکست دهد. این سنت الهی است.

قالیباف ادامه داد: در مسائل نظامی به دنبال بازدارندگی و دفاع از سرزمین خود هستیم. به دنبال صلح پایدار، آرامش و روابط دوستی با همسایگان و امت اسلامی هستیم. در برابر هر تجاوزی محکم ایستاده ایم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف سازمان صنایع دفاع رئیس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کراسفیت در پی دستیابی صدر جدول ورزش‌های روز دنیا

ایسنا/خوزستان یک مربی ورزش معتقد است، کراسفیت به عنوان یک ورزش چندجانبه به افراد کمک می‌کند علاوه بر افزایش قدرت و اندام، دقت و تمرکز خود را نیز بهبود ببخشند.

انیس قنبری  در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: کراسفیت در معنای لغوی به معنای تناسب اندام است. ورزش کراسفیت ترکیب و تلفیقی از ورزش‌های بدنسازی، ژیمناستیک، دو میدانی و پلومیتریک است و به همین دلیل این ورزش برای چربی سوزی و کاهش وزن نیز پیشنهاد می‌شود.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که رشته‌های ورزشی زیادی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود تاثیرات بسزایی روی بدن دارند اما یکی از موثرترین تمرینات ورزشی که به سرعت باعث چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود، تمرینات کراسفیت است. تمرینات کراسفیت یکی از بهترین گزینه‌ها برای ورزش کردن و رشد آمادگی جسمانی است.

این مربی کراسفیت عنوان کرد: شرکت کنندگان در دوره کراسفیت، تمرین روز را که (WOD نامیده می‌شود) به صورت انفرادی یا با کمک مربی به صورت گروهی به همراه سایر ورزشکاران در یک باشگاه کراسفیت که باکس هم گفته می‌شود انجام می‌دهند، البته از لوازم مختلفی هم برای تمرینات خود استفاده می‌کنند. تمرینات کوتاه و شدید هستند و در حالی که کل بدن را درگیر می‌کنند شبیه به تمرینات نظامی نیز است.

او بیان کرد: با ترکیب تمرینات قدرتی، هوازی و ترکیبی، کراسفیت به عنوان یک ورزش چندجانبه شناخته می‌شود که به شما کمک می‌کند علاوه بر افزایش قدرت و اندام، دقت و تمرکز خود را نیز بهبود بخشید. افزایش استقامت و تحمل، بهبود قدرت و قدرت‌بخشی، ارتقاء چابکی و انعطاف پذیری و پیشگیری از آسیب و توانبخشی نیز از شاخصه‌های مهم ورزش کراسفیت است.

قنبری با بیان این‌که کراسفیت در پی دستیابی به صدر جدول ورزش‌های روز دنیا است، گفت: تفاوت ملموس کراسفیت با سایر رشته‌های پایه در آمادگی جسمانی، به بیشینه رساندن همزمان فاکتور قدرت و استقامت در ورزشکاران رشته کراسفیت به کمک برنامه تمرینی و برنامه غذایی اصولی است که این رشته را به صدر جدول جذاب‌ترین رشته در ساخت بدن به ویژه در ورزشکاران نخبه رسانده است.

او خاطر نشان کرد: حرکات کراسفیت یکی از روش‌های پرطرفدار برای بدنسازی و تقویت عضلات است. این ورزش ترکیبی از حرکات قدرتی، هوازی و تمرینات وزنه‌برداری است که با هدف افزایش قدرت، انعطاف‌پذیری، تحمل بدن و ساختار بدنی مناسب انجام می‌شود. انعطاف پذیری، دامنه حرکت و قدرت همگی عمیقا به هم مرتبط هستند. از بهبود وزنه برداری تا کاهش خطر آسیب در تمرینات، پس دریابید که چرا انعطاف پذیری برای شما بسیار مهم است.

این مربی با اشاره به حرکات بنیادی این رشته مهیج، عنوان کرد: حرکت اسکوات هوایی، حرکت پرس، حرکت ددلیفت، حرکت کشش، حرکت برپی، حرکت جامپ باکس، حرکت کتل بل، حرکت وال بال، حرکت تراستر و حرکت حلقه، ۱۰ حرکن بنیادی در رشته کراسفیت هستند.

وی گفت: حتی شورای ورزش آمریکا (ACE) اعلام کرده است که در حین تمرینات کراسفیت، مردان می‌توانند ۱۵ تا ۱۸ کالری در دقیقه و زنان می‌توانند ۱۳ تا ۱۵ کالری در دقیقه بسوزانند. علاوه بر این نیز دستگاه EPOC نشان داده است شرکت کنندگانی که با شدت بالا کار می‌کنند می‌توانند کالری بالاتری بسوزانند. کراسفیت برای افزایش متابولیستم عضله می‌سازد  و ورزشکاران کراسفیت می‌توانند علاوه بر بالا بردن قدرت خود، توده عضلانی را نیز افزایش دهند.

قنبری خاطر نشان کرد: حتی گرگ یکی از مربیان بزرگ دنیا معتقد است تغییری که در زمان استفاده از تمرینات کراسفیت مشاهده می‌شود تغییر در چربی بدن و توده عضلانی است. به هر حال ترکیب بدنی بهتر، نه تنها باعث می‌شود بدن شما سفت‌تر و عضلانی‌تر به نظر برسد، بلکه به شما کمک می‌کند که متابولیسم سالمی داشته باشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • عملیات وعده صادق وجدان مردم آزادیخواه جهان را بیدار کرد
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • کراسفیت در پی دستیابی صدر جدول ورزش‌های روز دنیا
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است