Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست بررسی طرح‌های حوزه کشاورزی استان بوشهر، ظرفیت این استان در تولید انواع محصولات را برشمرد و  بیان کرد: استان بوشهر یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در بخش‌های باغی، زراعی، صیفی و سبزیجات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر توجه به برطرف کردن نارسایی‌ها و برطرف شدن مشکلات در حوزه کشاورزی افزود: استان بوشهر ظرفیت قابل توجهی در حوزه تولید محصولات کشاورزی دارد، ولی با وجود نارسایی‌ها، کشاورزان و تولیدکنندگان نتوانسته‌اند به جایگاهی که متناسب با این ظرفیت‌ها است دست یابند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر مانع‌زدایی و پشتیبانی از کشاورزان زحمتکش استان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: با توجه به کاهش منابع آبی و خاکی مناسب برای کشاورزی، کشت گلخانه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، در واحد سطح نیز تولید بسیار بیشتری دارد.

جمیری تخصیص تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ و ۱۴ درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه طرح‌های گلخانه‌ای را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید از این ظرفیت در توسعه زیرساخت‌های کشت گلخانه‌ای استفاده شود تا زمینه افزایش تولید، اشتغال‌زایی و صادرات محصولات بیش از پیش فراهم شود.

او مکانیزاسیون در بخش کشاورزی را سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید و بهره‌وری دانست و ادامه داد: کمبود منابع آبی پایدار در استان، ضرورت توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی برای استفاده از منابع محدود موجود و افزایش بهره‌وری و رونق تولید را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید

۶۰ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت می‌شود نداشتن برنامه مشخص یکی از مشکلات اساسی تولید خرماست
میگوی پرورشی بوشهر حامی می‌خواهد جهاد کشاورزی ۲۷ طرح در استان بوشهر افتتاح می‌کند

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت را یکی از درخواست کشاورزان استان در زمینه مکانیزاسیون و خرید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی دانست و عنوان کرد: در این راستا اعتبارات و تسهیلات بانکی تخصیص یافته که ضرورت دارد در پرداخت آن‌ها تسریع شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به اختصاص اعتبار برای طرح‌های پرورش ماهی و میگو در استان گفت: با توجه به تخصیص اعتبار برای پرداخت به خسارت‌دیده‌ها در جریان سیل و خشکسالی، غرامت کشاورزان این عرصه پرداخت شود.

جمیری اختصاص اعتبار برای طرح‌های پرورش ماهی و میگو را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر اجرا طرح‌های پرورش آبزیان است که تامین اعتبارات و تسهیلات بانکی و توسعه زیرساخت‌ها امری مهم و ضروری است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کشاورزان در جریان سیل و خشکسالی خسارت دیده‌اند و بدهکار شدند افزود: برای امهال تسهیلات، بخشودگی جرایم و دیرکرد وام‌های بانکی براساس ضوابط با کشاورزان همکاری و مساعدت شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی منابع آب تسهیلات بانکی مکانیزاسیون کشاورزی تسهیلات بانکی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند