Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت امروز بازار سرمایه اظهار کرد: وضعیت امروز بازار سرمایه به این گونه بود که، با ۱.۸۱ درصد منفی و ۲۰ هزار واحد کاهش در تراز یک میلیون و  ۱۰۷ هزار واحدی قرار گرفت. به طوری که در ابتدا، بازار سرمایه روندی منفی، با ۹ نماد صف خرید، به ارزش ۲۴۰ میلیارد داشت و ۱۷۹ نماد با ارزش یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در صف فروش قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند تا پایان بازار ادامه دار شد و بازار کف حمایتی خود را شکست.

او بیان کرد: در نهایت با ۲۰ نماد، در صف خرید به ارزش ۱۷۰ میلیارد تومان و ۳۵۶ نماد در صف فروش به ارزش ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان فعالیت بازار به پایان رسید.

بیشتر بخوانید

 اُفت ۶ هزار واحدی شاخص بورس در ۱۳ اردیبهشت ماه

ادهم افزود: ارزش کل معاملات امروز ۵ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان بود که از این مبلغ حدود ۴۰ درصد به ارزش ۲ هزار و ۳۱۴ میلیارد به معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله مربوط بود و خالص خروج پول حقیقی ۶۳۹ میلیارد تومان است.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که علت ریزش حال حاضر بازار سرمایه چیست؟، مگر از بورس حمایت نشد؟، گفت: عوامل مهمی روی بازار سرمایه تاثیر دارد، ولی نقش کشمکش سیاسی و بحث‌های انتخاباتی برخی افراد، و ترس موجود در بازار مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر روی بازار سرمایه است.

او بیان کرد: همچنین، عدم ورود نقدینگی مناسب به بازار سرمایه، مشخص نبودن دیدگاه نامزدهای اصلی انتخابات نسبت به بازار سرمایه، از دست دادن حمایت مهم شاخص کل بورس اوراق بهادار و غیره، همه این‌ها روی ریزش بازار سرمایه تاثیر داشته که ممکن است در روز‌های آتی هم تکرار شود.

او گفت: بازار سرمایه، حمایت مهمی در محدود ۱۱۵۰ هزار واحد داشت که بسیاری از کارشناسان تکنیکالی معتقد بودند، این حمایت شکسته می‌شود و زمانی که روند حمایتی شکسته شود، روند ریزش شدت می‌گیرد.

ادهم افزود: ولی از لحاظ بنیادی، این ریزش‌ها توجیه پذیر نیست و ریزش حال حاضر بازار سرمایه، به دلیل هیجان و جو نامطلوبی است که در بازار سرمایه حاکم است، چرا که در حال حاضر سهام شرکت‌ها ارزنده است، گزارش‌های خوبی منتشر شده و تقسیم سود مناسبی در مجامع برای برخی از سهام صورت گرفته، مانند، سهام آریا که ۱۱۵۰ تومان تقسیم سود انجام داد، که این اقدام نشان از ارزنده بودن سهام این شرکت دارد.

او بیان کرد: در حال حاضر برخی افراد از وضعیت نامطلوب بورس سوء استفاده می‌کنند و در این قیمت‌ها سهام میخرند تا به سود قابل توجهی برسند.

ادهم در پاسخ به این پرسش که، علت عدم تاثیر بسته حمایتی ۳+۷ چیست؟، تشریح کرد: در حال حاضر از ۱۰ طرح حمایتی، که برای حمایت از بازار سرمایه ارائه شده بود، سه طرح مورد تصویب قرار گرفت که، مهم‌ترین آن تزریق ۲۰۰ میلیون دلار، معادل ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان، ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن به صورت رسمی از طریق بانک مرکزی وارد بازار سرمایه شده است.

او در پایان بیان کرد: ولی نشانی از ورود واقعی سرمایه گذاران به بازار سرمایه دیده نمی‌شود. به این علت که، هنوز ترس و هیجان کاذب بر بازار سرمایه حاکم است و برای متعادل شدن بازار سرمایه، باید نقدینگی بیشتری به بازار سرمایه تزریق شود. از نظر من نقدینگی معقول برای ایجاد تعادل در بازار سرمایه، حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه شاخص بورس انتخابات ریاست جمهوری نقدینگی بازار بازار سرمایه میلیارد تومان حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

رباب وفایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها در آخر هفته، تقاضای خوبی در بازار علی الخصوص فلزات شاهد بودیم، اما با گذشت زمان عرضه‌ها بیشتر شد و اکثر نماد‌ها در منفی یا به صورت متعادل کار خود را به پایان رسانند و کم کم با فشار فروش همراه بودند، هرچند با وجود فشار فروش محدوده منفی‌ها متعادل و خریدار داشت.

او افزود: بازار سهام برای رشد مناسب به رشد جدی دلار نیما نیاز دارد که بنظر میرسد روند افزایشی دلار نیما که از هفته اخیر آغاز شده برای ماه‌های آینده ادامه دار باشد.

این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: بنظر میرسد دوباره در کوتاه مدت شاهد جولان نماد‌های بازیگر محور و شرکت‌های با گزارش خوب فروردین باشیم در پایان معاملات امروز تعداد ۳۱۹ نماد (۴۱ درصد) در مثبت و ۴۵۹ نماد (۵۹ درصد) ثبت شد.

او گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۰,۴۰۹ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۴,۷۰۲ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است و ۱۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. "فملی" با ۲۹۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت و "شپنا" با ۵۳۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته اند. در نهاین نماگر اصلی تالار شیشه‌ای هم تنها با ۶۵۲ واحد رشد به حوالی ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار واحد برسد و شاخص هم وزن نیز با ۱۳۹۵ واحد افزایش در ارتفاع ۷۶۵ هزار واحد قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور