Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:01:49 GMT

نگرانی از شبیه‌سازی بیش از حد واقعی سقوط جت جنگنده!

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۷۷۶۱

نگرانی از شبیه‌سازی بیش از حد واقعی سقوط جت جنگنده!

شبیه‌سازی بیش از حد واقعی سقوط یک جت جنگنده در ایالات متحده باعث نگرانی شده است و نیروی هوایی ارتش آمریکا در این باره توضیحاتی ارائه داد.

نگرانی از شبیه‌سازی بیش از حد واقعی سقوط جت جنگنده!

شبیه‌سازی بیش از حد واقعی سقوط یک جت جنگنده در ایالات متحده باعث نگرانی شده است و نیروی هوایی ارتش آمریکا در این باره توضیحاتی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، در تاریخ ۲۲ مه ۲۰۲۱، قطع شدن ارتباطات رادیویی و رهگیری یک هواپیمای جنگنده خبرساز شد و نیازی به گفتن نیست که همه کسانی که از این موضوع مطلع شدند، نگران و مضطرب شدند.

داستان از این قرار بود که دو هواپیمای جنگنده در حال تمرین و انجام مانور بودند و طی این تمرین خبر از برخورد در هوا دادند. یک جنگنده گزارش داد که با هواپیمای راهبر پروازی خود برخورد کرده و در حال سقوط به سمت غرب است.

مکالمات رادیویی بیشتری که توسط رسانه‌ها بدست آمد، حاکی از این بود که جنگنده موسوم به "وایپر ۱۲" با هواپیمای راهبر پروازی خود در هوا برخورد کرده و مجبور به فرود اضطراری شده است. همچنین خلبان جنگنده دیگر مجبور به اجکت کردن و بیرون آمدن از هواپیما شده است.

با این حال سرگرد "مارک گراف" سخنگوی امور تمرین نیروی هوایی در بیانیه‌ای اعلام کرد که که هیچ سقوط و تصادفی رخ نداده است و این مکالمات رادیویی متعلق به یک تمرین بسیار واقع گرایانه است که در آن برخورد دو هواپیمای جنگنده شبیه‌سازی شده است.

این تمرین همچنین شبیه‌سازی واکنش سریع تیم‌های عملیاتی را شامل می‌شد. اما سردرگمی و ترس ناشی از این واقعیت بود که هیچ اعلانی مبنی بر انجام این تمرین و مانور انجام نشده بود.

در نهایت خوشبختانه معلوم شد که هیچ جای نگرانی در این مورد وجود ندارد. با این حال، تمرینات نظامی گاهی اوقات می‌توانند بدترین حالت را داشته باشند، همانطور که در حادثه غرق شدن زیردریایی اندونزی در ماه گذشته شاهد آن بودیم. ماه گذشته یک زیردریایی متعلق به اندونزی که در حال انجام یک تمرین نظامی بود، ابتدا گم شد و بعد از چند روز جستجو مشخص شد که در اعماق دریا غرق شده و همه ۵۳ خدمه آن جان باخته‌اند.

البته این حادثه یک استثناء بود، چرا که تمرینات نظامی، به ویژه تمریناتی که شامل هواپیماهای جنگنده است، به خوبی برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شوند.

البته نباید از این واقعیت چشم پوشی کرد که حوادث مربوط به هواپیماهای نظامی گاهی اتفاق می‌افتند و در برخی موارد منجر به کشته شدن خلبانان شده‌اند.

همچنین باید توجه داشت که یک خلبان از اجکت کردن و بیرون آمدن فوری خلبان از جت جنگنده تا حد ممکن باید خودداری کند، چرا که این فرآیند، خلبانان را در معرض خطر جدی آسیب دیدگی مانند آسیب جدی به هر دو شانه و احتمالاً شکستن استخوان‌های شانه قرار می‌دهد. علاوه بر این، پاها یا دست‌ها در صورت کامل جمع نشدن می‌تواند به قسمت کابین خلبان برخورد کرده و فوراً قطع شود!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جت جنگنده مانور جنگی جت جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌های ملی ساندا و تالو کشورمان پس از اتمام مسابقات انتخابی جام ‌جهانی که با قهرمانی مقتدرانه کشورمان همراه بود؛ جهت برپایی اردوی آماده‌سازی وارد کمپ تمرینی تیم‌های ملی چین در شهر خوخات شدند.

قرار است تیم‌های ملی کشورمان در این کمپ تمرینی با ووشوکاران چینی تمرینات آماده‌سازی را دنبال کنند.

تیم‌ ملی ووشو کشورمان خود را برای ۳ رویداد بین‌المللی شامل؛ بازی‌های بریکس کازان روسیه در خردادماه ، جام بین المللی پارس ایران در مردادماه و مسابقات قهرمانی آسیا ماکائو در شهریورماه مهیا می‌کند.

همچنین پس از ورود به محل این کمپ تمرینی، رئیس انجمن ووشو چین، با اعضای تیم‌ ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این راستا تیم تالو کشورمان به همراه تالوکاران چینی ضمن حضور در مدرسه راهنمایی “خوخات” چین اقدام به آموزش نمادین ووشو به هنرجویان حاضر در این مدرسه کردند که این دیدار با استقبال پرشوری از سوی دانش‌اموزان این مدرسه همراه بود.

کد خبر 6090934

دیگر خبرها

  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا