Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@17:15:37 GMT

تصاویر/نگین فیروزه ای سمنان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۷۸۱۴

تصاویر/نگین فیروزه ای سمنان

امامزاده یحیی بن موسی الکاظم (ع) سمنان در مرکز بافت قدیم شهر سمنان و در انتهای بازار جنوبی حضرت و در ضلع جنوب غربی تکیه معروف پهنه، بقعه‌ای با بارگاه رفیع و مجلل به نام حضرت امامزاده یحیی (ع) وجود دارد.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امامزاده یحیی بن موسی الکاظم (ع) سمنان در مرکز بافت قدیم شهر سمنان و در انتهای بازار جنوبی حضرت و در ضلع جنوب غربی تکیه معروف پهنه، بقعه‌ای با بارگاه رفیع و مجلل به نام حضرت امامزاده یحیی (ع) وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به شهادت "ابن شهر آشوب" در مناقب و صاحب عمدة الطالب و کشف الغمه و کتب دیگر و تأیید مرحوم آیت الله علامه حائری مازندرانی که سال‌ها در جوار بقعه سکونت داشته و تحقیقات فراوانی در خصوص این بقعه و سایر بقاع متبرکه سمنان انجام داده است. صاحب بقعه فرزند بلافصل حضرت موسی بن جعفر (ع) امام هفتم شیعیان است که در سال ۱۹۸ هجری قمری هنگام مسافرت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از مدینه به مرو جزو همراهان حضرت بوده.حضرت رضا (ع) جهت ارشاد مردم این سامان برادر خود حضرت یحیی را مامور این مهم می‌کند.بعد از شهادت امام رضا (ع) به تحریک مأمون خلیفه عباسی حضرت یحیی (ع) نیز در سمنان به شهادت می‌رسد و در محل کنونی به خاک سپرده می‌شود. بقعه دارای گنبد عظیم و ایوان کاشیکاری شده و حرم و صحن است که ارتفاع ایوان آن حدود ۵/۱۲ متر و به شکل زیبایی در سال ۱۳۳۸ کاشیکاری شده است. گنبد که قریب ششصد سال پیش ساخته شده در سنه ۱۳۴۸ مرمت و کاشیکاری شده و قدمت آن مربوط به قرن هشتم و دوران مغول است، گنبد عظیم بقعه، که بر بالای حرم و بر روی چهار فیل پوش استوار است، پیازی شکل می‌باشد و نمای خارجی آن را کاشی‌های فیروزه‌ای پوشانده است.

منبع: دانا

کلیدواژه: امامزاده یحیی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی پرسپولیس هم راهی تبریز می‌شود!

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از جدایی خمز از تراکتور، مدیران این باشگاه هنوز نتوانستند مجوز‌های لازم را برای حضور یحیی گل محمدی دریافت کنند و بعید است یحیی بتواند حداقل این هفته تراکتور را در بازی حساس مقابل استقلال همراهی کند.

حمید مطهری، محمد نصرتی و محمد عسگری فعلا کادرفنی تراکتور را تشکیل می‌دهند و قرار است به زودی مربی سابق پرسپولیس هم به این کادر اضافه شود.

حسن تشکری نیا مربی بدنسازی که یحیی او را به پرسپولیس آورد تا در کنار لوسادا مربی بدنساز اسپانیایی قرار بگیرد و کار کند، گزینه تراکتوری‌ها برای حضور در این تیم است و گویا توافقات لازم هم در این خصوص انجام شده است.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • مربی پرسپولیس هم راهی تبریز می‌شود!
  • پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • تصویری کمیاب از دیدار یحیی السنوار با رهبر انقلاب
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان