Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:56:10 GMT

گوندره‌ قلعه در قروه منطقه نمونه‌ گردشگری شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۷۹۹۱

گوندره‌ قلعه در قروه منطقه نمونه‌ گردشگری شد

به گزارش ایرنا، محمد مرادی روز بکشنبه در جلسه کمیته گردشگری شهرستان قروه که در فضای باز و در منطقه گوندره قلعه برگزار شد، اظهار داشت: گوندره قلعه دارای پیشینه تاریخی و مشرف به قلعه و شهر قروه است که از اطراف به روستاهای بسیار زیبای هدف گردشگری سنگین‌آباد، ویهج، آصف‌آباد، پیرسلیمان، امین‌آباد و حیاط گوره متصل بوده و در حال حاضر مقصد گردشگران داخلی و دوستداران طبیعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پوشش گیاهان دارویی و آب و هوای مطبوع و وجود چشمه‌های دائمی در گوندره قلعه، این منطقه را از سایر مناطق شهرستان متمایز کرده است، افزود: منطقه گوندره قلعه ۳۳ هکتار زمین را شامل می‌شود و دروازه ورودی ارتفاعات بدر و پریشان است که در صورت تبدیل شدن به منطقه‌نمونه گردشگری علاوه بر شکوفایی این منطقه موجبات ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان را نیز فراهم خواهد کرد.

مسوول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قروه با اشاره به لزوم طی مراحل قانونی برای تبدیل گوندره قلعه به منطقه نمونه گردشگری استان، اضافه کرد: ارسال مصوبه کمیته‌فنی گردشگری شهرستان به مرکز استان برای طرح در کارگروه گردشگری و سپس ارسال به وزارتخانه برای تصویب در هیات‌وزیران از مهمترین مراحل تصویب این منطقه بعنوان منطقه نمونه گردشگری است.

مرادی با اشاره به توانمندی‌های موجود در بخش‌های مختلف به ویژه گردشگری در قروه، گفت: وجود مناطق نمونه گردشگری علاوه بر رونق صنعت گردشگری شهرستان موجب جذب سرمایه‌گذاران بیشتر به این شهرستان خواهد شد.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی بوده که ۸۷۸ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۲ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول است.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان قرار گرفته است.

برچسب‌ها گردشگری کردستان سنندج قروه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کردستان سنندج گردشگری کردستان سنندج قروه اخبار کنکور نمونه گردشگری منطقه نمونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان، اظهار داشت: این همایش بین‌المللی با موضوع تاب‌آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.

حسن‌پور، افزود: پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را دراین‌خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

کد خبر 6093859

دیگر خبرها

  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • معرفی ۳۰ معلم نمونه ادارات شهرستان و مناطق سمنان
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد