Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:39:18 GMT

نقش‌آفرینی دلاورمردان همدان در حماسه خرمشهر

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۸۱۲۸

نقش‌آفرینی دلاورمردان همدان در حماسه خرمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سپاه انصارالحسین علیه السلام استان همدان به مناسبت سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای بدین مضمون صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

صحیفه زرین تاریخ انقلاب، به سالروز «مقاومت ایثار و پیروزی» رسیده است. همان بهار جاویدانی که در سوم خرداد ۱۳۶۱ اسطوره‌هایی چون «محمد جهان‌آرا»، «محمود شهبازی»، «حبیب الله مظاهری»، «حسین همدانی»، «محمود نیکومنظر» و «فریدون عیوضی» را در خود شکوفا کرده است که اینک به روح پرفتوحشان درود و سلام می فرستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرمشهر حماسه دلاورمردان بسیجی و ارتشی همدان را در سینه دارد که ۶۳ رزمنده در خونین‌شهر، آسمانی شدند. نقش‌آفرینی نیروهای تیپ محمد رسول‌الله(ص) و تیپ سوم زرهی شهید قهرمان از استان همدان در عملیات بیت‌المقدس با رمز یا علی بن ابیطالب(ع) و حماسه فتح خرمشهر پس از گذشت ۳۹ بهار، همچنان به یادگار مانده که دوشادوش جوانان ایرانی دیگر توانستند به افتخارات ماندگار میهن عزیزمان افزونی بخشند.

 ایران امروز، خرمی‌های زیادی در عرصه‌های علمی، فناوری، هسته‌ای، نظامی، فرهنگی و سیاسی را ثبت کرده و خواهد کرد. دستیابی به غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم، دستاوردهای دفاعی و نظامی سپاه شامل پهپاد پهن پیکر "غزه"، سامانه موشکی تمام ایرانی " ۹ دی"، رادار "چابک قدس" و نیز هدایت محور مقاومت که به شکرانه قادر متعال در آستانه سالروز مقاومت و ایثار و پیروزی، شاهد پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ ۱۲ روزه با رژیم صهیونیستی بوده‌ایم.

 ما سپاهیان سرافراز سپاه انصارالحسین(ع) همدان، مفتخریم که مردان مقاومت در جهاد اسلامی فلسطین، حلاوت این پیروزی را به ولی امر مسلمین جهان تبریک گفته و با صلابت اعلام می‌دارند: "ایران شریک پیروزی ماست." همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند: "خرمشهر را خدا آزاد کرد."؛ پیام امام خامنه‌ای عزیز هم به ملت فلسطین این است: "خداوند عزیز و قدیر را برای نصرت و عزتی که به مجاهدان فلسطینی عطا کرد، سپاس می گویم" و...." الله غالب أمره "

 ما ضمن گرامیداشت چهارم خرداد، روز دزفول "روز مقاومت و پایداری"، نیز معتقدیم که ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم با همت ملت شهید پرورمان، حماسه سرنوشت‌ساز و تاریخی دیگری را در تداوم رزمایش‌های همدلی مبارزه با کرونا رقم خواهد زد و بار دیگر جشن ملی تو تد عظیمی را در تقویم انقلاب درج خواهند کرد به امید اینکه به زودی، پرچم ظهور حضرت ولیعصر(عج) را نظاره‌گر باشیم.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان خرمشهر حماسه خرداد آزادسازی خرمشهر مقاومت در جهاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌هایی اعلام کرد که حمله‌های جدیدی را علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه سی‌ام آوریل ۲۰۲۴ پس از رصد یک تانک مرکاوا اسراییلی که در حال تعرض به هموطنان و روستاهای ما بود و در داخل موضع المطله سنگر گرفته بود، این تانک را هدف حمله‌ای غافلگیرانه قرار دادند.

در ادامه بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: رزمندگان مقاومت اسلامی این تانک را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف گرفته و مورد اصابت قرار دادند که در نتیجه آن این تانک منهدم شد و شماری از نظامیان سوار بر آن به هلاکت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز موضع‌گیری نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در پست سایه‌بانی نظامی در داخل موضع نظامی صهیونیستی «المطله» را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و این نظامیان را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده‌اند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز همچنان ادامه دارد؛ خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «العدیسه»، «یارون» و «عیتا الشعب» در جنوب لبنان را هدف قرار داده‌اند.

علاوه بر این منابع خبری از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های پیرامونی شهرک «طیرحرفا» در جنوب لبنان خبر دادند.

کد خبر 6093395

دیگر خبرها

  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد