Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم سرزمین گنج پنهان و تنگه احد بار دیگر با وحدت و انسجام همیشگی شان به عنوان رمز اقتدار و عزت ملی در انتخابات 1400 شرکت می کنند تا با انتخاب دولت جوان و انقلابی که به توانمندی داخلی معتقد باشد، ایرانی آباد را رقم بزنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ مردمان سرزمین کهن سیستان و بلوچستان یا بهتر است بگوییم پایخت وحدت، علاوه بر درخشش در عرصه های مختلف و در دفاع از مرز ها در گذشته، حال و آینده در عرصه های سیاسی به ویژه انتخابات به عنوان مهم ترین میدان سیاسی با مشارکت گسترده و همدلی مثال زدنی شان خوش درخشیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
آن ها همان گونه که در مبارزه با استعمار پیر، دفاع مقدس، دفاع از اسلام ناب محمدی، مبارزه با تروریست شهدایی را از شیعه و سنی تقدیم انقلاب کرده اند و با برادری و برابری برای داشتن ایرانی توسعه یافته پا به پای دیگر هموطنانشان ایستاده اند، این بار هم قصد دارند با وحدت خود در عرصه انتخابات 1400 مشتی دیگر بر دهان یاوه گویان بکوبند.
 
مردمانی که از نظر مشارکت گسترده در دوره های گذشته انتخابات از ریاست جمهوری گرفته تا مجلس شورای اسلامی و شوراها در کشور شهره هستند، این بار با کلید واژه وحدت برای آبادانی برای انتخاب اصلح و دولت جوان انقلابی حضور می یابند.
 
سرزمینی که تنگه احد انقلاب و گنج پنهان لقب گرفته و وحدت مثال زدنی، مسئولیت پذیری مردمانش، جوانان انقلابی و مرزداران غیورش همیشه از سوی مقام معظم رهبری مطرح بوده است.

حضور حداکثری و گسترده در انتخابات
 

در همین راستا احمد رضا طاهری، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت ایجاد مشارکت و حضور حداکثری و گسترده در انتخابات با تکیه بر وحدت میان اقوام و مذاهب، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: تاریخ سیاسی سیستان و بلوچستان نشان می دهد که دو فاکتور مذهب و طایفه نقش بسیار مهمی در مشارکت مردم در انتخابات داشته است و دارد.
 
وی با اشاره به مشارکت بالای مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات دوره های گذشته و حضور حداکثری برای انتخاب اصلح و دولت جوان انقلابی، اذعان کرد: این استان یکی از نمونه های بسیار خوب در خصوص مشارکت سیاسی محسوب می شود، این نوع مشارکت در فصل انتخابات نمایان است.
 
به گفته طاهری، خوشبختانه اخیرا بانوان نیز در زمینه فعالیت های سیاسی و اجتماعی فعال هستند و این خود یکی دیگر از نشانه های مشارکت محسوب می شود که امید می رود این روند همچنان رو به رشد باشد.
 
این کارشناس سیاسی از سیستان و بلوچستان به عنوان جوان ترین استان کشور یاد کرد و با اشاره به کمترین آمار طلاق، بیشترین آمار فرزند آوری و مرکز تجارت ایران با جهان به عنوان دیگر شاخص های این خطه، افزود: به واسطه پایبندی مردم سیستان و بلوچستان به سنت ها و آموزه های مذهبی، هنوز این استان در خصوص آمار طلاق و فرزند آوری موقعیت بهتری نسبت به مناطقی دارد که کمتر تحت تاثیر سنت‌ها و آموزه های مذهبی قرار دارند.
 
مذهبی ترین و سنتی ترین استان
 
به گفته وی، اگر نتوان سیستان و بلوچستان را به عنوان مذهبی ترین و سنتی ترین استان معرفی کرد، آن را می توان به عنوان یکی از مذهبی ترین و سنتی ترین استان های کشور دانست. علاوه بر آن، این استان دارای یک موقعیت استراتژیک خاص است که نقش بزرگی را در خصوص تجارت و بازرگانی با دنیا می‌تواند ایفا کند.
 
طاهری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت نقش جوانان در تحقق نظام پیشرفته‌ اسلامی، اضافه کرد: خلاصه بیانیه گام دوم انقلاب این است که "جوانان دانشمند و تحصیل کرده با هر نوع اندیشه‌ای که جنبه پسرفت و ارتجاعی دارد باید مقابله کنند. نسل جوان باید مومن و دانا و پرانگیزه باشد تا بتواند جامعه را  پیشرفت دهد. جوانان میبایست به شکلی عمل‌ کنند که ایران در منطقه و جهان سرآمد باشد."
 
این کارشناس بیان کرد: از جمله مواردی که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد، تولید فناوری و تکنولوژی، خودسازی فردی و بازسازی اجتماعی، مبارزه با فساد در ابعاد مختلف و سبک زندگ ایرانی اسلامی است که با این ویژگی ها در عمل بتوان با تهاجم فرهنگی مقابله کرد.

خصوصیات یک نماینده اصلح
 
وی اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره خصوصیات یک نماینده اصلح و لزوم روی کار آمدن یک دولت جوان و انقلابی برای حل مشکلات موجود و تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران، اذعان کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری نمایندگان مردم باید قوی، کارآمد‌، دانا و شجاع باشند تا بتوانند طرح های معقول و سنجیده ای ارائه دهند.
 
طاهری افزود: نماینده مردم در هر سطحی، در مواجهه با مشکلات مردم باید خستگی ناپذیر بوده و در خدمت جامعه باشد. هدف اصلی نماینده مردم باید حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور باشد و از منفعت‌های شخصی و گروهی پرهیز کند.
 
وی با اشاره به نقش مردم سیستان و بلوچستان در دفاع از مرزها در گذشته، حال و آینده از جمله مبارزه با استعمار پیر، دفاع مقدس، دفاع از اسلام ناب محمدی، مبارزه با تروریست، شهادت مرزداران اهل سنت برای دفاع از شیعه، برادری و برابری همه اقشار تصریح کرد: مردم این خطه در طول تاریخ از مرزهای ایران دفاع کرده اند، وجود شهیدان این منطقه را می توان بهترین گواه برای این گفته دانست.
 
به گفته طاهری، در هر شهری از این استان پهناور که بنگریم، شاهد تعداد قابل توجهی از شهیدان این منطقه هستیم. تاریخ این استان را اگر مطالعه کنیم می‌بینیم که مردم این منطقه برای حفظ امنیت و منافع ملی با استعمار و نفوذ بیگانگان مقابله کرده اند.
 
وی افزود: در این استان تفاوت های مذهبی باعث ایجاد جنگ و خونریزی نشده است و مذاهب اسلامی با صلح و دوستی در کنار هم زندگی می‌کنند، دور اندیشی و هم اندیشی علمای شیعه و سنی در جهت حفظ برادری و دوستی بسیار مهم بوده است.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ترین استان دولت جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه گواه تحریم‌ناپذیر بودن جمهوری اسلامی ایران است، افزود: تحریم در ایران اسلامی با اراده پولادین مردم هرگز به نتیجه نرسیده و پس از این هم نخواهد رسید. برگزاری این نمایشگاه همچنین نشاندهنده آن است که طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید و ایران اسلامی با وجود ذخایر مادی و معنوی، نیروی انسانی کارآمد با اراده، مبتکر و خلاق می‌تواند در عرصه‌های مختلف نوآوری‌های متعدد و متنوع به دنیا عرضه کند.

رئیسی همچنین این نمایشگاه را رونمایی از دستاوردها و توانمندی‌های جوانان کشورمان در تلاش برای تبدیل تحریم‌ها و تهدیدها به فرصت توصیف و تصریح کرد: به تعبیر دیگر ترجمان این نمایشگاه و رویداد بزرگ اقتصادی آن است که ما توانستیم و باز نیز می‌توانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر زیاده‌خواهی سلطه‌گران نباشد، امکانات و منابع خدادادی برای رفع نیازهای بشر و رسیدن او به کمال و رفاه کافی و مناسب است، اظهار داشت: متاسفانه جریان تحریم‌ها جلوه‌ای از ظلم و زیاده‌خواهی سلطه‌گران است که وقتی علیه ملتی اعمال می‌شود، نه صرفا در مسیر رسیدن به اهداف آن ملت بلکه در مسیر رسیدن همه ملت‌ها به اهداف‌شان مانع ایجاد می‌کند؛ این حقیقت تحریم است و تحریم در واقع جنگی از نوع غیرنظامی برای جلوگیری از دستیابی ملت‌ها به آرمان‌ها و اهداف‌شان است.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران با توکل بر خدا و تکیه بر داشته‌های داخلی تحریم‌ها را به اعتراف مقامات رسمی آمریکایی پشت سر گذاشته است، گفت: آمریکایی‌ها رسما اعتراف کردند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران مفتضحانه شکست خورده است و این دستاورد حاصل تلاش جوانان با اراده ما در عرصه تولید و فعالیت اقتصادی است.

رئیس جمهور کارفرمایان، تولیدکنندگان، مهندسان و کارگران را افسران و سربازان خط مقدم جبهه مقابله باتحریم‌های آمریکا و دیگر دشمنان ایران و انقلاب اسلامی معرفی و خاطرنشان کرد: این افسران و سربازان خط مقدم جبهه مقابله با تحریم‌ها توانسته‌اند در عرصه تولید، اقتصاد و فناوری به گونه‌ای عمل کنند که امروز به جرأت می‌توان ایران را کشوری فناور و پیشرفته نامید.

رئیسی با اشاره به اینکه برای رونق فعالیت‌های اقتصادی و جلوگیری از خام‌فروشی به ایجاد زنجیره کامل تولید نیاز داریم، گفت: ایجاد زنجیره کامل تولید، علاوه بر ایجاد اشتغال، و ارزش افزوده بالاتر می‌تواند به خود تولید نیز رونق و تنوع بیشتر ببخشد و امکانات و ظرفیت‌های محقق کردن این هدف از مواد اولیه مورد نیاز تا دانش و علم و نیروی انسانی متخصص و کارآمد کاملا در کشور وجود دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود تولیدات متنوع و دستاوردها و توانمندی‌های متعددی ارائه شده است، این محصولات را بخشی از توانایی‌های امروز جمهوری اسلامی ایران دانست و از همه کسانی که در این نمایشگاه حضور دارند خواست که موضوع مذاکره، تنظیم و انعقاد قرارداد و دیگر اقدامات لازم برای تجارت و تولید را با جدیت پیگیری کنند تا در زمان برگزاری نمایشگاه هفتم توانمندی‌های صادراتی ایران، ببینیم که گام‌های بلندی در این مسیر برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • گزارش| سفر رئیسی به سریلانکا؛ نمایش اقتدار مهندسی ایرانی
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟