Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:48:35 GMT

راه اندازی سامانه خودمراقبتی سلامت روان در کشور

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۸۳۹۸

راه اندازی سامانه خودمراقبتی سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حاجبی اظهار داشت: سامانه خود مراقبتی در حوزه سلامت روان برای استفاده جمعیت عمومی راه اندازی شده و همه افراد هم اکنون می توانند بدون ذکر مشخصات هویتی، با مراجعه به این پایگاه از خدمات آنلاین این سامانه در حوزه سلامت روان استفاده کنند.

وی افزود: مردم کشور ما نیز همانند تمامی کشورهای جهان با مسائل و مشکلات همه گیری کووید ۱۹ مواجه بوده و علاوه بر مشکلات و عوارض اجتماعی و اقتصادی که این بیماری تحمیل نموده، با آسیب های روانی زیادی نیز مانند استرس، اضطراب، ترس از مرگ خود و عزیزان، افسردگی، و وسواس نیز مواجه بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجبی ادامه داد: از این رو حوزه معاونت بهداشت وزارت بهداشت، در این مدت با همکاری سایر بخش های نظام سلامت تلاش زیادی در راستای پاسخ به نیازهای سلامت روان جمعیت عمومی و ارائه خدمت به گروه های در معرض خطر بالاتر کرده است.

وی بیان کرد: سامانه خودمراقبتی در حوزه سلامت روان ذیل پایگاه اینترنتی salamat.gov.ir راه اندازی شده است. همه افراد هم اکنون می توانند بدون ذکر مشخصات هویتی، با مراجعه به این پایگاه و انتخاب گزینه «خودارزیابی روانشناختی» در سمت چپ و پایین صفحه، به سئوالات ۱۰ گانه غربالگری در حوزه سلامت روان پاسخ داده و از سامانه بازخورد دریافت کنند.

حاجبی افزود: در بخش های بعدی، محتوای آموزشی خودمراقبتی در حوزه سلامت روان و فهرست مراکز خدمات جامع سلامت نیز گنجانده شده است. افراد می توانند ضمن مطالعه محتوای آموزشی، در صورت نیاز با استفاده از سامانه، به جستجوی مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت خود پرداخته و برای دریافت خدمات سلامت روان از پزشکان و کارشناسان سلامت روان در نظام مراقبت های بهداشتی اولیه کمک بگیرند.

وی در پایان در خصوص رویکرد اصلی دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد حوزه معاونت بهداشت گفت: با وجود محدودیت های ایجاد شده، سعی بر این بوده است که خدمات حوزه سلامت روان از طرق دیگر به دست گیرندگان خدمت برسد. یکی از اقتضائات شرایط فعلی این است که افراد متناسب با سطح سواد سلامت خود بتوانند به فراگیری مطالبی جهت خودمراقبتی در حوزه سلامت روان بپردازند. این مهم با راه اندازی این سامانه محقق شده است.

کد خبر 5218761

منبع: مهر

کلیدواژه: سلامت روان ویروس کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزایش جمعیت علیرضا زالی شیوع کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا زایمان درمان ناباروری اهدای عضو سازمان نظام پزشکی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حوزه سلامت روان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل