Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاندار یزد با بیان اینکه برای تولید ورق فولادی در شهرستان اردکان به تفاهم رسیدیم، گفت: سال‌هاست که استان یزد تأمین‌کننده اصلی مواد اولیه فولاد در کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی طالبی عصر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد که پیرامون مباحث و مشکلات انجمن سازه‌های فولادی یزد برگزار شد اظهار داشت: در خصوص تکمیل چرخه تولید فولاد در استان یزد بعضا ایراداتی می‌گیرند که بنا بر شرایط استان چرا همچنان به دنبال فولادسازی و تکمیل واحدهای فولادی هستید؟ همواره نکته‌ای که ما در دفاع داریم و کاملا به آن معقتدیم این است که ما یک استانی با منابع سرشار معدنی در حوزه سنگ آهن هستیم و به این موضوع همان طور که به حفظ محیط زیست و حفط منابع طبیعی معتقد هستیم اعتقاد داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سال‌هاست که استان یزد تأمین‌کننده اصلی مواد اولیه فولاد در کشور بوده است اما از ارزش افزوده‌ی آن کمتر برخوردار بوده، به این دلیل که ارزش افزوده اصلی فولاد، روی حلقه‌های نهایی تولید فولاد است. 

استاندار یزد افزود: ما تا زمانی که این چرخه کامل نکردیم در استان جا برای کار داریم، البته سعی داشتیم در مسیر تکمیل چرخه حرکت کنیم و تاکنون نتایج خوبی در تولید کنستانتره، آهن اسفنجی، شمش و گندله داشتیم و تاکنون حرکت‌های خوبی در استان انجام شده است.

طالبی تصریح کرد: حلقه‌ ناتمام که کمتر به آن توجه شده تولید ورق فولادی است که برای اخذ مجوز و شروع تولید ورق در شهرستان اردکان به تفاهم رسیدیم، همچنین با کنسرسیوم نو ظهور در شهرستان بافق صحبت کردیم که قرار شد بر روی این موضوع کار کنند، امیدواریم با تکمیل این چرخه‌ها بتوانیم استفاده مناسبی از منابع در اختیار داشته باشیم.

طرح تقویت امنیت غذایی صفر تا صد کشاورزی کشور را دولتی و توسعه گریز خواهد کردراه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری برای توسعه هوش مصنوعیتوسعه سواحل مکران از شایعه تا واقعیت؛ تکذیب جانمایی 10 میلیون نفر در سواحل مکران!

وی بیان کرد: امروز یک نمونه کوچک از نیاز استان به محصولات فولادی را مشاهده کردیم، متاسفانه خودمان از برخی چیزها برخوردار نیستیم، با وجود اینکه ما تامین کننده مواد اولیه این بخش هستیم گاها مورد بی‌عدالتی قرار گرفته و به نیازهای استان یزد پاسخی داده نشده است، ناراحت‌کننده است که فعالیت یک واحد خیلی خوب در استان یزد به دلیل نداشتن ورق فولادی به کل تعطیل شده است.

استاندار یزد ادامه داد: همواره لیستی از افتخارات خود را بیان می‌کنیم که به لحاظ صنعتی، اقتصادی، علمی، آموزشی و مسائل دیگر بهتر هستیم اما مشاهده می‌کنیم که ضعف‌هایی را در برخی مسائل داریم که چون برای تقویت آن بخش کاری انجام ندادیم اکنون با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم. 

طالبی گفت: در استان یزد این قدر پروژه بزرگ اقتصادی و صنعتی داریم، اما سازه‌های فولادی این پروژه‌ها عمدتا توسط شرکت‌های خارج از استان تأمین می‌شود، لازم است برآوردی انجام شود که ببینیم چه تعداد از پروژه‌های استان توسط شرکت‌های بومی و چه تعداد توسط شرکت‌های غیر بومی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اساسا ظرفیت فعالیت شرکت‌های بومی چه قدر است؟ اگر گندله‌سازی بهاباد را به شرکت‌های بومی می‌دادند می‌توانستند اجرا کنند یا خیر و چه موانعی برای اجرا وجود داشته است، این موضوع برای ما مهم و قابل اهمیت است. 

استاندار یزد با اشاره به اینکه رویکرد ما در استان یزد توجه به شرکت‌های بومی است عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی استان هم اولویت اجرای پروژه‌ها را با شرکت‌های بومی می‌دانند، حتی موردی به خصوصی در شورای تأمین مطرح شد و در آن جا مصوب کردیم که طرح‌ها به شرکت‌های بومی واگذار شود.

طالبی بیان کرد: از بخش‌های مختلف استان درخواست داریم که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خودشان را معرفی کنند و آمادگی خود را برای اجرای پروژه‌ها بزرگ اعلام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: با جدیت در مجموعه استانداری و دستگاه‌های مربوطه پیگیر این هستیم که وقتی جواز تأسیس صادر می‌شود کسی که جواز تأسیس می‌گیرد باید بداند که اولویت و تاکید ما اجرای پروژه‌های سازه‌های فولادی با شرکت‌های بومی است، بنابراین همه سازوکارها، ابزار و امکانات لازم برای اینکه عهده‌دار کار مدنظر باشیم باید مهیا شود که بعدا بهانه‌ای نباشد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها در خصوص تأمین مواد اولیه پیگیری کنند اظهار داشت: درصد بهره‌مندی استان از تولیدات فولاد مبارکه قابل قبل نیست و این درصد بهره‌مندی برای استان یزد خوب نیست، با توجه به تمایلی که برای سرمایه‌گذاری در استان یزد وجود دارد باید در تعاملات و پیگیری‌ها مباحث مورد نظر استان مطرح شود.

وی همچنین در خصوص حمایت‌های بانک‌ها گفت: سرمایه در گردش یا سرمایه ثابت مورد نیاز شورای هماهنگی بانک‌ها فراهم شود و با نگاه به آینده، شرکت‌های نیازهای استان در سال‌های پیش رو را بدانند و از لحاظ تجهیزات تجهیز شوند تا پروژه‌های بزرگ‌تر را نه تنها از استان یزد بلکه از تمام کشور  تحویل بگیرند.

استاندار یزد بیان کرد: متاسفانه ما از ظرفیت‌های خوبی که در اختیار داریم به درستی استفاده نمی‌کنیم، برند یزدی بودن ظرفیت ما است، مایه تأسف است که از این برند استفاده لازم را نبردیم. 

طالبی با اشاره به اینکه شرکت‌های پیمانکاری، ساختمانی و بسیاری از فعالیت دیگر در کشور هستند که ما می‌توانیم با برند یزدی بودن خود به خوبی پروژه‌های کشور را اجرا کنیم. 

وی ادامه داد: همواره صداقت، امانتداری، کیفیت کاری و توجه دقیق مردم یزد مورد توجه همه کشور است که باید از این موضوع و ظرفیت استفاده کرد، بنابراین با این نگاه لازم است خود را مجهزتر کنیم و جدی‌تر در موارد لازم تسهیلات و حمایت‌های کمکی از شرکت‌های بومی داشته باشیم.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های بومی استاندار یزد استان یزد مواد اولیه ورق فولادی تولید ورق پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته دوم اردیبهشت ماه را متعادل مثبت پیش‌بینی کرد و صنایع فولادی و پتروشیمی را به عنوان صنایع پیشتاز این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «هومن عمیدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته دوم اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته تحت تاثیر برخی احتمالا روند متعادل مثبتی را پشت سر خواهد گذاشت. گزارش فرودین ماه تمامی شرکت‌های بورسی در سامانه کدال منتشر شده و شرایط همگی نشان از آن دارد که در این ماه روند اکثر شرکت‌ها در وضعیت خوبی قرار داشته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر طرف شدن سایه اخذ مالیات بر عایدی از سر بورس، یکی دیگر نکات مهمی بود که خبر آن در هفته قبل منتشر شد. با وقوع این اتفاق بخشی از نگرانی‌های فعالان بازار سرمایه مرتفع شد. علی‌رغم رفع این موضوع، خروج نقدینگی همواره از جمله چالش‌های همیشگی بازار سرمایه است. تاکنون تزریق پول خاصی به بازار شکل نگرفته است.


وی تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی که بورس نسبت به سایر بازار‌های موازی با خود دارد، پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن برخی احتمالات موجود در بازار مانن تغییر در نرخ ارز نیمایی، بخشی از این عقب‌ماندگی مرتفع شود.


عمیدی همچنین درباره صنایع پیشتاز این هفته بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود که در هفته دوم اردیبشهت ماه، تعدادی از نماد‌های فولادی و پتروشیمی و همچنین بعضی از شرکت‌های حمل و نقل در مقایسه با سایر نماد‌ها از وضعیت خوبی برخودار خواهند شد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار بورس ، بازار سهام ، صنایع بورسی ، فولادی‌ها ، پتروشیمی ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9f

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته