Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: دوره پنجم شورای شهر اصفهان تا چند ماه دیگر تمام می شود، اما هنوز تکلیف بدهی های دوره قبلی مشخص نشده است. معتقدیم بدهی داشتن اشکالی ندارد، ولی باید شفاف بیان شود.

پورمحمد شریعتی نیا در یکصد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که امروز (یکشنبه-۲خردادماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه دوره پنجم شورای شهر اصفهان حدود سه ماه دیگر تمام می‌شود، اظهار کرد: زمانی که شروع به کار کردیم اعلام شد به اندازه بودجه یک سال شهر اصفهان که آن زمان دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود بدهکاری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بدهکاری عیب نیست، مخصوصا اگر برای اجرای پروژه های عمرانی باشد، گفت: اشکال در اقتصاد کشور است که احداث پروژه را حتی با وام های با بهره بالا مقرون به صرفه می کند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بارها به مدیران دوره قبل گفتیم لیست بدهی ها را شفاف اعلام کنند تا مردم هم در جریان باشند، تاکید کرد: هنوز هم دیر نشده و مستندات مالی بر اساس زمان پرداخت مشخص است، اما چرا این لیست ارائه نمی شود تا وضعیت بدهی ها شفاف شود؟

وی با بیان اینکه بارها اعلام شده این مبالغ بدهی بوده و سوء استفاده مالی نیست، تصریح کرد: سال ۹۶ حدود ۲۱ هزار سپاس کارت به همکاران شهرداری داده شده، ولی ریالی پرداخت نشده و تمام ارقام در دوره بعدی پرداخت شد، پل بزرگ اشکاوند احداث و افتتاح شد، ولی بیش از ۹۰ درصد هزینه های آن پرداخت نشده بود و تمام پرداخت ها در دوره بعدی انجام شد، پل بزرگ استقلال در دوره مدیریت قبلی احداث و افتتاح شد، اما بیش از ۷۰ درصد هزینه های آن در دوره مدیریت بعدی پرداخت شد. بدهی های به جا مانده فقط وام های سر رسید شده نبود و انتظار داریم حداقل گزارش بدهند، ضمن اینکه از کسانی که با دست خالی کار کردند تجلیل می کنیم و همچنان معتقدیم بدهی داشتن اشکالی ندارد ولی باید شفاف بیان شود.

کوروش خسروی-رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با یادآوری تذکر خود در مورد دو مصوبه سال گذشته به شهردار اصفهان برای انتشار داده های باز شهری و اجرای پارکینگ های مکانیزه، گفت: اگرچه پاسخی نگرفتم، اما امیدوارم قبل از پایان دوره پنجم این دو مصوبه به سامان برسد.

وی همچنین به قطعی برق در کل کشور و از جمله اصفهان اشاره و اظهار کرد: روز گذشته قطعی برق در برخی پارکینگ ها به ویژه پارکینگ های طبقاتی مشکل جدی برای مردم به وجود آورد. از معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان درخواست می کنم زیرساخت های لازم و برق اضطراری برای پارکینگ های شهرداری و بخش خصوصی پیش بینی کند.

همچنین رضا امینی-عضو شورای شهر اصفهان در تذکر این هفته خود گفت: به سهم خودم و به نمایندگی مردم به افرادی که با اتهام، فرافکنی و فریب در انتخابات پیش رو تلاش می کنند هشدار می دهم که اگرچه به موفقیت هایی می رسند، اما در کشوری که ام‌ّالقرای جهان اسلام است با این شیوه به نتیجه نمی رسند و قطعا روزهای سختی را برای اجرای قول ها و فریب ها به مردم خواهند داشت.  

فتح الله معین-عضو دیگر شورای شهر اصفهان نیز با بیان اینکه همچنان زمینه حضور و حماسه آفرینی مردم کشور در صحنه های سیاسی فراهم است، تاکید کرد: هر عاملی این حضور مردمی را کمرنگ می کند باید حذف شود تا همچنان در دنیا به عنوان ملتی حماسه آفرین شناخته شویم.

علیرضا نصر اصفهانی-رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نطق پیش از دستور این جلسه، با اشاره به سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر، گفت: باید امروز درود بفرستیم به کسانی که متعلق به همه بودند و هیچ مرز و حدود و سلیقه و جناحی را نمی شناختند و هیچ‌کس هم نمی تواند آن ها را مصادره کند، چرا که متعلق به همه ملت هستند.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه هفته گذشته با عقد قرارداد با صندوق رفاه امید قرار شد ۷۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شود و به چرخه برگردد، گفت: با توجه به شرایط تحریم باید تدبیری اندیشه می‌شد تا بتوانیم با بازسازی و اورهال کردن، اتوبوس ها را به چرخه برگردانیم. ابتدا قرار بود برای هر اتوبوس ۲۷۰ میلیون تومان هزینه شود، اما پس از افزایش تورم این رقم ۴۰۰ میلیون تومان شد و سپس به ۵۰۰ دستگاه رسید.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه روز پنجشنبه ۴۷ دستگاه اتوبوس بازسازی شده مورد بهره برداری قرار گرفت، تاکید کرد: مجوز بازسازی بخشی از اتوبوس ها به شرکت اتوبوسرانی داده شد و پس از بازدید از کارگاه اتوبوسرانی اجازه داده شد آن ها هم وارد عرصه بازسازی شوند.

وی همچنین به حضور شهردار اصفهان در مناطق سیل زده شهر بنت اشاره و خاطرنشان کرد: با ارائه طرح هم پیوندی، اصفهان همچنان به این شهر خدماتی را ارائه می کند. در حال حاضر با توجه به ظرفیت های اصفهان و خیریه ای که قرار است ایجاد شود و با توجه به نیازهای این شهر، خدماتی ارائه می شود و بیمارستانی در دست احداث است.

نصر با یادآوری اینکه کمک هایی از سراسر کشور به این شهر ارسال شده، گفت: حضور اصفهان در استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان نشان داد طرح هم پیوندی نیاز اساسی استان سیستان و بلوچستان است و با توجه به امکانات شهر اصفهان، ما در کنار خواهر خواندگی با شهرهای جهان می توانیم رسالت فرامرزی اصفهان را در داخل کشور نیز ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در طرح هم پیوندی شرایطی ایجاد می شود که از امکانات شهرها استفاده شود و سایر شهرها و استان ها هم می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر اصفهان مديريت شهري پروژه های شهری بدهي شورای اسلامی شهر اصفهان شورای شهر اصفهان پارکینگ ها دوره پنجم بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود سپاهان به یک‌چهارم؛ رونمایی از 8 تیم پایانی جام حذفی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سپاهان از ساعت 19:30 در دیداری از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه شهدای فولاد میهمان استقلال ملاثانی بود که در پایان وقت‌های عادی دو تیم به تساوی یک - یک رضایت دادند اما در وقت‌های اضافی شاگردان مورایس با نتیجه 2 بر یک پیروز شدند و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

کاوه رضایی (40) و رامین رضاییان(118- از روی نقطه پنالتی) برای سپاهان گلزنی کردند. تک گل استقلال ملاثانی را میلاد پاک‌پرور با شوتی مهارنشدنی در دقیقه 2+90 به ثمر رساند.

با صعود سپاهان، این تیم در کنار تراکتور، چادرملو، ملوان، هوادار، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی شد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899965

دیگر خبرها

  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • صعود سپاهان به یک‌چهارم؛ رونمایی از 8 تیم پایانی جام حذفی