Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، سید محمد علمی معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین گفت: عملیات اجرایی سومین بوستان بانوان شهردر کمربندی جمهوری اسلامی از اسفند ماه سال۹۷ آغاز شده است.

علمی افزود: این بوستان با دیوار‌هایی به ارتفاع ۲/۲ با ترکیبی از سنگ و آجر و پنجره‌های فلزی، به طول هزار و ۴۲۴ محصور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: ساختمان اداری بوستان بانوان کمربندی جمهوری اسلامی به مساحت۲۴۳ متر مربع در قسمت مرکزی و شمال سایت قرار دارد و دارای فضا‌هایی مانند کلاس‌های آموزشی برای برگزاری دوره‌های مختلف، اتاق جلسات و نمازخانه و اتاق اداری، آبدارخانه، سرویس بهداشتی و همچنین ایستگاه دوچرخه جهت کرایه و تحویل دوچرخه به علاقه‌مندان به ورزش دوچرخه سواری، است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه این بوستان دارای ساختمان ورزشی هم می‌باشد ادامه داد: این ساختمان به مساحت۲۴۳ متر مربع در ضلع جنوبی سایت قرار دارد و دارای فضا‌هایی مانند: سالن ورزش‌های هوازی به مساحت ۹۸ متر مربع و سالن بدنسازی به متراژ ۵۷ متر مربع، اتاق تعویض لباس و رختکن و در مجموع ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان، همچنین فضاهایی، چون اتاق اداری و آبدارخانه و فضای لابی است.

او اضافه کرد: علاوه بر این ساختمان، یک ساختمان دیگر به مساحت ۲۴۳ متر در ضلع غربی سایت و در دوطبقه است که دارای فضا‌هایی مانند؛ اتاق مادر و کودک جهت شیر دادن و تعویض لباس کودکان و فضای جمعی در طبقه همکف جهت استراحت بازدید کنندگان می‌باشد و در طبقه دوم فضای دمنوش خانه و فضای نشیمن و ایوان، محلی آرامش بخش برای بازدید کنندگان ایجاد شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه این پروژه دارای ساختمان‌های ورودی اصلی و فرعی نیز می‌باشد خاطرنشان کرد: ساختمان ورودی اصلی به مساحت۳۸ متر مربع در ضلع شرقی سایت قرار دارد و دارای فضا‌هایی از قبیل اتاق نگهبانی و سرویس بهداشتی و فضای پیش ورودی و پیش خوان می‌باشد که محل ورود اصلی بازدیدکنندگان است.

او افزود: این بوستان دارای دو ساختمان ورودی فرعی در دو سمت غرب و یال جنوبی سایت قراردارد که هر یک دارای مساحت ۳۳ متر مربع می‌باشد و دارای فضا‌هایی از قبیل اتاق نگهبانی و سرویس بهداشتی نگهبانان و همچنین پیش فضای ورودی می‌باشد که محل دسترسی از کوچه مجاور در جهت غرب سایت و خیابان جنوبی مجاور سایت است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین در خصوص ساختمان چایخانه در این بوستان گفت: این ساختمان به مساحت ۱۰۴ متر مربع در قسمت جنوبی سایت قرار دارد و دارای فضا‌هایی از قبیل آشپزخانه و فضای آماده سازی و نیز قسمت فروش و ارائه محصولات پذیرایی می‌باشد.

علمی با بیان اینکه برای این بوستان آمفی تئاتر روباز و فضایی برای مسیر نمایشگاهی نیز پیش بینی شده است بیان کرد: این بنا در قسمت جنوبی سایت به مساحت ۵۵۰ متر مربع و برای تجمع حدود ۲۰۰ نفر است.

او ادامه داد: همچنین این بوستان دارای مسیر نمایشگاهی جهت برگزاری نمایشگاه‌های متعدد زمین‌های بازی کودکان، زمین ورزشی جهت ورزش بدمینتون به مساحت ۲۲۵ متر مربع، زمین ورزشی جهت ورزش والیبال و بسکتبال به مساحت ۴۴۰ متر مربع و مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی به طول ۱۰۰ متر در دو لاین به عرض ۳و نیم متر جهت عبور افراد برای پیاده روی و دوچرخه سواری است.

معاون شهردار قزوین افزود: در ضلع غربی سایت فضایی به مساحت ۳۷۴ متر مربع جهت قرارگیری دستگاه‌های ورزشی و ورزش کردن بانوان نیز تعبیه شده است.

علمی اضافه کرد: در قسمت مرکزی سایت فضایی به مساحت ۳۳۰ متر مربع به آبنما اختصاص یافته که فضای چشم نوازی به پارک می‌دهد.

او یادآور شد: با افتتاح سومین بوستان ضمن سرانه فضای سبز و ورزشی بانوان نیز افزایش خواهد یافت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین پیش بینی کرد عملیات اجرایی این بوستان تا پایان فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تکمیل و به بهره برداری برسد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: عملیات اجرایی بوستان شهرداری سرویس بهداشتی متر مربع جنوبی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اظهار کرد: میانگین سرانه فضای سبز درون شهری در طی مدیریت شهری ششم به ازای هر شهروند به ۱۶.۹۶ مربع رسیده است، البته این آمار تا پایان سال ۱۴۰۲ است.

مختاری همچنین تاکید کرد: میانگین فضای سبز برون شهری؛ جنگل‌کاری به ازای شهروند تا پایان سال گذشته به ۲۶.۶۷ مترمربع رسید.

وی افزود: در سی ماه اخیر ۴۰ پارک مادر و کودک به بهره برداری رسیده است و احداث ۴۱ بوستان مادر و کودک هم در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه در دوره اخیر مدیریت شهری ۴ هزار و هفتصد و چهل هکتار جنگل‌کاری انجام شده است، تصریح کرد: ۱۰۴ بوستان، محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه ای هم در این مدت ایجاد شده است.

مختاری با پرداختن به توسعه کمربند سبز گفت: امسال ۳ هزار هکتار جنگل‌کاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: استفاده از پساب تصفیه برای آبیاری هم به ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که تا پایان سال به ۵۵ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

مختاری در پایان خاطرنشان کرد: فاز اول رود دره فرحزاد در اواخر خرداد افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091842

دیگر خبرها

  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم