Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:57:39 GMT

باید جدی‌تر به ذائقه مصرف مخاطبان موسیقی توجه کنیم

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۹۱۱۷

باید جدی‌تر به ذائقه مصرف مخاطبان موسیقی توجه کنیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدعباس صالحی عصر یکشنبه در مراسم دهمین سالگرد تأسیس شهرستان ادب با اشاره به اینکه یکی از مجموعه‌هایی که در این ۱۰ سال بی سرو صدا و بی ادعا کارهای مختلفی را انجام داده است مجموعه شهرستان ادب است، اظهار داشت: این مجموعه در حوزه‌های مختلف توفیقات زیادی را داشته است، یکی از حوزه‌های مورد توجه این مجموعه حوزه آموزش به ویژه در حوزه شعر، داستان و رمان است که با تلاش زیاد در حوزه استعدادیابی و پرورش استعداد اقدامات خوبی رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توجه به استعداهای شهرستانی یک از بخش‌های مهم این مجموعه است و بخش قابل توجهی از شعرا، نویسندگان و داستان نویسانی که در این مجموعه در این ده سال کار کردند در شهرستان‌ها بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: حوزه محصولات مجموعه شهرستان ادب که یکی از آمارهای کمی این مجموعه و تلاش آنها به شمار می‌رود با بیش از ۲۲۰ اثر در این ۱۰ سال نشانگر فعالیت خوب و با کیفیت آنهاست و به رغم این آمار کمی حضور این آثار در جوایز ملی و منطقه‌ای و استانی همچون جایزه جلال، کتاب سال و غیرهبه عنوان برگزیده یا قابل تقدیر را شاهد هستیم.

صالحی یادآور شد: یک مجموعه با انرژی جوانانه و با انگیزه و همچنین باهزینه اندک و حداقل هزنیه‌های بالاسری کار را به پیش می‌برند. به نظر می‌آید یک تجریه خوبی از عملکرد جوانانه کشور در حوزه شعر و ادبیات را در این مجموعه شاهد هستیم.

وی افزود: طبیعتا این مجموعه گام دوم انقلاب را با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب آغاز خواهد کرد که یکی از نکته‌های مهم در این رهنمودها توجه به ارتقای کیفیت در محصولات این مجموعه است، هر مقداری که در این حوزه شهرستان ادب سرمایه‌گذاری بیشتری کند آثار ماندگار ملی و جهانی بیشتری خواهد داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: همچنین پاره‌ای از حوزه‌هایی که شهرستان ادب در آن حضور پیدا کرده چشم‌اندازهای جدید را پیش رو دارد، یکی از این حوزه‌ها موسیقی است و ما نیاز داریم موسیقی انقلابی و ایرانی را همراه با نیروها و استعدادهای جوان، با تعهد و با ارزش‌های بومی و اخلاقی خودمان رشد و گسترش دهیم و امید است در این حوزه هم محصولات بهتری ارائه کنند.

صالحی ادامه داد: شهرستان ادب در حوزه شعر، رمان و داستان‌نویسی اتفاقا خوبی رقم زده و اخیرا در حوزه موسیقی هم ورود کرده است، این حوزه بسیار برای کشور، نظام و انقلاب مهم است، براساس آمار سرانه فرهنگی کشور در سال ۹۸ میانگین مصرف موسیقی در ایران یک ساعت و ۶۳ دقیقه است و ۷۲ درصد مردم به موسیقی گوش فرا می‌دهند، این آمار در مقایسه با سینما و تئاتر که به ترتیب مخاطب ۲۳ و ۳/۴درصدی داشته بیانگر علاقه مردم به این حوزه است.

وی اظهار داشت: مسیری که در فضای موسیقی باید جدی‌تر از گذشته به آن توجه کنیم دامنه و ساعات مصرف گسترده و همچنین ذائقه مصرف بسیار متنوع مخاطبین است، بنابراین تلاش دوستان در شهرستان ادب برای بازکردن یک دریچه برای حوزه موسیقی یک اتفاق مبارک است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حوزه نظریه‌پردازی گفت: حوزه نظریه‌پردازهای ادبی مهم است اما اگر بخواهیم‌ دغدغه‌ها را کم کنیم و حتی در سنت شعر که بسیار کهن است موفق باشیم نیاز به تقویت نظریه‌پردازی داریم، نظریه‌پردازی‌ها در شکل‌های مختلف رخ می‌دهد، برخی نظریه‌پردازی‌ها آکادمیک و استودیی و برخی میدانی است، اما نظریه‌پردازی نو آن است که بین این دو اتصال ایجاد کند و شهرستان ادب می‌تواند ترکیب این نظریه‌پردازی در حوزه ادبیات باشد، نباید فراموش کنیم که بخش مهمی از رقابت در حوزه غنی‌سازی نظریه‌ها است.

براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حداد عادل و جمعی از نویسندگان، شاعران و اساتید حوزه ادبیات عضو شهرستان ادب از بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت دهمین سالگرد این مجموعه رونمایی شد.

برچسب‌ها سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد اسلامی نظریه پردازی شهرستان ادب حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به تقویت مرزبانی در ابعاد سیستم‌های الکترونیکی دریایی، گفت: تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، آیت‌الله غلامعلی صفایی ظهر امروز در نشست با فرمانده و معاونین فرماندهی مرزبانی استان بوشهر فعالیت در این مجموعه را یک کار خدایی دانست و اظهار داشت: خدمات و فعالیت‌های مرزبانی در راستای مدیریت دریایی کارآمد در جغرافیای زیستی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره اهمیت مدیریت دریایی، گفت: به سبب شرایط اقتصادی، مدیریت دریا محور در دستور همه کشورها قرار گرفته و اکنون کشورهای پیشرفته به سمت مدیریت دریا پیش می‌روند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر دریا را یک فرصت مهم و فوق‌العاده برای پیشرفت و توسعه نام برد و خاطرنشان کرد: مرزبانی دریایی نقش مهمی در مدیریت کلان دریا دارد و ارزش فعالیت این مجموعه بسیار بالا است.

امام جمعه بوشهر نقش مرزبانی در پیشرفت و توسعه جامعه را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: تقویت مرزبانی بر توسعه و پیشرفت دیگر امور جامعه جامعه نقش مهمی دارد و این مهم رسالت همگانی است.

صفایی بوشهری تعامل و همکاری با مجموعه فرماندهی مرزبانی استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجهز شدن مرزبانی به سیستم‌های رصد، پایش و کنترل الکترونیکی امری مهم و ضروری است.

وی بر توجه به آموزش مرزبانان در بخش‌های مختلف تاکید کرد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر هم با تاکید بر توجه به استیفای حقوق دولت و مرزنشینان اضافه کرد: مرزبانی در این عرصه توجه ویژه‌ای دارد و همکاری و تعامل مرزنشینان استان بوشهر با مأموریت‌های مرزبانی ستودنی است.

سرهنگ خسروی از مجهز شدن این مجموعه به امکانات نوین خبر داد و بیان کرد: با تجهیز مرزبانی به وسائل پیشرفت امکان دسترسی به همه نقاط مرز دریایی خلیج‌فارس و سواحل استان فراهم شده است.

وی افزود: مرزبانی استان بوشهر به دوربین‌های الکترونیکی و اپتیکی، امکانات پهپادی و مدیریت هوشمند مرز مجهز شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • حرف‌های سلمان نون خ با مردم در ساختمان صدا و سیما |‌ ویدئو
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند