Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@08:02:22 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۹۱۷۰

پنج رویداد جهان

شاهکار جدید ترامپ برزیل «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهوری برزیل از موتورسواران خواسته است روز یکشنبه با نقض عمدی محدودیت‌های کرونا در این کشور در خیابان‌های ریودوژانیرو تجمع کنند. این درخواست رئیس جمهوری برزیل یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که فرماندار ایالت مارانیائو در شمال شرقی برزیل، بولسونارو را به‌دلیل نقض ممنوعیت محلی برگزاری مراسم با حضور بیش از صد نفر و نزدن ماسک جریمه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ویروس کرونا در برزیل تاکنون بیش از چهارصد هزار کشته بر جای گذاشته است که یکی از بالاترین ارقام مرگ و میر در جهان به شمار می‌رود.       --- کمپین داعش برای زنان زندانی یک کارزار اینترنتی که طرفداران داعش در حمایت از زنان زندانی و بویژه زندانیان در بازداشتگاه‌های سوریه به‌راه انداخته بودند، پس از نزدیک به سه هفته فعالیت و انتشار نزدیک به ۱۵۰ قطعه مختلف تبلیغاتی به کار خود پایان داد. گروه‌های رسانه‌ای حامی داعش در این مدت ده‌ها آیتم تبلیغاتی در رابطه با این موضوع تولید کردند که بیشتر در قالب پوستر بودند. بسیاری از پوسترها زنان سیاه پوشی را به تصویر می‌کشند که به‌همراه فرزندان خود در اردوگاه‌های سوریه نگه داشته می‌شوند. این کمپین از مردان می‌خواست برای آزاد کردن یا گرفتن انتقام زنان اقدام کنند.   --- کشف جسد 21 ورزشکار چینی شرایط بد آب و هوایی باعث مرگ دست‌کم ۲۱ نفر از شرکت‌کنندگان در یک مسابقه دو کوهستانی در شمال غرب چین شد. گفته شده کاهش شدید دما، تگرگ و یخبندان شدید باعث شد که شرکت‌کنندگان در این مسابقه جان خود را از دست بدهند. این مسابقه ۱۰۰ کیلومتری  دیروز در منطقه‌ای توریستی در استان «گانسو» برگزار شد. خبرگزاری شین‌هوا گفته که پس از مفقود شدن شماری از ۱۷۲ شرکت کننده، این مسابقه متوقف شد. اجساد این دوندگان در پی عملیات تجسس امروز پیدا شد.         --- یک میلیون قربانی کرونا در امریکای جنوبی شمار جان‌باختگان بیماری کووید۱۹ در امریکای جنوبی از مرز یک میلیون نفر گذشت. گزارش‌ها حاکی است که در لیما، پایتخت پرو، مبتلایان کرونا به‌دلیل کمبود امکانات و نبود تخت خالی برای بستری در راهروهای بیمارستان‌ها جان می‌دهند. آمارها نشان می‌دهد به‌طور متوسط ۳۱ درصد از مرگ‌ومیرهای ناشی از ویروس کرونا در ماه مه (اردیبهشت- خرداد) در امریکای جنوبی ثبت شده است.       --- هجوم گدازه‌ها به شهر 2میلیون نفری فوران کوه آتشفشان «نیراگونگو» در کشور کنگو باعث شده  هزاران نفر از جمله کودکان، زنان و افراد مسن  شهر« گوما »را ترک کرده و به کشور همسایه رواندا و همچنین نقاطی دیگر بگریزند. ساکنان گفته‌اند که بوی شدید سولفور در هوا پراکنده است. جریان گدازه‌های آتشفشانی پس از رسیدن به فرودگاه گوما، اکنون متوقف شده است، اما مقامات دستور تخلیه  این شهر 2 میلیون نفری را داده‌اند، هر چند که به نظر می‌رسد  فوران این آتشفشان بخش اعظمی از شهر را تهدید نمی‌کند؛ هنوز گزارشی از تلفات منتشر نشده است؛ آخرین بار  که کوه آتشفشان نیراگونگو در ۱۹ سال پیش فوران کرد، ۲۵۰ نفر کشته شدند.    

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ برزیل زیر آب رفت!

جاری شدن سیل و رانش زمین در برزیل در پی بارندگی‌های شدید چند روزه در این کشور منجر به مرگ دست‌کم ۵۶ نفر شده است. مقامات می‌گویند بیش از ۷۰ نفر در ایالت «ریو گرانده جنوبی» مفقود شده‌اند.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • عکس/ برزیل غرق شد
  • فیلم/ برزیل زیر آب رفت!
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟