Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله داد ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شرایط برق کشور و استان مرکزی بحرانی است، اظهار کرد: چهار ماه سخت پیش‌رو است و اگر وضعیت مصرف به همین منوال باشد، اعمال خاموشی روزانه تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: شرایط برق استان به قدری بحرانی است که با خاموش کردن چند لامپ توسط مشترکان مشکل حل نمی‌شود و نیاز است صنایع در هفته یک روز کامل تعطیل باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان مصرف ۲ ماهه گذشته بخش عمومی استان مرکزی نسبت به مشابه قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با اشاره به اینکه کاهش بارندگی‌ها در کشور و استان مرکزی نیز از دیگر دلایل ایجاد بحران در وضعیت برق است، تصریح کرد: کاهش بارندگی‌ها موجب شده تا ۴۰ درصد آب پشت سدها کاهش یابد و در سال‌های گذشته استفاده از آب سدها در این فصل انجام نمی‌شد اما هم‌اکنون به دلیل شرایط خاص از آب پشت سدها برای تولید برق استفاده می‌شود.

اله داد اظهار کرد: میزان مصرف ۲ ماهه گذشته بخش عمومی استان مرکزی نسبت به مشابه قبل ۲۵ درصد، کشاورزی ۶۶ درصد، صنعت ۱۹ درصد و سایر مصارف ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی در مصرف برق و کمک به حل مشکل بسیار تأثیرگذار است و انتظار است برای رهایی از این بحران به معنای واقعی همه مشترکان دست به دست هم دهند.

کشف ۱۵ هزار دستگاه ماینر در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با بیان اینکه استفاده از دستگاه‌های ماینر غیرمجاز از دیگر مشکلات جدی است که صنعت برق را با چالش جدی روبرو کرده است، بیان کرد: ۱۵ هزار دستگاه ماینر از سال گذشته تاکنون در استان مرکزی از بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری، خانگی، عمومی و از مطب پزشکان کشف شده است.

اله داد ادامه داد: تاکنون حدود ۵۰ مگاوات مصرف برق دستگاه‌های ماینر قاچاق در استان شناسایی شده و پیش‌بینی می‌شود به همین میزان نیز کشف نشده وجود داشته باشد همچنین تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان به اطلاع‌دهندگان ماینرهای غیرمجاز در استان مرکزی پرداخت شده است و پاداش‌ها بسته به تعداد دستگاه‌های ماینر تا ۲۰ میلیون تومان است که در مدت یک هفته به اطلاع دهندگان پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: عدالت در اعمال خاموشی‌ها در دستور کار جدی قرار دارد اما برخی استثنائات مانند بیمارستان‌ها، مراکز نگهداری واکسن‌های کرونا، محدودیت تأمین آب شرب و سایر موارد دلایلی هستند که در برخی مسیرها امکان قطع برق وجود ندارد و شاید برخی مشترکان در روز ۲ بار با اعمال خاموشی مواجه شوند.

مصرف برق ۱۵۸ مگاوات بیش از سهیمه استان است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی تصریح کرد: سهمیه برق استان‌ها به صورت هفتگی و یا روزانه اعلام می‌شود که سهمیه فعلی استان ۶۹۲ مگاوات در روز است اما مصرف آن به ۸۵۰ مگاوات رسیده که برای رسیدن به سهمیه تعیین شده، اضافه مصرف باید با اعمال خاموشی‌ها کنترل شود.

اله داد عنوان کرد: سرقت ترانس‌ها و تجهیزات برقی نیز از دیگر مشکلات است و این مهم نیز در ۲ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سه برابر افزایش داشته است. وی گفت: مصرف برق ادارات استان مرکزی نسبت به استان‌های جنوبی کمتر است اما هنوز رقم مصرف قابل توجه است و بحث بازرسی از ادارات از روز گذشته در استان کلید خورده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در پایان بیان کرد: استفاده از کولرهای گازی در شرکت‌های برق و وزارت نیرو ممنوع شده و انتظار است دستگاه‌های اداری نیز در این راستا همکاری و مدیریت خوبی در استفاده از این سیستم سرمایشی داشته باشند.

کد خبر 5218558

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی وزارت نیرو انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا بوشهر فلسطین جنبش ازما آمار کرونا اردبیل واکسن کرونا کرمانشاه گرگان انتخابات شورای شهر و روستا زلزله عکس استانها مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی استان مرکزی اعمال خاموشی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • کارت سوخت این خودروها باطل می‌شود
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت