Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی امیری خراسانی عصر یکشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان خراسان جنوبی افزود: بعد از انتخاب برترین‌های استانی در نیمه نخست شهریور این المپیاد به صورت منطقه‌ای و نیمه دوم شهریور به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی از نظر تعداد خانه‌های ورزش روستایی از نظر کمیت وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: در توزیع اعتبارات ابتدا به ورزش‌های شهری توجه می‌شود و به حوزه ورزش روستایی و عشایری توجه زیادی نمی‌شود لذا همه فدارسیون‌های ورزشی باید در نقاط روستایی هم فعالیت داشته باشند و وظیفه فدراسیون ورزش‌ روستایی نقش هماهنگ‌کننده است.

وی افزود: ما از هیات ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که در زمینه تمامی ورزش‌های کلاسیک استعدادیابی کند.

وی عنوان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده فدراسیون هندبال امسال می‌خواهد اولین دوره مسابقات روستایی و عشایری را در سطح کشور برگزار کند.

امیری خراسانی گفت: قرار شد یک دوره آموزشی به صورت رایگان توسط فدراسیون هندبال برای مربیان استعدادیابی هندبال در استان‌ها برگزار شود تا این مربیان با استعدادیابی تیم‌های هندبال را در مناطق روستایی و عشایری تشکیل دهند.

وی با اشاره به اینکه اکثر قهرمانان ملی ما روستازاده و عشایرزاده هستند اضافه کرد: در برنامه داریم با همکاری همه فدراسیون‌ها استعدادیابی خوبی را در سطح روستاها و مناطق عشایری داشته باشیم.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشنواره ملی زنان عشایر ایران در حال انجام است گفت: پیگیر برگزاری المیپاد ورزشی دختران روستایی و عشایری نیز هستیم.

وی از راه‌اندازی طرح اتوبوس سلامت در آینده نزدیک در روستاها خبر داد و گفت: این طرح با سه هدف اصلی سنجش ساختار قامتی، سنجش سلامت فیزیولوژی و سنجش سلامت دهنی افراد سالمند اجرا خواهد شد.

امیری خراسانی عنوان کرد: باید در کنار اینکه ماهیت جشنواره‌ها را حفظ می‌کنیم، ماهیت رقابتی هم داشته باشند و ما در این خصوص سازمان لیگ فدراسیون را تشکیل دادیم.

وی گفت: در سال جاری تلاش خواهیم کرد که ۲ تا سه بازی بومی و محلی به صورت لیگ برگزار شود که در اولویت‌ها هفت سنگ، چوب کشی و دال پلان است.

وی تصریح کرد: احیای بازی‌های بومی و محلی که برای نسل جدید ناشناخته‌ هستند از مهمترین اهداف و برنامه‌های ما در فدراسیون است و راه‌اندازی ایستگاه‌های دائمی ورزش‌های بومی و محلی را در پارک‌ها و بوستان‌های خراسان جنوبی خواهیم داشت.

امیری خراسانی ادامه داد: اولین دوره مسابقات بازی‌های بومی و محلی کارگری را در بیرجند برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: در تقویم عملیاتی فدراسیون، اولین جام کویر را به نام خراسان جنوبی ثبت کرده‌ایم و این مسابقات در این استان برگزار خواهد شد، در این جام بازی‌های بومی و محلی و ورزش‌های سنتی مختص خراسان جنوبی را خواهیم داشت و تلاش ما این است که سال آینده این جام را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی بیان کرد: سال گذشته بازی قلعه قوس را در شهرستان رابر استان کرمان برگزار کردیم و بهمن امسال جام بین‌المللی قلعه قوس را در این منطقه خواهیم داشت.

وی با اشاره به ثبت ملی و جهانی ورزش‌های سنتی و بومی و محلی افزود: ۱۰ رشته بازی‌های بومی و محلی را برای ثبت جهانی معرفی کردیم و باید بازی‌های بومی و محلی مختص خراسان جنوبی با همکاری  میراث فرهنگی استان زودتر ثبت ملی شود.

امیری خراسانی گفت: سال گذشته بودجه فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است که این اعتبار جوابگوی نیاز مجموعه ما نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: اکنون شاهد رویکرد کیفی‌سازی برنامه‌های بلندمدت در مناطق روستایی و عشایری کشور هستیم.

حسن عزیزی افزود: سال گذشته برنامه عملیاتی ۱۴۰۰ اداره کل وزش و جوانان به خصوص در حوزه زیرساخت‌ها را تحویل استانداری خراسان جنوبی دادیم.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی فضاهای ورزشی خراسان جنوبی ۵۸ سانتیمتر مربع است گفت: از این مقدار ۱۵ سانتیمتر مربع متعلق به حوزه ورزش روستایی و عشایری است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه ۴۵ درصد مردم خراسان جنوبی در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند، این نسبت پایینی است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰۰ کورت سه طرفه اسکواش در روستاهای خراسان جنوبی گفت: این موضوع مورد تایید استاندار خراسان جنوبی هم است و به دنبال این هستیم که با برنامه‌ریزی بهتر و تدبیر بیشتر این طرح را اجرایی کنیم.

مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان خراسان جنوبی با حضور رییس و اعضای مجمع برگزار و عملکرد فنی و مالی توسط ابوالفضل داوطلب رییس هیات تشریح شد.

در این مجمع عمومی سالیانه گزارش عملکرد هیات استان از اعضای مجمع رای اعتماد گرفت.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی روستائیان جامعه عشایری خراسان جنوبی المپیاد خوشه چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی روستائیان جامعه عشایری فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی روستائیان جامعه عشایری خراسان جنوبی المپیاد خوشه چین اخبار کنکور فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی روستایی و عشایری امیری خراسانی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، جواد قناعت صبح امروز در ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی در سه حوزه تکلیف انتخابات در مرحله اول مشخص شد و حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان به مرحله دوم کشیده شد که 21 اردیبهشت انتخابات مرحله دوم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات حساسیت بیشتری وجود دارد، اینکه مرحله دوم انتخابات در مرکز استان برگزار می‌شود و در این مرحله بین دو داوطلب رقابت انجام می‌شود، لذا باید دقت لازم در مناظرات انجام شود. همه دستگاه‌ها باید در مرحله دوم انتخابات پای کار باشند تا در یک فضای سالم و رقابتی انتخابات برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: جلسه توجیهی با حضور دو داوطلب مرحله دوم انتخابات برگزار شود و پیش‌بینی‌های لازم درباره نیروهای پشتیبانی انجام و اگر لازم باشد، افراد مورد نظر در شعب اخذ رأی جایگزین شوند. با توجه به وقوع سیل در روزهای اخیر اگر سیل در جاهایی منجر به تخریب جاده‌ها شده است، باید پیش‌بینی‌های مورد نظر و تست دستگاه‌های احراز هویت به خوبی انجام شود. با توجه به شرایط آب و هوایی در صورتی که در روز انتخابات بارندگی داشته باشیم از یکی دو روز قبل از انتخابات پیش بینی‌های لازم باید توسط دستگاه‌های مربوط انجام شود.

قناعت با اشاره به پیش‌بینی‌ها انجام شده در مرحله اول انتخابات که با سردی هوا و بارش برف همراه بود گفت: از ساعت 8 صبح روز انتخابات باید همه دستگاه‌های احراز هویت در شعب اخذ رای فعال شوند. در مرحله دوم انتخابات سه شهرستان استان یعنی یک چهارم خراسان جنوبی درگیر برگزاری انتخابات هستند. در مرحله اول انتخابات هیچ موضوع امنیتی نداشتیم و انتظار داریم رسانه‌ها با حضور فعال در این موضوع، شاهد حضور حداکثری مردم در شهرستان‌های مورد نظر در مرحله دوم انتخابات باشیم. 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات احتمالی باید افزایش یابد، زیرا استانی در این زمینه موفق خواهد بود که سطح تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی آن بیشتر باشد و امیدواریم که ستاد انتخابات استان رتبه خوبی را در کشور در این زمینه کسب کند و انتخابات در فضای سالم و رقابتی با مشارکت خوب مردم و بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان تجلیل شدند
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد