Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدحسن فلاح مهرآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این خصوص توضیح داد: هر چند بررسی ها در فاز اول روی بی خطر بودن واکسن است که این موضوع اثبات شده، اما در مورد ایمنی زایی هم بررسی هایی انجام شده که در فاز دوم کامل می شود و در آن زمان به طور قاطع می توان گفت که ایمنی زایی این واکسن چند درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرداد ۱۴۰۰، مرحله دوم تست انسانی رازی کوو پارس  

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ادامه داد: پیش بینی می شود به زودی مجوز شروع فاز دوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس صادر و به احتمال فراوان هفته دوم خرداد این مرحله آغاز شود.

فلاح، تعداد داوطلبان مرحله دوم تست انسانی این واکسن را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد به دو قسمت ۲۵۰ نفری تقسیم می شود که ۲۵۰ نفر واکسن و بقیه هم واکسن نما را دریافت می کنند.

وی، به استقبال خوب داوطلبان از مرحله دوم کارآزمایی بالینی اشاره کرد و افزود: غربالگری و آزمایشات داوطلبان این مرحله انجام شده و تاکنون حدود ۲۴۰ نفر آماده تزریق واکسن هستند.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: بعد از صدور مجوز؛ تزریق واکسن به این داوطلبان در اسرع وقت انجام خواهد شد.

فلاح بیان داشت که مرحله دوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس همانند مرحله اول آن، در استان های تهران و البرز برگزار می شود.

وی به اجرای کامل مرحله اول تست انسانی اشاره کرد و گفت: ۱۳۳ داوطلب این مرحله ۲ دوز واکسن تزریقی و دوز استنشاقی خود را دریافت کردند و عملا مرحله اول این طرح مطالعاتی به پایان رسیده است.

به گزارش ایرنا، کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس موسسه رازی که نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است، با تزریق مرحله اول تست انسانی به ۲ داوطلب مرد روز یکشنبه (۱۰ اسفند)  با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسوولان و محققان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد.  

تزریق واکسن رازی کووپارس دومین واکسن ایرانی کرونا است که از ۱۰ اسفند ماه روی داوطلبان این طرح مطالعاتی انجام شد.

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید و روز دوشنبه (۲۰ بهمن ماه) در همین موسسه مستقر در کرج رونمایی شد.

موسسه رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید آن استفاده کرد. این موسسه در فاصله زمانی اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹، کار طراحی این واکسن را به پایان رساند، در اردیبهشت دُزسنجی و فرمولاسیون انجام شد و از خرداد ماه ۹۹، آزمایش این واکسن روی ۵۰۰ حیوان صورت گرفت.

برچسب‌ها کرونا موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی واکسن واکسن رازی کوو پارس واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی واکسن کرونا موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی واکسن واکسن رازی کوو پارس واکسن کرونا اخبار کنکور تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی واکسن رازی کوو دوم تست انسانی رازی کوو پارس مرحله اول مرحله دوم انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس

حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران  در همايش نقشه برداری گفت: سازمان فضایی کشور از دهه ۸۰ با توسعه سنجش از دور و موارد دیگر فعالیت خود را آغاز کرد که خوشبختانه در ساخت ماهواره و پرتاب‌گر در مسیر درستی قرار گرفته است.

او افزود: همچنين اقدامات خوبی در حوزه قضایی برداشته شده است به طوری که حوزه فضایی امکان دسترسی به بازده نقشه های زمینی را در مدت کوتاه تر در اختیار قرار می دهد،ماهواره خیام در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته اطلاعات نقشه ای را به صورت کامل در اختیار قرار داد.

سالاریه  اظهار کرد: تصاویر ماهواره‌ای قابل ارائه شامل تصاویر ماهواره خیام با قدرت تفکیک مکانی یک متر به منظور تولید و به‌روزرسانی نقشه‌های پوششی کشور و نیز سایر داده‌های ماهواره‌ای مورد نیاز سازمان نقشه‌برداری کشور است که در ایستگاه‌های زمینی سازمان فضایی ایران دریافت می‌شود.

رئیس سازمان فضایی کشور  با بیان اینکه  سال گذشته با برخی از مجموعه های کشور تفاهم نامه ای منعقد شد به طوری که از تصاویر نقشه های فضایی می توان به راحتی استفاده کرد گفت: ماهواره‌ای دیکر در سازمان فضایی در حال تکمیل و آماده پرتاب است،در کنار ماهواره خیام ماهواره‌ای دیگر اعم از پارس یک است و همچنین امسال دو پرتاب ماهواره دیگر را داریم.

وی افزود: محموله‌های تصویربرداری ماهواره پارس ۱ می‌تواند در کمتر از ۱۰۰ روز ۹۵ درصد از اراضی کشور را تصویربرداری کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو