Web Analytics Made Easy - Statcounter

با قسمت دوم و پایانی برنامه مرتضی کرمانی مقدم و جمشید شاه محمدی، دو پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس در سری برنامه های تیم منتخب و برترین های قرن ایران همراه شما هستیم. در بخش اول گفتگو تیم منتخب یازده نفر قرن فوتبال ایران را دیدیم که توسط دو پیشکسوت انتخاب شد. در پایان نیز فرم نظرخواهی مرتضی کرمانی مقدم قرار داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون نوبت به رونمایی از فرم نظرخواهی جمشید شاه محمدی در این برنامه متفاوت رسید و همچنین دو پیشکسوت فوتبال ایران اقدام به انتخاب برترین های قرن ورزش ایران کردند.

از تیم یازده نفره خود باید سه نفر را به عنوان برترین های قرن فوتبال ایران انتخاب کنید.

کرمانی مقدم:

انتخاب اول من محمد پنجعلی است چون با محمد خیلی بازی کرده ام و دیده ام چه مدافعی است. پرویز قلیچ خانی را به من گفته اند که خوب بوده اما من چون پنجعلی را دیدم و از بازی کنارش لذت می بردم، انتخاب اولم ایشان است. نفر دوم ناصر محمدخانی و سومین نفر هم احمدرضا عابدزاده.

شاه محمدی:

تفاوتی که من و مرتضی داریم این است که نفر اول من پرویز قلیچ خانی است چون چیزهایی که از او شنیده ام و علی پروین هم از او تعریف کرده، فکر می کنم گزینه خوبی است. گزینه دوم من علی پروین است که هم شاگردش بوده ام هم کنارش بازی کردم. در هفده سالگی با علی پروین بازی کردم، یک عکس هم نشان مرتضی دادم که تعجب کرد، جلوی هما بازی کردم. پروین خیلی بازیکن خوبی است و نفر سوم هم ناصر محمدخانی.

دو مربی می خواهیم که توان هدایت این تیمها را برعهده بگیرند. یک مربی ایرانی و یک مربی خارجی که در ایران کار کرده است.

کرمانی مقدم:

چون اولین بار از طریق پرویز دهداری به تیم ملی راه پیدا کردم و چندین سال افتخار داشتم در کنارشان باشم و از نظر اخلاقی هم به نظرم اسطوره بود، کاربلد بود و با یک سری جوان از شهرستان ها آمد مثل عباس سرخاب، احمدرضا عابدزاده و حالا ما پرسپولیس بودیم و آن زمان پرسپولیس و استقلال بازیکن ملی داشتند اما بازیکنان زیادی از شهرستان ها آورد و واقعا کار بزرگی کرد و در قطر هم نتیجه گرفت، انتخاب من پرویز دهداری است. مربی خارجی هم برانکو ایوانکوویچ را انتخاب می کنم.

شاه محمدی:

من هم انتخابم پرویز خان است به خاطر اخلاق خوبش و مدیریتی که داشت و یک سری جوان را مطرح کرد که از لیگ یک آمدند و بعضی ها هم از لیگ دو، همه بچه ها را از سن های پایین آورد. من هم انتخابم پرویز دهداری و برانکو ایوانکوویچ است. استانکو هم بود که خیلی خوب بود ولی برانکو به نظر من خیلی خوب بود و همه از او راضی هستند.

انتخاب بعدی برترین داور قرن ما است.

کرمانی مقدم:

داوران قدیمی را زیاد یادم نیست به هرحال امکاناتی که الان وجود دارد قدیم نبود و آن موقع سخت بود کار البته الان هم داوران سخیت می کشند من انتخابم علیرضا فغانی است.

شاه محمدی:

داوران مرا زیاد اخراج کرده اند و رای نمی دهم. ولی فکر می کنم علیرضا فغانی بین المللی است و آن بین المللی بودنش است که باعث شده کل جهان بشناسند او را، در جام جهانی هم داوری کرده و فکر می کنم فغانی گزینه خوبی است.

ما برترین تیم قرن را داریم، این تیم می تواند هر تیمی باشد.

کرمانی مقدم:

پرسپولیس دهه شصت که خودمان بودیم. تیمی بود که خود مردم هم از آن تعریف می کنند، تیمی که الان داریم هم مرا یاد آن تیم می اندازد تیمی بسیار تهاجمی و یکدل و رفیق. این تیم الان هم خیلی عالی است ولی رای من پرسپولیس دهه شصت است. آن موقع نه پولی بود نه چیزی و وقتی ما شادی تماشاگران را می دیدیم کیف می کردیم.

شاه محمدی:

من هم پرسپولیس را انتخاب می کنم چون واقعیتش این است که دهه شصت تا اوایل دهه هفتاد، من هم دهه شصت بازی کردم هم دهه هفتاد ولی شصتی ها را بیشتر می پسندیدم. هرتیمی می آمد جلوی پرسپولیس در رختکن ۳-۰ جلوی پرسپولیس باخته بود، یعنی ما در رختکن بودیم من جوان بودم آن زمان، علی آقا می گفت ما ۳-۰ جلوییم و چون تیم حریف از لحاظ روحی روانی خراب بود. من فکر می کنم پرسپولیس دهه شصت بهترین بود.

رسیدیم به انتخاب پایانی. سه ورزشکار برتر قرن ایران.

شاه محمدی:

نفر اول من غلامرضا تختی را انتخاب کردم که یکی از اسطوره های ایران است. نفر دوم انتخابم حمید سوریان است که در المپیک بهترین نتیجه را گرفته و مدال هایی که گرفته نشان از زحمت هایی دارد که کشیده است. سومین نفر هم از صمیم قلب علی کریمی را انتخاب کردم که فکر کنم در این چند دهه ای که دیدیم یکی از بهترین های ایران بوده و می توانست خیلی بیش از این در سطح جهانی بدرخشد. حالا دوست نداشته زیاد کارهایی کند که برای پیشرفتش مهم باشد.

کرمانی مقدم:

من قبل از اینکه این سوال را جواب دهم عذرخواهی می کنم از هم بازیانم، بازیکنانی که در استقلال و تیم های دیگر بودند. الان سخت است انتخاب، اولین کسی که به فکرت می آید دوست خودت است. امکان دارد در این نفرات اشتباه کرده باشیم و صددرصد اشتباه هم کرده ایم ولی من عذرخواهی می کنم از بزرگانی که اسمشان را نیاوردم. این سوال آخر، گزینه اول حسن یزدانی را نوشتم، گزینه دوم غلامرضا تختی و گزینه سوم علی پروین.

ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید. برای حسن ختام امضای شما را زیر برگه رای می خواهیم. صحبت پایانی را هم به شما واگذار می کنم:

شاه محمدی:

از شما تشکر می کنم بابت برنامه خوبتان و اسم خیلی افرادی که شاید فوت کرده باشند الان نام شان آمده و فکر می کنم خاطرات خوبی می ماند و از شما ممنونم.

کرمانی مقدم:

از شما تشکر می کنم و خسته نباشید می گویم. امیدوارم این برنامه ادامه داشته باشد، یادی از قدیمی ها می کنیم و یادی از کسانی که در بین ما نیستند. پیشکسوتانی که هستند را هم قدرشان را بدانیم.

فوتبال مان را به این بزرگان مدیونیم، آقایان مرتضی کرمانی مقدم و جمشید شاه محمدی ممنون از حضورتان در این برنامه، ممنون از مخاطبان رسانه طرفداری که با این برنامه همراه ما بودند.

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: برترین های قرن فوتبال ایران کرمانی مقدم فکر می کنم بازی کردم علی پروین شاه محمدی دهه شصت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در این جلسه که در محل دفتر این گروه برگزار شد، علی عسکری، با اشاره به اهمیت رقابت تیم‌های بزرگ در عرصه داخلی، این مهم را موجب تقویت فوتبال ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و اظهار داشت: صنعت خودروسازی در آلمان به این دلیل از آمریکا پیش افتاد که دو شرکت بنز و بی‌ام‌و با هم رقابت می‌کردند و این رقابت موجل رشد این صنعت در عرصه جهانی شد. در حوزه فوتبال هم معتقدیم رقابت داخلی برای موفقیت جهانی بسیار مؤثر است، همچنین معتقدیم تیم‌های محبوب ملت باید مورد توجه باشند.

وی با بیان اینکه استقلال ایران باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای، آسیایی و جهانی جزو برترین‌ها باشد، تصریح کرد: گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در حمایت از تیم استقلال ایران جدی است و ما نیز با توکل به خدا و توسل به معصومین و با حمایت هواداران پرشور استقلال ان‌شاءالله به سمت توفیقات ورزشی در عرصه‌های جهانی خواهیم رفت.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، موفقیت تیم‌های ورزشی و بخصوص فوتبال در عرصه‌های جهانی را موجب نشان‌دادن عظمت و اقتدار ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و افزود: این موفقیت‌ها به همراه وحدت، همدلی و یکپارچگی در داخل باعث تولید قدرت ملی می‌شود و می‌بایست هر کدام از ما به نحوی برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

توجه ویژه باشگاه استقلال به حوزه فرهنگی از مواردی بود که در این جلسه موردبحث و بررسی قرار گرفت.این جلسه با حضور علی عسکری، رشید سمیعی، مهدی حیدرزاده، مهدی افضلی، علی خطیر، احمد شهریاری، حسین پناهیان، مهدی قربانی و مهدی سالم برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقیقتی که در برنامه المیرا شریفی‌مقدم فاش شد
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • رقص و شادی بازیکنان تیم ملی افغانستان با آهنگ صادق بوقی (فیلم)
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش