Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهدی بیگ محمدی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان افزود: رهبری به ویژگی خاص انتخابات خرداد اشاره کرده اند و این به این دلیل است که نظام اسلامی با تمام مشکلاتی که مواجه بوده و هست، توانسته مسیر صحیح خود را در دنیا از نگاه بین المللی، منطقه ای و داخلی چنان با صلابت پیش ببرد و دشمنان را همیشه به حرکتهای جدید برای مقابله با پیشرفت خیره کننده نظام اسلامی وادار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: دشمنان این انتظار را نداشتند که نظامی مبتنی بر آیین آسمانی، سنت نبوی و معصومین بتواند شکل بگیرد و پایه و اساس محکمی را برای خود ترسیم کند که در اوایل انقلاب این دشمنان با نگرش به تاریخ بر این باور بودند که نظام اسلامی که مدعی تبعیت از آیین آسمانی است توان اجرای برنامه های دینی را نخواهد داشت.

حجت الاسلام بیگ محمدی ادامه داد: دشمنان در عمل دیدند که با وجود مشکلات فراوان و طاقت فرسا که بر نظام اسلامی تحمیل کردند، این نظام توانست با افتخار از موانع عبور کند و برنامه مبتنی بر آیین آسمانی را پیش ببرد و موفق شود.

وی با اشاره به اینکه موفقیت به چند عامل بستگی داشت، افزود: انسجام و وحدت بین مردم مسلمان، انقلابی و شیعه به ویژه در ایران از جمله علل این مهم محسوب می شود و که با شجاعت باید گفت مردم در اتحاد و انسجام خود تردید نکردند و نتیجه لازم را نیز دریافت گرفتند.

حجت الاسلام بیگ محمدی عامل دوم را رهبری نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: به اعتراف دوست و دشمن رهبری چنان این کشتی را در تلاطم کنونی هدایت می کند که دنیای استکباری با تمامی ترفندهایی که دارد معترف است رهبری انقلاب اسلامی از درایت، هوش و ذکاوت خاصی برخوردار است که توانسته با وجود مشکلات و ترفندهای انقلاب این نظام را رهبری و به ساحل امن هدایت کند.

لیست واحد شورای شهر پس از بررسی‌ها اعلام می شود

 ریس شورای وحدت استان زنجان با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آنچه در عمل مشاهده می‌شود این است که وظایف و جایگاه شوراها آنچنان که باید تبیین نشده تا مردم در جریان ریز برنامه‌ها قرار گیرند.

وی اظهار داشت: متاسفانه انتخابات شوراهای شهر به سمتی رفته که طوایف، سرنوشت شهرها را رقم می‌زنند، این مهم در قانون شورا، اهداف اولیه شورا ملموس نبوده و نباید هم می بود که در تاریخ شورا و عملکردی که در سال‌های اخیر نشان داده، شورای شهر موفق نبوده و خودش را نیافته است.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی افزود: شرایط شورای شهر به‌گونه‌ای بوده که متاسفانه حتی اعضای شورا هم ندانسته‌اند که برای چه انتخاب شده‌اند و وظیفه آنان و مطالبات شهر چیست؟ جایگاه شورا در چه سطحی قرار دارد و در واقع  می توان گفت نمایندگان شورا توجیه نبودند.

 دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان ادامه داد: متاسفانه مردم نیز در انتخاب اعضای شورای شهرها، دقت و احساس مسوولیت نکرده‌اند، اگر به این فکر بودیم شهر مستحق خدمات ارزنده ای است که یکی از زمینه های آن حضور در شورای شهر است، چنین وقایعی رخ نمی داد.

وی اضافه کرد: افرادی با اهداف غیر اصولی و غیر مثبت وارد شورا شدند به سمتی هدایت کردند که در شان مردم و شورا نبوده  و بر این مبنا از مردم و شهروندان انتظار می‌رود در انتخاب اعضای شورای شهر، خدا را در نظر بگیرند و احساس مسوولیت کنند.

حجت الاسلام بیگ محمدی افزود: وقتی اعضای شورای شهر به درستی انتخاب شوند سبب تجلی خدمات، روشنایی شهر و دیار با این هزینه‌ها می‌شود، شهر از تلالو لازم برخوردار می‌شود ضمن اینکه شورا نیز به اهداف خود مسلط می‌بود که چنین نیست و حتی امید و آرامش به شهر تزریق می‌شود که متاسفانه در سال‌های اخیر چنین چیزهایی مشاهده نشد.

رییس شورای وحدت استان زنجان با اشاره به تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در هیات‌های اجرایی و نظارت گفت: انتظار می‌رود هیات نظارت بتواند نیازهای شهر را رصد و تشخیص دهد و افرادی که مناسب خدمت برای مردم هستند را تایید و به مردم معرفی کند.

وی افزود: هنوز لیست نهایی تایید صلاحیت‌ها از سوی هیات نظارت اعلام نشده اما به عنوان شورای وحدت و ائتلاف کمیته مشترکی توسط شورای وحدت و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان تشکیل شده که شرایط داوطلبان انتخابات شورای شهر بررسی می‌شود، جلسات متعدی در حال برگزاری است و امیدواریم در آینده نه چندان دور بتوانیم افراد مناسب را در قالب لیست واحد برای خدمت به مردم معرفی کنیم. 

 مردم، خواهان تغییر اساسی در وضعیت موجود هستند

رییس شورای وحدت استان زنجان همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد جاری گفت: ریاست‌جمهوری در بین قوای سه‌گانه، نمود و مسوولیت بیشتری دارد و عموم مردم نیز به این قوه توجه بیشتری دارند و تاثیر آن در سرنوشت کشور نیز بیش از قوای دیگر است.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حرکت های متفاوتی در این بخش شاهد بودیم و هستیم، اضافه کرد: انسان های متفاوتی بانگرش های مختلف در طول تاریخ آمده و رفته اند و باید گفت با وجود تنگناها کارهای مختلفی در کشور انجام شده و در حوزه های مختلف رشد به وقوع پیوسته است.

این مسوول با اشاره به اینکه کارهای گذشته بیانگر عدم سهل انگاری است، گفت: اقدامات خوبی در کشور انجام شده  است بطوریکه جایگاه کشورمان در بین الملل ارتقا یافته است و از این کارها باید قدردانی کرد.

حجت الاسلام بیگ محمدی با بیان اینکه انتظار به وجود آمدن رانت و اختلاس را با این گستردگی در بدنه نظام نداریم، خاطرنشان کرد: دلیل به وجود آمدن شرایط کنونی، نبود نگاه پاک و مطالبه‌گرانه است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر جامعه روحانیت مبارز پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر جامعه روحانیت مبارز اخبار کنکور الاسلام بیگ محمدی حجت الاسلام بیگ استان زنجان نظام اسلامی اعضای شورا شورای وحدت شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات

سخنگوی جبهه پایداری می‌گوید که ائتلاف این جبهه با شانا برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز پایدار خواهد بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب(شانا) در دور اول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی موفق به ارائه یک لیست مشترک 30 نفره برای تهران شدند که از بین 30 گزینه پیشنهادی، 13 گزینه به دور دوم انتخابات که قرار است جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار شود، راه یافتند.

اختصاصی| لیست 16نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

 

یک عضو شورای ائتلاف در همین زمینه به خبرنگار تسنیم گفته است که برای دور دوم انتخابات لیست 16 نفره ارائه خواهد شد و به گفته وی، قرار شده است 3 نامزد از لیست‌های دیگر به لیست شانا اضافه شود؛ او گف که سه نامزد از بین نامزدهای راه‌ یافته به دور دوم انتخابات توسط شواری انتخاب شانا به لیست 13 نفره فعلی اضافه و در نهایت لیست 16 نفره به مردم معرفی خواهد شد.

بر همین اساس و با توجه به اینکه لیست آتی قرار است به زودی منتشر شود، این سوال مطرح است که آیا ائتلاف شانا و جبهه پایداری برای دور دوم انتخابات همچنان برقرار است یا ممکن است جبهه پایداری لیست مستقل ارائه کند. مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال به خبرنگار تسنیم گفت: ائتلاف جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات نیز پایدار است و ما همانند دور  اول انتخابات، در دور دوم نیز لیست واحدی با شانا ارائه خواهیم کرد.

وی درباره سه گزینه دیگری که قرار است به لیست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف اضافه شوند، گفت: درباره 3 گزینه باقی‌مانده، جبهه پایداری پیشنهادهای دارد و پیشنهادهای خود را به شورای ائتلاف اعلام کرده است ما سعی می‌کنیم که لیست پیشنهادی خود به مردم را انقلابی‌تر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است