Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: پس از قطعی‌های مکرر برق از روز گذشته در کشور و گلایه‌های مردم، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور گفت: نصف شدن ذخایر آب سدها و افزایش ۲۰ درصدی مصرف، عامل اصلی قطعی‌های اخیر است. بخشی از این افزایش مصرف مربوط به استخراج رمز ارزها است.
به گزارش خرداد به نقل از انتخاب ،مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور درباره علت اصلی قطع برق گفت: نصف شدن ذخایر آب سدها و افزایش ۲۰ درصدی مصرف، عامل اصلی قطعی‌های اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از این افزایش مصرف مربوط به استخراج رمز ارزها است.
 پس از قطعی‌های مکرر برق از روز گذشته در کشور و گلایه‌های مردم، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور و معاون شرکت توانیر میهمان گفتگوی ۱۸:۳۰ دقیقه شبکه خبر بود و در این باره گفت: امسال با دو پدیده کاهش بارندگی و همچنین گرمای زودرس هوا در مناطق مختلف کشور مواجه بودیم که بر اثر خشکسالی میزان مخازن آبی ما در حدود نصف سال گذشته است و این خود موجب کسری ۳۵۰۰ مگاواتی برق شده است. عامل دیگر نیز افزایش بی سابقه ۲۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته است.
وی افزود: براساس تخمین‌های مراکز معتبر، استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز حدود ۲ هزار مگاوات برق مصرف می‌کنند. همچنین مصرف کنندگان مجاز رمز ارز از روز گذشته از مدار خارج شدند و در ۴ ماه اوج مصرف اجازه فعالیت ندارند.
جایزه ۲۰ میلیونی برای معرفی مراکز غیرمجاز رمز ارز

وی افزود: بخش عمده ای از ماینرهای غیرمجاز در شهرک های صنعتی، دامداری ها و ... مستقر هستند و برخی از آنها از تجهیزاتی استفاده می کنند که دستگاه قرائت کنتور را به خطا می اندازد.
رجبی مشهدی با تأکید بر شناسایی برخی از مراکز غیرمجاز رمز ارز بیان کرد: در مورد این مراکز غیر مجاز مردم می‌توانند به ما کمک کنند و به این منظور تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش در نظر گرفته شده و تاکنون در مجموع حدود ۱ میلیارد تومان پاداش هم پرداخت شده است.
سخنگوی صنعت برق درباره میزان تولید و مصرف برق در کشور گفت: میانگین تولید برق در کشور حدود ۵۵ هزار مگاوات است و پیش بینی مصرف برای تابستان هم همین رقم است، اما روز گذشته مصرف برق به ۵۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید، البته برنامه‌هایی با صنایع برای مدیریت مصرف برق داریم.
افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق کشور
معاون شرکت توانیر درباره بی‌برنامگی روز گذشته در قطعی برق گفت: متوسط رشد مصرف برق کشور در ۱۰ سال گذشته ۱.۸ درصد بود و در شرایط اوج ۳ تا ۵ درصد، اما امسال ۲۰ درصد افزایش را تجربه کردیم که جبران ۹ هزار مگاوات کسری بسیار سخت است. البته برخی مشکلات فنی موجب شد که قطعی برق قبل از برنامه اعلام شده اتفاق بیفتد که تمام تلاش خود را برای رفع آن انجام می‌دهیم.
رجبی مشهدی ضمن عذرخواهی از مشکلات به وجود آمده، گفت: از مردم خواهشمندیم به ویژه در ساعات اوج مصرف برق با ما همکاری لازم را داشته باشند، هم‌اکنون نیاز به ۲۰ درصد کاهش مصرف برق داریم که مهم‌ترین کمک مردم در حوزه وسایل سرمایشی است.
۲۰ درصد صرفه‌جویی با تنظیم دمای کولر‌های گازی
وی افزود: اگر دمای کولر‌های گازی حدود ۲۵ یا ۲۶ درجه تنظیم شود، حدود ۲۰ درصد صرفه‌جویی حاصل می‌شود. سایه‌بان و دور کُند کولر آبی هم ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف برق و مقداری هم مصرف آب را کاهش می‌دهد.
نحوه دریافت خسارت ناشی از قطعی برق
سخنگوی صنعت برق کشور درباره نحوه دریافت خسارت‌ ناشی از قطع برق گفت: مردم می‌توانند به سایت (bime.tavanir.org.ir) مراجعه و اعلام خسارت کنند. پس از طی مراحل مربوط خسارت از طرف بیمه پرداخت می‌شود.

برچسب ها: ذخایر آب سد ، استخراج رمز ارزها

منبع: خرداد

کلیدواژه: ذخایر آب سد استخراج رمز ارزها افزایش ۲۰ درصدی مصرف سخنگوی صنعت برق کشور استخراج رمز ارزها رجبی مشهدی روز گذشته مصرف برق ذخایر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور