Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌ها از رهگیری یک فروند جت مسافربری از سوی یک «میگ-۲۹ » ارتش بلاروس و هدایت آن جهت فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی مینسک خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «تاس» وزیر دفاع بلاروس غروب یکشنبه به وقت تهران از فرود اضطراری هواپیمای مسافربری «رایان ایر» در فرودگاه مینسک خبر داد. مقامات نظامی بلاروس مدعی شدند که این هواپیما مشکوک به تهدید به بمبگذاری بود و جنگنده میگ-۲۹ بلاروس به فرود اضطراری این هواپیما کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تاس، این هواپیما که از آتن عازم شهر ویلنیوس بود بعد از تقاضای خلبان در زمینه تهدید به بمبگذاری در فرودگاه مینسک فرود اضطراری کرد.

این منبع خبری گزارش داد که در بین مسافران یکی از مخالفان دولت بلاروس و گرداننده یکی از کانالهای تلگرامی حضور داشت که پس از فرود این هواپیما از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد.

به دنبال این حادثه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی نوشت : «از نزدیک تحولات را دنبال می‌کنیم. پرواز رایان ایر از آتن به ویلنیوس به دلیل ادعای تهدید امنیتی مجبور به فرود در مینسک شد. این کاملا غیرقابل قبول است. ما دولت بلاروس را مسئول امنیت کلیه مسافران و هواپیماها می‌دانیم. همه مسافران باید بتوانند بلافاصله به سفر خود ادامه دهند.»

«آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس چندی قبل نیز هشدار داد، دستگاه‌‌های اطلاعاتی روسیه و بلاروس، مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا را در «کی‌یف» پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو کشف کرده‌اند. به گفته او کشورهای همسایه بلاروس شامل لهستان، اوکراین و لیتوانی ناآرامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور را سازماندهی کردند.

او همچنین بارها در خصوص تحرکات خودروهای زرهی آمریکایی و نیروهای ناتو در اطراف مرزهای این کشور هشدار داده است. وی از وزارت کشور بلاروس درخواست کرده اقدام متناسب در برابر این تحرکات را در نظر داشته باشد. رئیس جمهور بلاروس ضمن متهم کردن ناتو به صف‌آرایی در اطراف مرزهای این کشور، تهدید کرده در صورت لزوم از ارتش روسیه کمک خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بمب گذاری اسکورت هواپیما فرود اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند

تلویزیون اسرائیل گزارش داد یک هواپیمای این رژیم در خاک عربستان فرود آمده و احتمالا چند مقام اسرائیلی به ریاض رفته باشند.
 
به گزارش فارس؛ یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.
 
تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.
 
کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.
 
این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.
 
در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید