Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه دوم خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

تشکیل ۵۱۲ فقره پرونده کالای قاچاق در فارس

بالاترین مقام انتظامی در استان فارس پیرامون کشفیات کالای قاچاق اظهار داشت: با تلاش مأموران پلیس امنیت اقتصادی، ۲ دستگاه اتوبوس در شهرستان "سپیدان" شناسایی و توقیف و در بازرسی از آن‌ها مقادیر زیادی لوازم جانبی تلفن همراه و تنباکوی قاچاق کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حبیبی با بیان اینکه در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند، افزود: ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

او گفت: امسال، ۵۱۲ فقره پرونده تشکیل و ۹۵۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش داشته است.

کشف زمین خواری میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف زمین خواری به ارزش ۵ میلیارد ریال و دستگیری یک متهم در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۱۷ هزار و ۷۷۹ متر مربع در یکی از روستا‌های شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی ماموران به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از تصرف اراضی توسط افراد سودجو، مراتب را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ گزارش کنند.

توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل البسه قاچاق درجهرم

فرمانده انتظامی جهرم گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس ۲ هزار ثوب انواع البسه خارجی قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: در راستای برخورد با قاچاق کالا و به منظور حمایت از تولید داخلی، ماموران پلیس آگاهی جهرم حین کنترل و پایش خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران در بازرسی از آن خودرو ۲ هزار ثوب انواع البسه خارجی قاچاق کشف کردند، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

دستگیری سارق ریل‌های قطار در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: سارق ریل‌های قطار در این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ مصطفی توکلی اظهار داشت: ماموران پلیس راه آهن ایستگاه اکبرآباد در پی کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی از ریل‌های قطار در یکی از خطوط این شهرستان توسط فردی به هویت معلوم مورد سرقت قرار گرفته است که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی و انجام گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه ضمن اقرار به سرقت ریل قطار به ۲ فقره سرقت موتورسیکلت و درون خودرو نیز اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 پلمب واحد گردشگری متخلف در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از پلمب یک واحد گردشگری (بوم گردی) متخلف به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در طرح تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، ماموران انتظامی مطلع شدند متصدی یک واحد گردشگری مبادرت به برگزاری جشن عروسی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرده است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموان پلیس نظارت بر اماکن عمومی با همکاری شبکه بهداشت سریعا به محل مورد نظر اعزام و واحد گردشگری مذکور را پلمب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه پلیس با متخلفانی که به امنیت و سلامت خود و دیگران بی توجه هستند برخورد جدی و قانونی می‌کند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و گزارشات در این راستا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کینه باعث هتک حیثیت در فضای مجازی شد

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی که با ایجاد یک صفحه جعلی در اینستاگرام و درج شماره و تصویر رئیس خود قصد بی آبرو کردن وی را داشت خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: خانمی جوان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس با انتشار تصاویر و شماره تلفن وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث مزاحمت شده است که رسیدگى به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص متهم را شناسایی و وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه هدف خود را انتقام گرفتن از شاکی عنوان کرد، گفت: وی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ سلیمانی افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

این مقام سایبری خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) با ما در میان بگذارند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: ماموران انتظامی ممسنی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "کوه چنار- نورآباد" به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، مقادیری کالای قاچاق شامل ۱۲۰ عدد انواع قطعات کامپیوتر، ۱۲۰ عددتاچ ال سی دی، ۲ دستگاه کارت گرافیک ارز دیجیتال، ۲۰۰ عددکش باند ورزشی، ۸۱۶ عدد موگیر، ۴ سیلندر و ۶۰ عدد بلبرینگ خودروی سنگین کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: یک متهم در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

خودرو زانتیا مسروقه از کرمان در مهر کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف یک سواری زانتیا مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی تصریح کرد: ماموران پاسگاه انتظامی بخش وراوی این فرماندهی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری زانتیا که در کنار خیابان به صورت بلاصاحب پارک بود مشکوک شدند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از استعلام از سیستم پلیس آگاهی مطلع شدند خودرو فوق دارای سابقه سرقت از استان کرمان دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه خودرو به پارکینگ دلالت و تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق شماره تماس ۱۱۰ به این پلیس اطلاع دهند.

کشف ۴۲۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز

فرمانده انتظامی اوز از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۴۲۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز خبر داد.

سرهنگ هادی محمدیان بیان کرد: مأموران انتظامی "اوز" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، ۴۲۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز حمل کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اوز با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موارد را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرقت خودرو در شیراز و کشف درسروستان

فرمانده انتظامی سروستان از کشف یک سواری پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی بیان کرد: در پی اعلام سرقت یک سواری پراید در شیراز و انتقال آن به شهرستان‌های جنوبی استان، ماموران انتظامی سروستان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: مأموران این فرماندهی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی و کنترل خودرو‌های عبوری سواری مذکور را روئیت و دستور توقیف آن را صادر کردند.

مجتهدی افزود: سارق با بی توجهی به دستور پلیس پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه خودرو را رها و متواری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با بیان اینکه پس از استعلام از سیستم پلیس آگاهی مشخص شد خودرو فوق دارای سابقه سرقت از شیراز دارد، گفت: تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد.

عملکرد پلیس فسا در اردیبهشت ماه

فرمانده انتظامی فسا در تشریح عملکرد پلیس در اردیبهشت ماه، از کشف ۷۲ فقره سرقت و ۲۹ جرم سایبری در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی با تدابیر و برنامه ریزی‌های انجام شده به صورت هدفمند و مستمر در دومین ماه سال با رویکرد برخورد با هنجار شکنان در این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

او ادامه داد: در مدت گفته شده، ۵۱ نفر سارق دستگیر و ۷۲ فقره سرقت اعم از اماکن خصوصی، موتورسیکلت و مشاعات ساختمانی کشف و مقداری اموال مسروقه کشف و تحویل مالباختگان شد.

فرمانده انتظامی فسا به دستگیری ۴ متهم توسط پلیس فتا و کشف ۲۹ فقره پرونده اعم از کلاهبرداری رایانه ای، هتک حیثیت و دسترسی غیرمجاز نیز اشاره کرد.

سرهنگ قسام به اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی ۱۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، ۵ تُن کود شیمیایی، ۶۰۰ لیتر گازوئیل، ۵۸ راس گوسفند و ۶ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال کشف و ۱۶ نفر نیز در این رابطه تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: برخورد قاطعانه با هنجارشکنان و قانون گریزان، مشارکت و احساس مسئولیت شهروندان قانون مدار را می‌طلبد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی صورت ویژه در دستور کار فرمانده انتظامی شهرستان شهرستان خبر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد میلیارد ریال برآورد یک دستگاه کامیون ماموران انتظامی خودرو های عبوری ریل های قطار شهروندان خواست دستگاه اتوبوس واحد گردشگری دستگیری سارق کالای قاچاق پلیس آگاهی کشف کردند یک سواری پلیس فتا ۲ فقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد

سیروس سجادیان کد خبر 6093413

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۹۸ سارق در اسلامشهر
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان
  • از توقیف شمش‌های مسی قاچاق تا کشف ۶ کیلوگرم حشیش در تنکابن
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • سارق سابقه‌دار منازل بهارستان دستگیر شد
  • حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز
  • دستگیری سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین